United lukker Polaris loungene for Star elite kunder

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av tobeornot999, 30. april 2026.

1. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,540
    Bonuspoeng:
    293
    Moro mens det varte, men nå lukker United de beste loungene (Polaris) for alle Star alliance partnere utenom noen få.

Nesten rart at det er OK innenfor alliansen, men de slipper kanskje unna fordi de som før tilbyr en vanlig lounge på samme flyplasser istedet.

LH, Ana og noen få andre star alliance kunder slipper inn. Men ellers er det bom stopp.

Mer detaljer:
    https://simpleflying.com/why-united-airlines-locked-star-alliance-partners-polaris-lounges/

Wiolenze and NoLimit like this.
  2. MarkSS

MarkSS Medlem

Likes mottatt:
    1,084
    Bonuspoeng:
    93
    De som fremdeles får tilgang er alle JV-partnere med UA, som neppe er tilfeldig.
    Samme opplegg som DL har i dag med sine Delta One lounger.

Litt dårlig trend at allianser virker å få mindre betydning, og flere flyselskap begynner å lage egne samarbeid og adgangsregler..

tobeornot999 liker dette
  3. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,491
    Bonuspoeng:
    113
    Polaris loungene har tapt seg enormt de siste ti årene, var jo knall da de åpnet og sist nå kom jeg ikke inn i restaurant del SFO på 1,5 time og maten var i tillegg sein ut og dårlig kvalitet.

Bar/drikkemeny samt dusjrommene blir kanskje det jeg savner.

Når jeg tenker meg om blir dette neppe særlig problem, for disse er jo kun i US og jeg flyr som regel UA eller deres partnere der, jeg er ikke mye på TK, TP, og disse uten adgang.

4. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,037
    Bonuspoeng:
    93
    Polaris loungene har jo aldri vært merket med noen form for "Star Alliance Lounge".
    Så dette burde være ganske ok.

5. haakonks

haakonks Veteran Moderator

Likes mottatt:
    11,149
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nok dessverre en trend man ser mer og mer med "allianse innenfor alliansen".

Star Alliance sitt atlantiske JV er United, Air Canada og LH-gruppen. Det har blitt sagt av flere fra SAS at LH-gruppen nektet å ta med flere europeiske selskap inn, (bla. SAS og TAP) dette vist en av tingene for forsuret forholdet mellom SAS og LH-gruppen.

DJasko, tobeornot999 and Spielhaug like this.

Del denne siden