Verken nettstaden eller dama i checkin fekk lirka inn SkyTeam statusen på bookinga mi. Er det andre som har opplevd det same?
Ja, har opplevd det samme i mai Nå rakk jeg aldri flyvningen, så jeg fikk aldri prøvd å legge dette inn ved innsjekk, som ville vært det eneste neste steget. Det var ikke mulig å legge til ved booking eller diamant-telefon. Når jeg pratet med EBD-telefonen så klarte de faktisk å finne reservasjonen i Amadeus, men Aerolineas Argentinas hadde ikke lagt inn en "designator"/bookingkode i det datafeltet som SAS kunne bruke. AR bruker altså en egen PNR-kode som ikke snakker samme språk som de flyselskapene vi vanligvis omgås med. Jeg sier ikke at det ikke er mulig, men i likhet med deg fikk jeg det i hvert fall ikke til
Ligner litt på china eastern sitt oppsett. Fikk aldri noen PNR og fikk heller ikke lagt til EB nr hverken via app eller support. Løste seg med å sende en epost til flyselksapet (china eastern). Mulig dette er en løsning her og?
Noen som vet hvor mye bagasje man kan ta med i business fra europa til argentina med aerolonas argentinas?
På nettsidene oppgir de 3x23 kg i Business og 3x23 kg i Promo Business. Kilde: https://www.aerolineas.com.ar/tarifas-tu-medida [Klikk på Europa, et stykke ned på siden]
Jeg ønsker å kjøpe en internasjonal billett med Aerolíneas Argentinas (innen Sør-Amerika) som Elite Plus. Det ser ut til at Elite Plus-fordelene gjelder hos AR, men hele prosessen virker mer komplisert enn hos andre selskaper. Vet kanskje noen om det er mulig å kjøpe den billigste billetten deres uten inkludert innsjekket bagasje og likevel få gratis innsjekket bagasje som Elite Plus?
Det virker på meg som om AR sitt bookingsystem ikke snakker sammen med resten av SkyTeam. Dermed sliter man med å legge inn EB-nr i forkant av innsjekk (verken i bookingprosess eller i etterkant) Jeg stod i et likt dilemma selv, men endte opp med å ikke få testet det ut.