Vil oppnå gull innen 1. april 2020.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Kensington, 13. nov 2019.

1. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Grunnpoeng koster 1 kr pr poeng eller 10 ekstrapoeng per grunnpoeng
    Ekstrapoeng har ingen verdi mot status, då er det kun grunnpoeng og statuspoeng som gjeld.......

2. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,136
    Bonuspoeng:
    183
    Litt lett for oss som har levd med Eurobonus i mange år å glemme at ikke riktig alle har samme bakgrunnskunnskapen ja..

Som svar på spørsmålet ditt: ja, tror du misser det faktum at ekstrapoeng ikke er statusgivende. For status må du ha grunnpoeng og da er nok fortsatt AmEx billigste måte

3. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Bookingklasse W gjer vel veldig dårlig med poeng til Eurobonus. Trur det er 0%...

Xflipper and Kensington like this.
  4. Kensington

Kensington Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ja, jeg skjønner at ikke ekstrapoeng er statusgivende, men det står da på points.flysas.com at man kan kjøpe grunnpoeng ved å kjøpe ekstrapoeng "Når du kjøper Grunnpoeng, kan du betale med kort eller med Ekstrapoeng. 1000 Grunnpoeng koster 10 000 Ekstrapoeng eller 1000 NOK".
    Grunnpoeng er statusgivende, sant?

5. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,136
    Bonuspoeng:
    183
    Det er riktig, men i følge førsteposten din mangler du (nesten) 20.000 poeng på Gull.
    Om du skal kjøpe disse koster de altså 20.000 kroner eller 200.000 ekstrapoeng. Om du går omveien via ekstrapoeng eller kjøper grunnpoengene direkte så er vel det samme kostnad.

Edit: så at du manglet nesten 22.000 poeng, men poenget(pun intended) kom vel fram?
    Du kan selvfølgelig også bruke poeng som du allerede har til å kjøpe grunnpoeng, men da synes jeg prisen begynner å bli rimelig stiv...

Last edited: 13. nov 2019
  6. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Det du seier: Jeg har pr. i dag 23011 grunnpoeng, og mangler da 21989 for å nå gull innen 31. mars 2020.

Du har SAS MC premium som gjer 4000 poeng fram til og med mars.
    Du kjem ikkje til å tjene poeng med klasse W med Thai
    Du kan få 20000 statuspoeng frå Amex Elite

Får du Amex elite, så har du status i begynnelsen av januar.
    Treng du status på reise med Thai i desember, så treng du 1000 grunnpoeng før dette, det kan koste 1000 kroner eller 10000 ekstrapoeng, eventuelt ein reise i Europa i plus ein veg, eller t/r i Norge i plus

Kensington liker dette
  7. Kensington

Kensington Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skjønner. Jeg regna en null feil i iveren her. Sykt forvirrende med flere varianter av poeng, og eneste måten å kjøpe grunnpoeng på, var å kjøpe ekstrapoeng.
    Så ja, det blir selvsagt for dyrt. Det å kjøpe poeng, er nok bare i de tilfellene man mangler noen skarve poeng.
    Okay, da er det back to square one, og bestille Amex og beholde Premium, så skal gullkortet være sikret....men til en pris av ca. 5185,- + alle poeng man får ved flygning gjennom året.
    Takk til alle for svar :)

8. ValdresBjarne

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Du må regne på verdien av dette for deg. Om du ikkje flyg masse, så har ikkje dette verdi for deg. Og om du flyg mykje på plus, så har ikkje gullkortet så stor verdi.

Men kan du tjene deg opp til ein eller to CTer, så er det ein ganske grei deal

Kensington liker dette
  9. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,212
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan heller ikke kjøpe grunnpoeng før du en "ganske" nær gull eller diamant.
    SmartSelect_20191113-152017_Chrome.jpg

drsyk and Kensington like this.
  10. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,221
    Bonuspoeng:
    183
    Forskjell på grunnpoeng og ekstrapoeng. Du kan vel kjøpe 5000 ekstrapoeng for 1000 NOK så da stemmer det du sier med 2000 NOK og 10.000 ekstrapoeng.

Som du sier selv så koster 1000 grunnpoeng enten 10.000 ekstrapoeng eller 1000 NOK. Hvis du mangler 1000 grunnpoeng koster det deg da 1000 NOK.

Kensington liker dette
  11. turbotobben

turbotobben Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    slettet (feilpostet)

12. HaraldTOS

HaraldTOS Medlem

Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Varer til 31. juni 2021. Ut perioden din, neste kvalifiseringsperiode samt 3 måneder ekstra.

13. BangkokBob

BangkokBob ThailandTur.no

Likes mottatt:
    138
    Bonuspoeng:
    43
    Får 25% om man er ROP, men ingenting med Eurobonus?

Del denne siden