Dagen før Norge skulle spille mot Brasil kom ideen: Hva med en tur til Miami for å oppleve stemningen på nært hold...? De billigste flybillettene har som regel ingen mulighet for kansellering og tanken om at billettene kom til å gå veldig opp i pris hvis Norge vant, og faktisk skulle til Miami, gjorde at jeg sjekket med flere selskaper på lørdag morgen. Etter mye frem og tilbake er fasit at de fleste har mulighet for 24 timers "åpent kjøp" men kun hvis bestillingen er gjort mer enn en uke frem i tid. Unntakene var Brussels Airlines og Delta. SN var litt rimeligere, men Delta er jo med i SkyTeam. Og som EBG ga det noen fordeler. Valget falt dermed på Delta. 2 stk. billetter ble booket på lørdag (sønn på 17 og meg). OSL-CDG-MIA/MIA-JFK-AMS-OSL (ned på torsdag og tilbake søndag). Pris pr. pers: ca. 10k. Economy light. Altså ingen bagasje. Men som EBG får en 1 stk. gratis innsjekket bagasje. Usikker om det blir nødvendig. Air France flyr OSL-CDG-MIA Delta flyr MIA-JFK KLM flyr JFK-AMS-OSL Turen starter med Vy (først buss for tog til Asker) fra Larvik til OSL i kveld. Overnatting på Clarion Hotel Oslo Airport og avgang fra OSL 06:30 torsdag morgen. I Miami har vi booket leiebil hos Hertz (full size sedan) og overnatting 3 netter på Candlewood Suites Miami Lakes by IHG. Som nevnt i tittelen har vi ikke kampbilletter. Og har ingen illusjoner om at de blir billige nok til at vi hopper på. Så det blir å finne et "party", helst noe arrangert av NFF eller Oljeberget. Vi gleder oss relativt greit
God tur! Så at det skulle arrangeres ett event i Miami som også skal vise kampen etterpå 99 dollar billetten, så det kan jo være noe Norsk arrangør. Lover folkefest i Miami: - Det blir norsk «takeover»
Fremme på Clarion Hotel Oslo Airport. Platinum hos Stordalen gir en restaurantkupong på 125,- Tidligere har jeg ikke fått bruke den i «kiosken» men mulig det er ulikt fra hotell til hotell. Det var iallfall OK her så en Club Sandwich til junior og en wrap til far kom på 65,- Og en gratis drikke i tillegg. Ikke noen utsikt å snakke om men vi er jo ikke her for den .. Avreise 04:37 imorgen tidlig.
Ikke noe spesielt å melde OSL-CDG. Landet før tiden men brukte lang tid til gate. Sikkert 20 minutter .. Uansett var vi av flyet på tiden. Relativt lang kø i passkontrollen. Sønnen er jo under 18 så måtte i den manuelle køen. Tipper vi brukte 20-25 minutter. Så laaangt å gå til 2E, område L. Fant Air France loungen og jeg kom rett inn. Men ikke sønnen. Vi er på samme booking men likevel sa de at jeg var satt opp til å fly med Air France mens han hadde Delta .. Alt er booket via Delta og eneste forskjellen er at jeg har lagt inn mitt EBG nummer mens han har EBB. Mye frem og tilbake før de til slutt fikk trykket inn de korrekte dataene og han slapp igjennom. Det jeg ikke forstår er hvorfor de må holde på og korrigere i systemet (4 ganger) når de ser han har tilgang. Det er jo bare å åpne porten manuelt … Uansett, vi er inne og har fått oss mat og drikke. Veldig god plass og ikke mye folk
Bare en spekulasjon, men hvis andre firma betaler AF eller den som driver loungen per gjest så er det vel viktig for lounge eier at riktig flyselskap registreres ved inngang. Men dere har jo fått lakris og cola så livet er vel bra
Rad 49 er ikke den første raden i flyet. For å si det sånn.. Trangt og fullt fly så service tok tid og var varierende. Men det er vel slik i Eco .. Er blitt for godt vant. En del turbulens på turen så jeg tror fest setebeltet var på 4-5 ganger. Jeg holdt meg våken for å få sove når vi kom frem så det ble mye film og serier. Kudos for at det var mulig å koble headsett direkte til IFE via BT Starlink hadde de også. God hastighet når det fungerte, men det var dessverre altfor sjeldent. Mistet nettet mange ganger under turen. Også måtte jeg ta dette bildet på vei ut. Hvordan er det mulig å forlate flyet slik …
Vel fremme registrerte jeg oss kjapt i MPC appen og slapp dermed den lange, normale køen. Ingen tvil om at vi var kjappere. Tipper vi brukte ca. 10 minutter. Kun håndbagasje så rett til Hertz for å hente leiebilen. Kunne selv velge bil på Gold-raden og valget falt på en Jeep. God å kjøre Så bar det rett til hotellet, med et pitstop på McD for litt kveldsmat. Hadde booket Candlewood Suites i Miami Lakes. Tanken var å bo i nærheten av stadion men vi burde nok valgt noe litt nærmere Miami Beach. Mer om det senere. Hotellet var greit nok det. Kjapp innsjekk, stort rom med kjøkken og fint bad. God verdi for pengene.
Fredagen ble startet på Miami Beach. Junior ville sole seg .. Vi kjøpte solkrem (30) og smurte oss godt. Flere ganger. Han klarte likevel og bli greit solbrent på bena Fra kl. 14 var det roing++ på Ocean Drive med et hav av norske supportere. Så litt lunsj og Spania-Belgia på storskjerm. Og etter kampen mer allsang og roing. Har tatt med video så får ikke vist her. Men sjuk stemning (som dere sikkert har sett på nyhetene eller andre SOME kanaler).