Jeg har vært mye i Washington DC, og jeg synes det er like flott hver gang jeg kommer dit. DC er faktisk en av mine favorittbyer i USA, og jeg tror det må være den storbyen i USA det er enklest å kjøre i.
Hotellet ditt ligger jo nært National Mall, men også ganske nær Georgetown hvor det er en del hyggelige restauranter. Når du har så kort tid vil jeg anbefale deg å bruke tiden på å utforske området rundt National Mall. Siden området er så enormt stort så er det veldig lurt å leie el. sykkel eller sparkesykkel, som en annen nevnte over her. Men da er det lurt å opprette en leieavtale for et døgn eller flere døgn (pakkepris), da den minuttbaserte betalingen fort blir dyr!
Du kan booke gratis besøk på Capitol Hill i forkant, da får du en timeslot, men drop-in er også mulig. Bare vær oppmerksom på at det ofte er mye kø for å komme inn, men det er det også nå du har booket tid. Foruten de åpenbare attraksjonene på National Mall som Lincoln Memorial osv., så pass på å få med deg Korean- og Vietnam War memorials også (det er faktisk mulig å spasere forbi dem, om du ikke følger med

). Arlington cemetary er et must tenker jeg, og det er lurt å dra dit tidlig på dagen ettersom de stenger ca. i 17-tiden, mens på National Mall kan du jo være til det blir mørkt.
Ha en god tur

Vis alt...