Upgrade på Star Alliance med EB poeng

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av fly4fun, 20. mars 2023.

1. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,203
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo positivt, at det faktisk skjedde før overgangen til Skyteam.

"You can request an upgrade if you’re already booked in the service and booking classes specified under Eligible booking classes. "
    "Eligible booking classes are dependent on airline and service class."

Hadde vært fint med en liste her. Gamle rapporter tilsier at det kun er de dyreste klassene, så blir spennende å se om det er brukandes i praksis.

K

WingmanWizard and Lars J like this.
  2. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    11,657
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du går inn på linken, så er noe av det første som du må gjøre å velge flyselskap og opgradering fra-til. Da får du vite hvilke reiseklasser som er gyldige. Så skal man lage en slags liste der man senere kan legge til bookinger.

Attached Files:

3. Malmo

Malmo Status: EBD

Likes mottatt:
    928
    Bonuspoeng:
    93
    Prøvde meg på SQ C til F i februar for LHR-SIN og SYD-SIN, no dice :(

4. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,743
    Bonuspoeng:
    93
    Listen over klasser som kan oppgraders - økonomi til business: 33FBBE2D-C030-4A16-A93E-8CB598F4B2AF.JPG

Upsaker liker dette
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,937
    Bonuspoeng:
    293
    Kan du poste en link? Evt et screenshot av hva alle stjernemarkeringene betyr

6. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,743
    Bonuspoeng:
    93
    Siden denne er hentet fra, finnes ikke lenger. Så dessverre, det går ikke.

7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,738
    Bonuspoeng:
    183
    Merker meg at SAS opererer med mye mindre omfattende liste over godkjente bookingklasser enn det United har publisert. F.eks. er fullpris Premium Economy hos Lufthansa (G, E) utelatt for oppgradering til Business.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,937
    Bonuspoeng:
    293
    Så det er hentet fra classic.sas.no? Er det gitt at den nye tjenesten har akkurat de samme begrensningene som den gamle egentlig? Men er vel kanskje bare et nytt grensesnitt til samme tjeneste...

9. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,309
    Bonuspoeng:
    93
    Fremdeles krav om C, D eller J for UA eco -> biz oppgradering. Som fremdeles gir null mening, siden dette er biz-billettklasser allerede.

Så ja, ser ut som bare et nytt grensesnitt til samme backend.

10. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    3,743
    Bonuspoeng:
    93
    For ordens skyld: Listen er hentet fra Classic ja, men det er nok kun systemet som er nytt. Hadde det vært endringer hadde det nok kommet ut.

11. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    FB_IMG_1677740996638.jpg
    Fant denne i arkivet mitt. Her har du betydning av * & **

Norwegian_Traveller liker dette
  12. Apekatt87

Apekatt87 Medlem

Likes mottatt:
    60
    Bonuspoeng:
    18
    Kun meg det stopper opp hos? Når jeg har lagt inn bestillingsdetaljer så går det ikke ann å klikke på fortsett. Det skjer ingenting.

Har prøvd både på mobil og PC. På pcen prøvde jeg både med incognito mode og jeg deaktiverte popupblockere osv i vanlig modus.

EDIT: Det funker på siden linket tidligere i tråden. Om jeg går inn på sas.no og prøver derifra så stopper det opp. Because.... Reasons.

13. GUA

GUA Nytt Medlem

Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    28
    Nå ser det ikke ut som at det virker verken her eller der... Systemet bare henger. Veldig positivt at det skjer noe, men lurt å vente med lansering til det faktisk fungerer.

14. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,863
    Bonuspoeng:
    113
    Tok noen forsøk uten at jeg forstod hva jeg gjorde feil, når jeg skrev EBG og ikke bare EB foran medlemsnummeret mitt kom jeg videre med en gang, umiddelbart oppgradert og poeng er allerede trukket fra konto.

Enkelt og greit når det først funker.

15. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,863
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket pris på annet leg på samme booking og det var såpass greit priset at jeg ville oppgradere der også, men plutselig var det tilbake med feilmeldinger og beskjed om at det ikke var noen seter tilgjengelig. Prøvde noen ganger til de neste timene uten å endre på noe som helst, og plutselig gikk budet gjennom.

Systemet er tydeligvis ikke helt stabilt.

Kristian liker dette
  16. Flyrlavt

Flyrlavt EBB & Meny mer

Likes mottatt:
    4,863
    Bonuspoeng:
    113
    Og en siste ting som er nevneverdig, om noen har svar på hvorfor det er så sykt mye krøll med dette så må de gjerne forklare.

En i reisefølget prøvde å oppgradere, holdt på i 20 minutt med feilmeldinger og noen få beskjeder om at det ikke var seter tilgjengelig.
    Jeg logget etterhvert inn selv, la inn at jeg ville oppgradere han, og da fikk jeg tilbud om å oppgradere han på første forsøk.
    Han prøvde på ny igjen rett etterpå og da var det nok en runde med feilmeldinger:rolleyes:

Last edited: 14. des 2023
  17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,738
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk nettopp gjennom en oppgradering fra Lufthansa Premium Economy (E) til Business, så tabellen over tillatte bookingklasser er tydeligvis ikke helt oppdatert. Det ble Internal Server Error på første forsøk, men gikk gjennom etter at jeg la inn EB-nummer under passasjerinfo.

kjeeli, Flyrlavt, view and 5 others like this.
  18. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,934
    Bonuspoeng:
    93
  19. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,738
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, matcher også med United som påpekt av @Travelhacker litt bak i tråden:
    Uansett hyggelig å få oppgradert relativt kurant prisede Premium Economy-billetter.

20. Westlife

Westlife Nytt Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har booket en reise i United premium plus fra Osl-fra-iad-mco (R). Når jeg prøver å oppgradere med Eurobonuspoeng på star alliance upgrade så er det bare billettkategorier i økonomi man kan upgrade. Kan man oppgradere fra premium til business på en annen måte?

Del denne siden