Endelig tid for reise igjen! Men blir det i overkant med mitt andre reisebrev fra Bangkok på 3 måneder? Dere får evt. skumme gjennom reisen fra jula før dere henger på her. Det blir nok mye det samme på denne turen, men noen forskjeller er det; andre flyselskap, nye flyplasser for min del, nytt hotell/område. I tillegg er det grisevarmt der borte så det å opprettholde væskebalansen blir viktig Det viste seg vanskelig å få feeder til CDG i påsken så første flight er betalt eco. Veldig glad for at jeg kjøpte billett før alt styret i verden. Bagasjen er også sjekket inn hele veien. Jeg har god tid på CDG før neste fly så kom gjerne med tips til hva man kan gjøre (utenom loungen selvfølgelig).
Det legger ikke akkurat en demper på reiselysten at jeg forlater dette uværet. SK837 er stappa, men skal overleve et par timer i eco. Sitter i det minste foran vingene
Vi skulle ikke langt sørover før været ble meget bedre. Det er fungerende wifi (ikke Starlink) på flyet. Nøyer meg med inkludert kaffe/vann på denne flighten. Det ser ut som neste flight går fra 2E M, men stresser ikke med veien dit. Har god tid i dag i motsetning til i februar hvor jeg måtte jogge
Jeg trengte 2 korte bussturer for å komme meg til 2E M. Lavt lydnivå på terminalen selv om proposjonene er store. Jeg benytter anledningen til å strekke på beina, og kanskje en tur innom museet, før jeg melder ankomst i loungen. Det går faktisk enda et Air France fly til BKK før mitt. Det hadde jeg nådd med god margin, men tror ikke jeg skal spørre om jeg kan bytte
Hall M har et lite museum; Espace Musées. Hvis du er fan av nakne kvinnestatuer er dette stedet for deg - det var nemlig alt de hadde. Regner med de bytter utstilling innimellom. Ellers er det høyt nivå på butikkene på terminalen. Det meste av kjente fashion-brands er representert. Her er det gode muligheter for å tjene opp en CT.
Air France loungen er diger. Leste at den i hall M ble pusset opp i 2025. Jeg gikk til den ene enden hvor det er mat, samt mulighet for å spise ved normale bord. I denne loungen står champagneflaskene klare i isbøtter. Fortsatt 2 timer til det er aktuelt å bevege seg til gaten. Får vel melde interesse om en dusj snart
En liten kuriositet: Jeg er inne i 10. år som EBG. Jeg hadde helt glemt at betalt tur i eco også gir noen slanter statuspoeng. Nesten slemt av SAS å ikke gi meg denne seieren i dag! Jaja, får vente på poengene fra MC/Amex i april
Spyling av skroget er gjennomført. Null venting på ledig dusjrom. Siste del av oppholdet i loungen tar jeg i motsatt ende av matserveringen. Her er det betydelig roligere - med unntak av "han ene" som må snakke med ungen sin på speaker
Gratulerer om på forhånd. Rett under 39k selv på 9 året så SASMc skal nok vippe meg over ganske raskt.
Fremme ved hotellet etter en taxitur uten de store køene. Siden jeg kom 11 var ikke rommet klart, så får døse litt ved poolen. Det er varmt her, men heldigvis litt bris og lett skydekke.
Selve flyturen gikk bra og vi landet 9 lokal tid. Jeg hadde glemt at Bangkok bare er 5 timer foran nå så kanskje det blir enklere å finne døgnrytmen? Fikk noen skarve timer i halvkoma før frokost. 10-11 timer går fort når man flyr business.
Jeg bor på The Standard de første dagene. Hotellet ligger i nedre del av det som muligens er Bangkoks høyeste bygg. Oppholdet inkluderer også billett for å besøke 78. etasje, men det får bli en annen dag.
Det ble middag på en av hotellets restauranter. Det er voksent nivå på prisene her selv om maten var god. Avslutter kvelden utendørs med drikke på en av de andre restaurantene. Jeg gjorde en stor bommert da jeg ikke smurte meg med solkrem da jeg lå ved poolen og ventet på rommet. Man blir jo ikke brent av å ligge under en parasoll Heldigvis smurte jeg fra nakken og opp, men forside legger er røde. Det er uaktuelt å gå med langbukser om dagen så får heller se ut som en engelskmann noen dager.
Fått inn over 10k steg, og klokka er 14. Vind og lett skydekke gjør at en falang overlever. Helt nydelig å drikke øl nede ved kanalen på Jack's Bar.
Mat måtte man også ha. Det er masse båttrafikk på elva. Bor man på noen av high-enda hotellene her nede (Shanhri-La, Peninsula etc.) så får man egen båttransport. Straks tid for å navigere i retning hotellet.