"Vil forby bonusordninger på fly" - NRK

Tråd i 'Nyheter' startet av Frode789, 16. okt 2024.

1. graphite

graphite Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    420
    Bonuspoeng:
    63
    Om det bare var så vel. Jeg har f. eks et tosifret antall reiser til EZE, og moret meg med å regne på hva "jeg" genererer på en tur.

Medregnet RFI havner vi kanskje på effekten av å slippe ut omtrent 2000 tonn CO2 på bakken for en rundtur med en 748i. 354 seter= i gjennomsnitt snaut 6 tonn pr snute.

Det er hele mitt årsutslipp av å leve et normalt komfortabelt liv, inkludert bruk av min gamle stygge diesel-varebil, når ikke flyreisene er medregnet. På én tur.

(Ser man på den lille detaljen at et F-sete tar plassen for kanskje 7-8 Eco-seter, blir tallene så horrible at jeg ikke gidder å skrive dem.)

DET skal jeg være enig i!

Last edited: 17. okt 2024
    Baldrick, Cumulus and Darkcho like this.
  2. microblast

microblast Nytt Medlem

Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg er egentlig litt prinsippielt enig med de som ønsker å forby bonuspoeng. Én ting er at det oppfordrer til unødvendig reising. En annen ting, og det er mulig noen perioder i offentlig sektor har gjort meg miljøskadd, er at det by design skaper en konflikt mellom noen private økonomiske interesser og de økonomiske interessene til arbeidsgiver, som ofte betaler reisene til de som reiser mye. Veldig mange velger konsekvent reiser som sikrer poengopptjening, ikke rimeligste eller for øvrig beste rute.

Når alt det er sagt, så vil jeg sette ganske mange poeng på at et slikt forbud ikke blir innført. Blant annet mener ESA at det er i strid med EØS-avtalen.

3. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,457
    Bonuspoeng:
    113
    Dette med hvordan ting bookes kan bedriftene fint styre med policy og en booking portal som følger denne, rapporterer avvik, ber deg søke approval etc. Concur f.eks. kan være utrolig lite fleksibelt for den reisende men svært nyttig for arbeidsgiver.

Frode789 liker dette

Del denne siden