Utnytte bonussystemet, hva skal man gjøre?

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av swib, 14. mai 2018.

1. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ønsker å utnytte bonussystemet så godt som mulig.
    Jeg liker Nordic Choice. Jeg har kredittkortet deres, og vurderer å skaffe meg Shell sitt. Jeg har også Trumf kredittkort, og sas amex. Men jeg har gitt trumf bonuskortet til min kone, og jeg får ikke et nytt trumf bonuskort. Min kone bruker sas premium og trumf i norgesgruppen, men jeg må velge trumf eller sas. Når jeg handler alle andre steder har jeg hørt at Shell kortet er tingen. Og så kan jeg betale alle kredittkort gjeld med payr, er det slik? Jeg har ikke prøvd payr...
    Oppsummering: Hvis jeg kun bryr meg om nordic choice og sas, så trenger jeg kun; sas amex, sas premium til kona, shell kredittkort, trumf bonuskort og betale tilbake med payr. Er dette riktig?

2. sirwinston

sirwinston Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Du får såklart et ekstra trumf bonuskort.

3. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har bestilt mange uten å få. Men jeg kan jo prøve å hente en i butikken og prøve å registrere den.

4. Stuttfeiten

Stuttfeiten Veteran Moderator

Likes mottatt:
    18,631
    Bonuspoeng:
    183
    Registrer eit slikt "engangskort" frå butikken. Kopier strekkoden, klipp ut og lim bak på kredittkortet ditt (slik at du aldri gløymer det heime eller i hanskerommet i bilen), på kredittkort til fruen, del ut til familie og til venner. Problem solved. :)

rookietrader, Liza, Ursa and 3 others like this.
  5. swib

swib Medlem

Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Det må jeg prøve :)

6. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner ikke helt vitsen med så mange kort egentlig, hva er du multi millionær eller? Velg sas mastercard premium og ferdig med saken.

swib liker dette
  7. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113
    Shell MC for betaling av regninger.
    Amex plat for CT
    SAS MC for fly premium

8. Nilsen

Nilsen Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Kan noen forklare meg Fly premium konseptet? er det noe jeg bør skaffe meg?

9. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,244
    Bonuspoeng:
    113
    Og da gå glipp av CT? Og da gå glipp av kort med bedre opptjening?

Slik har jeg det i dag med kort:
    - SAS Amex Platinum for CT til bruk på førsteklassebillett og 20 poeng/100 kr
    - DNB SAGA Mastercard for 20 poeng/100 kr for stedene som ikke tar AmEx
    - SAS Mastercard premium for 25 poeng/100 kr på alle bestillinger på SAS.no, mye vippsing og Fly Premium
    - Shell Mastercard for å kjøre 60k (9000 EB-poeng for 300 kroner) i mnd gjennom Payr
    - Flere andre kort som jeg har, eller tidligere har hatt, kun for signup-bonus. (Et par jeg kan komme på: AmEx Green, AmEx Gold, SAS AmEx Premium, Nordic Choice Club Mastercard, Norwegian-kortet)

Ville ikke kommet i nærheten av lik poengopptjening ved å bare ha SAS Mastercard Premium...

Fly Premium står ganske så greit forklart her: https://saseurobonusmastercard.no/kortene/korttjeneste/fly-premium/

Om du forestiller deg at du kommer til å bruke poeng på en del reiser i plus/business, får du fort grei verdi av det. Men merk deg at på longhaul må du se lenge og langt mellom avganger med ledige bonusseter i business. Innenlands derimot så er tilgjengeligheten på plus veldig god.

Last edited: 14. mai 2018
    Nilsen, Gullars and DanH like this.
  10. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Om du reiste 365 dager i året hadde jeg tatt alt av det du skrev her og skjønt poenget ditt, men jeg har et liv utenom kort, eurobonus, hotel, gold, amex u name it...:)

11. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,397
    Bonuspoeng:
    183
    ...men har du like mange poeng? ;)

Nilsen, Oddvar, rookietrader and 5 others like this.
  12. Flight Cancelled

Flight Cancelled Bonusjeger

Likes mottatt:
    4,244
    Bonuspoeng:
    113
    Du mener at det tar for lang tid å administrere? Jeg bruker sikkert maks 30 minutter på det i måneden.

Eller var det noe annet du mente? Sikkert derfor du bruker tiden din på et forum som dette? :)

surrrr liker dette
  13. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Amex gold er ganske så bra, da poengene ikke går ut og kan lagres på konto. Jeg bruker det til utlegg på jobben etter at CT er hanket inn, for 200K EBB årlig drar jeg inn uansett, så da vil jeg ha poeng på lager i tilfelle jeg skulle trenge dem i fremtiden til å heve premium nivået mitt :)

14. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har fått en grense på 4000 kr i uka per kort - er det noen andre som har det sånn?

Forøvrig synes jeg det høres ut som du gjør alt rett mtp kortene. Pass på at Trumf er esset i kortstokken, og hver gang du brukes mye penger må du bruke viatrumf. Eks: hotell 1000 kr/natt gir opptil 11% trumf med Viatrumf og Expedia. 880 trumfkroner på en 9-dagerstur blir 13200 eurobonus :) og såvidt jeg forstår teller slike poeng mot fly premium-nivået ditt.

Flight Cancelled liker dette
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Er det på kortet eller på Payr? Ikke hørt om..

16. Crom83

Crom83 Medlem

Likes mottatt:
    78
    Bonuspoeng:
    28
    Har du Shell MC eller SAS MC? Eg har ingen grenser på Shell, men på SAS MC er det 4000 per 96 timer.

Ursa liker dette
  17. Ursa

Ursa Bonusnisse

Likes mottatt:
    1,416
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg får feilmelding på både Trumfvisa, Shell MC og SAS MC Premium når jeg prøver beløp over 4000 :( men skal sjekke litt nøyere.

18. Chrisbgg

Chrisbgg Veteran

Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Som flere sier, trumf er superviktig... med automatisk overføring på 15/kr så er det også imponerende å se hvor mye og hvor ofte det kommer inn poeng på eb-konto..

C

DanH and Xflipper like this.
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Hm.. Mine 30.000,- på Payr blir frigitt imorgen så håper ikke det er noen ny sperre dette. Skal legge inn regninger for ca. 65.000,-

Del denne siden