Washington DC - to gutter på 48 og 17 på tur

Tråd i 'Reisebrev' startet av indahla, 15. febr 2026.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Sønnen på 17 er veldig interessert i NBA og det største ønske er å dra over dammen for å se en kamp eller to.
    Vi hadde en tur til Chicago i 2023 og han fikk sett favorittlaget, Wizards. I høst fant jeg t/r billetter til New York i vinterferien (SK C) men så viste det seg at jeg hadde bommet på uka … Etter litt frem og tilbake fikk jeg endret til IAD i rett uke. Mandag - torsdag.
    Men så viste det seg at NBA har All-Star weekend denne helgen og dermed ingen kamper før kvelden vi skal dra hjem :confused:

Sønnen fikk mulighet til å kansellere og finne noe annet senere men valgte å beholde. Så da blir det sightseeing og muligens en college kamp isteden.

Vi flyr OSL-CPH-ORD imorgen tidlig.

Kristian, Daor73, AirMags and 20 others like this.
  2. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    God tur! Basket er moro, som gammel ungdomsbasket-spiller når BLNO var på sitt beste på slutten av 90-tallet, er det fortsatt drømmen å oppleve NBA.

Kos dere, selv om det kun er college!

indahla liker dette
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Vi kjørte til Oslo i går ettermiddag og hadde en overnatting hos familie der. Tidlig opp og kjøring til Dalen Parkering for å parkere bilen. Kjapt og enkelt og en shuttle som gikk etter 3 minutter.

Fremme på OSL var FT unnagjort på få minutter, stille i loungen for 1. frokost og boarding som startet på tiden. Sitter nå i 1D/F og venter på avgang :)

Kristian, Stuttfeiten, Earl and 10 others like this.
  4. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Sikkert en årsak til å komme sent til boarding, men det er vel neppe transfer på en 08-avgang …?
    Kom tre stykker inn på flyet nå 07:56. Og den ene hadde veeeldig god tid med å plassere baggasje og finne seg til rette.

Kristian liker dette
  5. geddi

geddi Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,409
    Bonuspoeng:
    113
    Studerte i Oregon 96/97 og var da på en Trailblazers - Bulls kamp og fikk med meg Jordan, Pippen, Rodman og resten av gjengen i aksjon. Helt rå kamp og opplevelse!

God tur og fornøyelse!

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Landet på CPH 2 min over tiden.
    God frokost og hyggelig crew. Nå blir det noen timer i loungen før avgang mot IAD kl. 13:55.
    Det blir første gang i Biz på en A321neo. Blir spennende å se forskjellen ift. WB.

Kristian, Stuttfeiten, Earl and 7 others like this.
  7. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    29,058
    Bonuspoeng:
    293
    God tur!

indahla liker dette
  8. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,312
    Bonuspoeng:
    183
    God tur!

indahla liker dette
  9. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    29,058
    Bonuspoeng:
    293
    Kom du deg ombord?

10. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Vi er ombord og godt på vei. Har fått servert både vått og tørt.
    Gode reker til forrett, mør og fin biff til hovedrett og frukt, ost og en liten kake til dessert. Akkompagnert av litt rødvin, Ringi og en Whisky Mule (som sønnen ville smake).

IMG_3919.jpeg IMG_3920.jpeg IMG_3921.jpeg

11. ccurrahee

ccurrahee Jobber med detta gullkortet da….

Likes mottatt:
    39,789
    Bonuspoeng:
    293
    Riktig god tur :)

indahla liker dette
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Litt mat før landing

IMG_3926.jpeg

13. Finkster

Finkster Finkster

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    33
    Dæven, må være det ferskeste reisebrevet jeg har vært borti.

Gleder meg til å se resten mens jeg teller ned dagene til min tur over dammen!

14. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,542
    Bonuspoeng:
    183
    Hva synes du om A321 i bis da?

DJasko liker dette
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Biz på A321neo er langt i fra det samme som på A330/350, iallfall hvis en ikke velger tron-sete.
    Det gjorde ikke vi, da vi reiste to sammen. Kunne selvsagt valgt to tron-seter på samme rad …
    Uansett, setene er kanskje like store, men det er ingen lagringsplass. Vi satt på rad 1 og da var det bare de to små lommene på veggen foran. Ellers ingenting.
    Selve setene føltes også litt smalere. Skulle jeg valgt seter igjen ville jeg valgt tron-sete(r).

Kristian, Sonictravel, Earl and 9 others like this.
  16. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Dagen i dag ble brukt på:
    - Sto opp kl. 04 og gikk rundt Det Hvite Hus, Washington Memorial og Lincoln Memorial.
    - Tok banen til Capitol Hill og hadde guidet tur inkl. Galleries i både Senatet og the House (ikke lov med kamera på galleriene)
    - Kort tur innom Library of Congress
    - Litt pause på hotellet
    - CL-kamp på «pub»
    - Litt shopping siden SAS klarte å la vær å sende den ene kofferten over dammen …

Noen utvalgte bilder:
    IMG_3937.jpeg IMG_3940.jpeg IMG_3955.jpeg IMG_3970.jpeg IMG_3981.jpeg IMG_3982.jpeg IMG_3986.jpeg IMG_3993.jpeg IMG_3996.jpeg IMG_4003.jpeg

Last edited: 18. febr 2026
  17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Våknet tidlig i dag også, så en liten runde før sola sto opp. Deretter en tur til Arlington Cemetery og International Spy Museum. Det siste passer for både unge og gamle :)

Igjen noen utvalgte bilder

IMG_4012.jpeg IMG_4030.jpeg IMG_4043.jpeg IMG_4049.jpeg IMG_4054.jpeg IMG_4057.jpeg IMG_4075.jpeg IMG_4081.jpeg IMG_4085.jpeg IMG_4090.jpeg IMG_4092.jpeg IMG_4109.jpeg

18. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Siste dagen ble det en tur ut alene mens junior slappet av på hotellet. Utsjekk kl. 12 så da «måtte» han bli med ut. Gikk forbi det Hvite Hus og oppdaget at flere gater var stengt med politi++
    Vi tenkte at Donald skulle komme/dra og ble stående å vente. Etter 30 min ga vi opp, og etter 3 min til kom han kjørende. Vi var nok 60-70 meter unna det krysset han svingte i. Fikk sett hele kortesjen og to The Beast. Hvem satt han i…?

Deretter dro vi en kort tur på Air and Space museum. Fint sted, men litt lenge siden maten så vi ble ikke så lenge. Fikk oss litt lunsj på Shake Shack og dro deretter tilbake til hotellet for å hente bagasjen.
    T-banen til flyplassen, fikk sjekket inn tidlig (4 timer før avgang) og fant veien til Virgin Clubhouse Lounge.
    Satt der i 5-10 minutter før vi fikk opplyst at de måtte stenge pga. problemer på kjøkkenet (!)
    Litt rart å stenge hele loungen pga det …

Vi var raske og gikk til AF loungen. Nesten helt fullt her, men vi klarer oss nok :)

Igjen, noen utvalgte bilder fra i dag:

IMG_4119.jpeg IMG_4121.jpeg IMG_4123.jpeg IMG_4125.jpeg IMG_4133.jpeg IMG_4131.jpeg IMG_4138.jpeg IMG_4141.jpeg IMG_4144.jpeg IMG_4147.jpeg

19. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,295
    Bonuspoeng:
    293
    Blir bedre plass når KLM flyr om litt ..

20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    Egen avdeling for AF La Premier (tipper jeg) helt innerst i lokalet. Var tomt helt til for 10 minutter siden. Det kom en pent kledd franskmann, og deretter 5 til. De blir passet godt på, men samme mat og drikke som resten av oss :p

Last edited: 20. febr 2026
    Kristian and kongenamundsen like this.

Del denne siden