Eg planlegger amerikatur med familien og vil leie bil 3-4 dager frå Boston, og vil ha behov for bil med litt bagasjeplass. Har kanskje ufortjent status med lite erfaring frå leige. eg sliter med å finne mest fornuftige valg for leie. Har Avis Presidents Club status men er usikker på omden blir anerkjent i USA Hertz Presidents Cirkle Sixt gullkort Eurobonus D Evt via Hilton gull. Viatrumf ser ut til å gi litt meir rabatt på Avis enn på andre, om den kan brukast på bestilling i USA Eg har jo eit håp om oppgradering, ekstra sjåfør mm tips til valg av bilgruppe? Trur kanskje ein liten SUV eller større Suv kunne vera greit sluttresultat. Nokon med råd tips og anbefalingar? På forhand takk!
Ektefelle får kjøre bilen gratis, i alle fall som president's club hos Avis. Bilklasse Chrysler 300 har for lite bagasjerom for 4 kofferter/bagger. Gå for noe ordentlig, type Ford Explorer. Leieprisene i USA er helt astronomiske for tiden, så du vil raskt se at det ikke er så veldig stor forskjell fra en liten til en diger bil, alle koster like mye... så slik sett kan du like gjerne gå for en Ford Expedition, når den koster 10000 og en Mazda 3 koster 8000....
Sjekk også om du har firmakoder hos arbeidsgiver. Normalt er ikke disse nødvendigvis verdens beste, men på en leie i sommer har det redusert 2 uker i California fra 3000 USD til 800 USD for meg.
Du kan også bruke reisebyrået til jobben hvis dere har det. Jeg gjorde det en gang og var helt åpen om at det var en privat reise som jeg trengte leiebil til. De booket leiebil for meg uten ekstra kostnad for en pris lang lavere enn det jeg fant. Bookingen blir i imidlertid låst til reisebyrået så hvis du vil endre noe mens du står ved skranken i usa så må du ringe hjem til reisebyrået.
Har du mulighet sjekk gjerne pris på forskjellige lokasjoner i nærområdet. Det har vært nevnt her flere ganger tidligere. I sommer sparer jeg ca. 4 000 kr på en 5 dagers leie ved å hente bil på en lokasjon som er en 20 minutters Uber tur unna, kontra og hente på flyplassen
Hei! Jeg har brukt Alamo, Avis og Budget. Gode erfaringer med alle. Ingen vesentlige forskjeller på de. Budget er ofte noe billigere, men deler som regel bilpark med Avis. Angående alamo så bør du leie fra alamo.no, da er nødvendige forsikringer inkludert. Jeg leide en gang på alamo.com, og trodde jeg hadde gjort et godt kjøp, men så var ikke noen forsikringer inkl. Dermed ble prisen doblet ved henting av bilen. Usikker på om det er det samme hos andre leiebil-leverandører, men har forstått det slik at de må priser inkl. forsikring på .no-sider. Om du skal kjøre en del kan E-Z pass (bombrikke) være greit å ha. De spør som regel om du vil inkl. dette når du henter bilen. Min erfaring er at denne er MYE dyrere hos Budget enn hos Alamo. Men dette kan ha endret seg siden sist. Dersom du bestiller på denne siden: https://secure-one.avisworld.com/no_NO/Avis-Eurobonus/ så kan du også finne en kupong du viser når du henter bilen som gir gratis oppgradering. Den har jeg brukt flere ganger og det har fungert fint.
Eg hellte litt i retning Avis som gir litt uttelling på viatrumf, men vart samtidig litt skeptisk etter å ha lest at europeisk status kan bli sett vekk i frå. lurte difor på om det kanskje var like greit å gå for anna selskap, om ikkje det er det samme med all europeisk status. Er det slik at ein mister viatrumf eller eurobonus om ein forsøker på begge?
Står det ikke i vilkårene på Viatrumf at du ikke får bonus i USA? Du får forøvrig ekstra poeng når du betaler med SAS MC hos Avis, og de har relativt ofte kampanjer på SAS.no
Det gjorde det før, da var alle land hvor man fikk Trumf listet opp. USA var ikke blant dem. Men, nå er denne teksten forandret, og det er ikke liste over land lenger. Kun at man ikke får Trumf dersom man har benyttet en AWD-kode: Om dette faktisk betyr at man nå kan få Trumf på AVIS-booking i USA, det skal jeg ikke si for sikkert, men i følge teksten over her, så skal du få det, om du ikke benytter en annen rabatt-kode i tillegg.
Hjå Budget står det liste over land, der USA ikkje gir trumfvisa. Er det nokon som har erfaring med Avis i praksis? utan AWD kode? Det er ikkje lett å følge med på alle vilkår.
Jeg hadde nok ikke hengt meg opp i de få trumf poengene du kan oppnå. Sjekk heller prisene litt ulike steder. I det siste har prisene variert utrolig mye på leiebil i USA alt etter hvor man bestiller. Sjekk direkte hos Avis og andre med de rabattkodene du har tilgang til og sammenlign med de store formidlings sidene som Autoeurope, Rentalcars osv. Når det gjelder bilstørrelse hadde jeg anbefalt en større SUV så du får god plass til bagasje og benplass for de som sitter bak. Jeg leide selv bil i Chicago for noen uker siden og da var det billigst å bestille direkte hos Avis. Jeg ble gjenkjent som President Circle og fikk oppgradering fra stor bil til 7 seters SUV.
Jeg bruker å leie hos Holiday Autos, et firma jeg gjerne anbefaler. De har gode priser og forsikringsløsninger som er beregnet på europeere. Du får en voucher som er gyldig hos Alamo eller National. Det eneste du skal behøve å betale lokalt i USA er en full tank med bensin, men les nøye gjennom avtalen før du signerer på utleiekontoret; Alamo lurte på meg noen dyre forsikringer en gang jeg ikke fulgte med.