Tysdag i telefonkø

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sunnfjordingen, 04. jan 2022.

1. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    29,248
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå Sunnfjord.

Fyrste arbeidsdag i det nye året, og det merkast. Tre koppar kaffi har alt for liten effekt. I tillegg til arbeidet sit eg i telefonkø til våre vennar i SAS og skal vonaleg få lagt til flights mellom Asia og Europa når vi skal heim i sommar. To forsøk, med utgåande CT, vart kansellert av BR i romjula. No spørst det om ikkje "third time is the charm", men eg fryktar at eg må klaske 2021-CTen i bordet. Fortærande at to av tre CTar eg har tent til no har gått i vasken. Jaja. "Neste år", som dei seier i Liverpool....

Flymunda, RoadKing, Berlioz and 15 others like this.
  2. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Årets første løpetur som avbrekk fra hjemmekontor
    Tre uker med øl, vin og sigaretter gjorde det rimelig tungt:)
    T-70. Tallene i sør-Afrika faller raskt, så optimisten i meg har tatt over. Håpet lever
    God første tirsdag i 2022

3. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,219
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra hjemmekontoret :)

Blir det vinterferie i Miami området, eller blir det vinterferie på NC hoteller i mjøs distriktet, det er det store spørsmålet fra fruen i dag.
    Har knapt kommet oss hjem fra ferie før hun `maser´ om neste :confused::eek:
    Har booking med bolaget t/r direkte til Miami og booket x antall nc opphold på poengpris i samme periode, så får vi se hva det blir til :)

Ha en strålende dag alle IF-ere :)

Last edited: 04. jan 2022
    Flymunda, RoadKing, Berlioz and 13 others like this.
  4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,736
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra hjemmekontoret :)
    Virker som de lokale tiltakene i Trondheim lettes snart, og da er det kun de nasjonale å forholde seg til. Er det rart å håpe at hjemmekontor forblir en del av "normalen"? Jeg liker å reise, men er ikke glad i pendling... mye mer praktisk å sitte hjemme og HMS'en er ivaretatt. Roligere er det også her hjemme.
    Spent på covidutviklingen videre, både her, i USA, Danmark, Irland, Nederland og Tyskland. Selvfølgelig følger jeg litt med på resten av verden også, men jeg har planer om å få besøkt denne lille listen i løpet av første halvåret.

Ha en flott tirsdag!

Flymunda, RoadKing, Berlioz and 13 others like this.
  5. pgaa

pgaa Bygdetulling

Likes mottatt:
    1,449
    Bonuspoeng:
    93
    God tirsdag fra verdensmetropolen Oslo

Her har hgjemmekontoret vært igang ett par timer allerede. Og man får vel holde på med det i noen timer til. Utover det ikke mye å melde. Heldigvis er man en dag nærmere helg enn man var i går.

Ha en bedre tirsdag.

Flymunda, RoadKing, Berlioz and 12 others like this.
  6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,142
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret!
    Solen skinner, jeg har allerede trent, og nå er det lunsj. Kan jo nesten ikke bli bedre? (Bortsett fra at Covid-dritten blir borte da..)

Jeg vil ut og reise!

Ha en solfylt tirsdag!

Flymunda, RoadKing, Berlioz and 10 others like this.
  7. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,417
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret, her også @holmen

Tikker inn stadig nye Covid pos. svar. Når skal dette ta slutt... Kanskje vi må bare slutte å teste, bli syke alle sammen og vipps har alle immunitet, selvfølgelig de som er vaksinerte, innføre Covid pass, så kan vi leve lykkelig alle mann i evig og alltid, fram til ny pandemi om ca. 3-4års tidsperspektiv.

Må alle ha en trivelig start på året. Mye godt i vente på de tålmodige :)

8. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,766
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten i dag!
    Her er det skikkelig blandingsvær, grått og vått og hvitt og litt blå himmel.
    Skal jeg ut? Vet ikke ..
    T-23 til LAX … kan jeg reise?
    Har bestilt test hos Dr.Dropin dagen før!
    Må fylle ut skjemaet fra myndighetene i USA.
    Må ta med de tre P’er. (Penger, Pass og Piller)
    Har jeg glemt noe da?
    A14AB749-EB7E-466A-B6EF-CBC8D1399977.jpeg

Flymunda, RoadKing, Berlioz and 12 others like this.
  9. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    29,248
    Bonuspoeng:
    293
    Mor?

10. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    38,223
    Bonuspoeng:
    183
    God tirsdag fra Oslo, fersk boost med Pfizer idag tidlig, og ungene endelig tilbake på fysisk skole, så litt fredeligere på hjemmekontoret enn når Nerf-prosjektiler hagler rundt en…

Håper hjemmeskole er et av de tiltakene som vi ikke får se mer av!

11. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    18,439
    Bonuspoeng:
    183
    Godday fra Porsgrunn. Fremdeles snuta halvfull av snørr, men det blir jobb i morra.

@Sunnfjordingen Liverpool slutta å si "neste år" etter 2019. Etter da har det rulla inn champions league triumf, seier i vm for klubblag og premier league pokal . Sølvtøypusserene på Anfield gikk doble skift en periode:p
    Nå er det verdens dyreste "ulvemat" fra byen litt lengre nord som har tatt over mantraet. Siden 2013 faktisk.

Angående trening så ser jeg at en fordel som nytt Platinum medlem hos Choice er gratis trening på deres hotell. Mitt treningssenter ligger ca 300 meter unna Choicehotellet i byen. Får sjekke ut om hotellets treningsrom holder mål, og evt si opp på senteret. Hvis jeg kan spare 4200 kr på det så ja takk.

Ellers chatta jeg med SAS i går.
    På lillejulaften fikk jeg bestilt to eco billetter fra LAS-SFO for 0 Eb poeng + 500 kr i gebyr.
    I går så jeg at det plutselig var trukket 30.000 eb poeng på konto. Ingen spor av noen EB transaksjoner på min " nylige aktiviteter" side.

Svensken i chatten sa at det var trukket 2x15000 for turen. Javel?? det stod faktisk 0 poeng i kostnad da jeg bestilte. Og ingen poeng ble trukket da jeg bestilte.
    IOM at turen koster ca 1000kr i cash pr bill, så sier jeg at jeg vil avbestille.

Jeg får beskjed om at star alliance tar 450 kr i gebyr pr kansellering. Grr.. hadde ikke bestilt i utgangspunktet hvis de hadde sagt 15k poeng med en gang.

Ble lovet poenga tilbake, og at restbeløpet på vil bli tilbakeført til kortet ila 7 dager.

Poenga har ikke kommet. De pleier jo å komme på sekundet når man avbestiller noe selv. Hadde ikke mulighet til å avbestille selv her, så 45 min i chat kø, 900kr i dass pga feil på SAS hjemmeside, og 0 poeng tilbake. Kjenner jeg begynner å bli lett fortvilet over SAS om dagen ass..

Ha en frustrasjonsfri dag

20220103_133522.jpg

12. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,417
    Bonuspoeng:
    293
    Har nesten gitt opp CT og EB prosjektet... Kansellering på kanselleringer selv her...

Kan vel sies at ut. har vel gått opp ca. 6-7 kg, ikke så farlig det vel, jula er nå over :rolleyes:

Bare husk å "tøm tralla" på riktig nå :rolleyes:, eller dobbel sjekk at ingen fra IF er på samme flight, så slipper du tralle utfordringen på ny :cool:

Attached Files:

• clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      4
    Kaare_Lars, Arvid1410, Maggie and 5 others like this.
  13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,029
    Bonuspoeng:
    183
    Vær glad hun maser om neste ferie, du! Min såkalte bedre halvdel synes det blir alt for mye snakk om destinasjoner, poeng, CT osv, og særlig når fint lite av det blir noe av for tiden. Vil bare høre om det når det er HELT sikkert at vi skal dra. Er nemlig farlig å glede seg i unøden... der er jeg helt uenig. Har hatt så mye glede av å planlegge reiser det ikke har blitt noe av, men nå kjenner jeg at det er på tide å faktisk få kommet seg avgårde.

Jeg har frem til nå prioritert omsetning på Amex og har liksom ikke helt satt meg inn i SAS Mastercard og FP. Det var dumt når jeg nå søkte og så at jeg automatisk hadde fått FP4. Trodde dette måtte opptjenes etter at jeg hadde mottatt kortet. Ja ja, en gledelig overraskelse på en tirsdag :D

Ha en flott dag videre i sola (hvert fall her på Østlandet ;) )

Flymunda, RoadKing, Berlioz and 8 others like this.
  14. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk en Nerf i øret i går selv. Da er det lett å jobbe :)

Sonictravel, Arvid1410, drsyk and 2 others like this.
  15. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    887,766
    Bonuspoeng:
    293
    Hun skal ikke være med ..
    Reiser alene med lapp rundt halsen!
    Skal spise middag med en kompis på en legendarisk rockebar i Los Angeles ..
    Det sikkert plass til deg også

16. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,736
    Bonuspoeng:
    183
    Ifølge https://www.flylax.com/travelsafely må du også fylle ut https://travel.lacity.org/ (kanskje det er det du mente med "skjemaet fra myndighetene"?)

17. Sunnfjordingen

Likes mottatt:
    29,248
    Bonuspoeng:
    293
    "Tyværr", som dei seier hos kundeservicen til SAS. Eg er redd at sjefen både på jobb og heime vil setje ned foten for noko slikt.

drsyk liker dette
  18. Kaare_Lars

Kaare_Lars Medlem

Likes mottatt:
    625
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde tenkt på Miami selv, men pga av Covid og fare for tom tralle på vei over dammen tror jeg det blir vinterferie i vogna på Finnskogen i stedet

19. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    79,142
    Bonuspoeng:
    293
    Montebello Camping, eller?

20. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,219
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke ante jeg at 4pax IF-nerds utkledd som Benny&Kjell fra Olsenbanden var så opphengt i at rad 1 meldte at de snart kunne tømme boblene fra trallen ;)
    Men jeg har lært og skal forsikre meg om at slike spøkfulle utrykk som snart tømme trallen skal man være forsiktige med under oppdateringer i tråder :D

Last edited: 04. jan 2022

Del denne siden