Sønnen på 17 er veldig interessert i NBA og det største ønske er å dra over dammen for å se en kamp eller to. Vi hadde en tur til Chicago i 2023 og han fikk sett favorittlaget, Wizards. I høst fant jeg t/r billetter til New York i vinterferien (SK C) men så viste det seg at jeg hadde bommet på uka … Etter litt frem og tilbake fikk jeg endret til IAD i rett uke. Mandag - torsdag. Men så viste det seg at NBA har All-Star weekend denne helgen og dermed ingen kamper før kvelden vi skal dra hjem Sønnen fikk mulighet til å kansellere og finne noe annet senere men valgte å beholde. Så da blir det sightseeing og muligens en college kamp isteden. Vi flyr OSL-CPH-ORD imorgen tidlig.
God tur! Basket er moro, som gammel ungdomsbasket-spiller når BLNO var på sitt beste på slutten av 90-tallet, er det fortsatt drømmen å oppleve NBA. Kos dere, selv om det kun er college!
Vi kjørte til Oslo i går ettermiddag og hadde en overnatting hos familie der. Tidlig opp og kjøring til Dalen Parkering for å parkere bilen. Kjapt og enkelt og en shuttle som gikk etter 3 minutter. Fremme på OSL var FT unnagjort på få minutter, stille i loungen for 1. frokost og boarding som startet på tiden. Sitter nå i 1D/F og venter på avgang
Sikkert en årsak til å komme sent til boarding, men det er vel neppe transfer på en 08-avgang …? Kom tre stykker inn på flyet nå 07:56. Og den ene hadde veeeldig god tid med å plassere baggasje og finne seg til rette.
Studerte i Oregon 96/97 og var da på en Trailblazers - Bulls kamp og fikk med meg Jordan, Pippen, Rodman og resten av gjengen i aksjon. Helt rå kamp og opplevelse! God tur og fornøyelse!
Landet på CPH 2 min over tiden. God frokost og hyggelig crew. Nå blir det noen timer i loungen før avgang mot IAD kl. 13:55. Det blir første gang i Biz på en A321neo. Blir spennende å se forskjellen ift. WB.
Vi er ombord og godt på vei. Har fått servert både vått og tørt. Gode reker til forrett, mør og fin biff til hovedrett og frukt, ost og en liten kake til dessert. Akkompagnert av litt rødvin, Ringi og en Whisky Mule (som sønnen ville smake).
Dæven, må være det ferskeste reisebrevet jeg har vært borti. Gleder meg til å se resten mens jeg teller ned dagene til min tur over dammen!
Biz på A321neo er langt i fra det samme som på A330/350, iallfall hvis en ikke velger tron-sete. Det gjorde ikke vi, da vi reiste to sammen. Kunne selvsagt valgt to tron-seter på samme rad … Uansett, setene er kanskje like store, men det er ingen lagringsplass. Vi satt på rad 1 og da var det bare de to små lommene på veggen foran. Ellers ingenting. Selve setene føltes også litt smalere. Skulle jeg valgt seter igjen ville jeg valgt tron-sete(r).
Dagen i dag ble brukt på: - Sto opp kl. 04 og gikk rundt Det Hvite Hus, Washington Memorial og Lincoln Memorial. - Tok banen til Capitol Hill og hadde guidet tur inkl. Galleries i både Senatet og the House (ikke lov med kamera på galleriene) - Kort tur innom Library of Congress - Litt pause på hotellet - CL-kamp på «pub» - Litt shopping siden SAS klarte å la vær å sende den ene kofferten over dammen … Noen utvalgte bilder:
Våknet tidlig i dag også, så en liten runde før sola sto opp. Deretter en tur til Arlington Cemetery og International Spy Museum. Det siste passer for både unge og gamle Igjen noen utvalgte bilder
Siste dagen ble det en tur ut alene mens junior slappet av på hotellet. Utsjekk kl. 12 så da «måtte» han bli med ut. Gikk forbi det Hvite Hus og oppdaget at flere gater var stengt med politi++ Vi tenkte at Donald skulle komme/dra og ble stående å vente. Etter 30 min ga vi opp, og etter 3 min til kom han kjørende. Vi var nok 60-70 meter unna det krysset han svingte i. Fikk sett hele kortesjen og to The Beast. Hvem satt han i…? Deretter dro vi en kort tur på Air and Space museum. Fint sted, men litt lenge siden maten så vi ble ikke så lenge. Fikk oss litt lunsj på Shake Shack og dro deretter tilbake til hotellet for å hente bagasjen. T-banen til flyplassen, fikk sjekket inn tidlig (4 timer før avgang) og fant veien til Virgin Clubhouse Lounge. Satt der i 5-10 minutter før vi fikk opplyst at de måtte stenge pga. problemer på kjøkkenet (!) Litt rart å stenge hele loungen pga det … Vi var raske og gikk til AF loungen. Nesten helt fullt her, men vi klarer oss nok Igjen, noen utvalgte bilder fra i dag:
Egen avdeling for AF La Premier (tipper jeg) helt innerst i lokalet. Var tomt helt til for 10 minutter siden. Det kom en pent kledd franskmann, og deretter 5 til. De blir passet godt på, men samme mat og drikke som resten av oss