Vellykkede bookinger med Miles and More

Tråd i 'Miles & More' startet av steve0, 31. des 2025.

1. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,176
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis det er sånn det fungere burde jo den over her som er i minus nå få opp den meldingen et sted?

2. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,245
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk i alle fall det når jeg var i minus (i 2025).

3. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,309
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan bestilte du billettene, og hvor fikk du beskjeden? Jeg bestilte på nettsiden til M&M og fikk aldri sånn beskjed.

Sitat fra terms and conditions: “Miles and Points cannot be acquired for a payment in cash.” Om de så krever betalt per mile overdraft er det stikk i strid med eget regelverk.

Tror ikke dette kommer til å koste i nærheten av 5000 euro. Worst case må jeg ta et valg å kjøpe en medium bundle med 50k M&M til $1200 (som gjør at reisen da har kostet ca 19k NOK, som fremdeles er OK for T/R asia i biz), eller å la dem inndra billetten.

4. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,953
    Bonuspoeng:
    183
    Det stemmer noenlunde med kostnad jeg har sett nevnt andre steder på 0,024 EUR per mile.

Derimot er vel 50k t/r Asia litt vanskelig å finne? Får opp 70k+ hver vei ved søk på tilfeldig dato. Lettere å finne tilsvarende tilbud på europaflights i eco til 2-5k, tror jeg bare brenner mine miles på det.

Det postes forresten alle slags bonusbookinger i den vanlige vellykkede booking-tråden ;)

5. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,346
    Bonuspoeng:
    183
    Om LH skulle kreve 5,000 EUR for 50k poeng er jeg veldig interessert i jussen som legges til grunn her.
    1) Det er ikke lov å selge miles i Tyskland, så det er ingen normal kjøpspris å referere til
    2) Det står vel ingen steder i vilkårene til M&M hva som skjer i kroner og øre om kontoen står i minus ved endt status. Det står regelrett bare 'The account must be returned to a credit balance before the status validity expires.', hva nå enn det rent formelt betyr.
    3) Om så 5,000 EUR skulle være kravet må de nesten klare å begrunne dette på en fornuftig måte. Da må de jo strengt tatt dokumentere kostnaden av bonusbilletten, og hva de betalte til det aktuelle flyselskapet for det setet. 5,000 EUR høres ut som en hinsides pris for 50k miles, og kan neppe anses som 'rimelig'.
    4) Jeg er usikker på om de i det hele tatt har anledning til å få krevd inn et slikt krav uten å gå rettens vei, og selv da kan det være vanskelig ettersom det ikke er noen klare 'advarsler' om at x,x EUR blir belastet om man er i minus. De har tross alt ingen måte å belaste deg via kredittkort feks. De kan selvsagt sende en faktura, men så lenge det ikke står eksplisitt hva prisen på poeng er så antar jeg at et slikt krav blir bestridt av motparten, og krav som er omtvistedt kan ikke tvangsinnkreves (inkasso), men må gå i retten.

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,848
    Bonuspoeng:
    293
    Driver LH med bonuspoengenes svar på kredittkort-rente? :p

Del denne siden