Turkish Airlines – Fly over 6 kontinenter. Tjen 1 million miles!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av interface87, 27. juni 2025.

1. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kan tipse om at TK har lave priser til Sør-Amerika (GRU/EZE, har ikke sjekket BOG) fra Split (SPU).
    Vi reiser fra SPU til EZE i morgen, på hjemreisen ble det billigste å legge inn en stop-over i IST, som vi bruker til en sidereise til KWI. Dermed har vi dekket Asia, Slr-Amerika og Europa.

2. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Takk. Godt tips!

3. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Legger TK på YR/YQ på bonusbilletter?

4. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Så vidt jeg forstår varierer det en del. Det blir visst fort mye å betale med LH-gruppen og AC, kanskje også andre, uten at jeg har full oversikt. UA skal visst være OK.

5. ari1000

ari1000 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    4,678
    Bonuspoeng:
    93
    Etter å ha fått millionen fra SAS går jeg nå for den her også! Har allerede bestilt alle flyvingene, det ble 33k nok totalt.
    Det er ruten jeg har bestilt:
    Første reise:
    OSL-IST-DXB
    DXB-IST-BOS
    BOS-DEN (med United)
    DEN-IST-CAI
    CAI-IST-ATH (Jeg trenger å være i Hellas uansett på den tiden så det ble perfekt)

Andre reise:
    OSL-IST-BOG
    BOG-IAH
    IAH-IST-SYD (Så hadde jeg uansett tenkt å besøke Taipei, skal bestille noe fra Sydney med SAS poeng).

Jeg har også gjort en status match fra EBD til Elite hos Turkish (Star Alliance gold) og kommer til å beholde den i to år med de flyvningene jeg har.

chrt, Wiolenze, milehigh and 16 others like this.
  6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,062
    Bonuspoeng:
    183
    Helt nydelig:D Håper du laget ett reisebrev til oss på forumet??:cool:

7. ari1000

ari1000 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    4,678
    Bonuspoeng:
    93
    Ja skal selvfølgelig lage et reisebrev:D

Oddvar and LaDuden like this.
  8. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Statusmatch. Hva slags dokumentasjon brukte du? Bilde av fysisk kort? De spør etter flyginger siste 2 mnd med medlemsnummer i samme bilde, hvor kan jeg finne det?

9. ari1000

ari1000 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    4,678
    Bonuspoeng:
    93
    Ja jeg sendte bilde av fysisk kort, pass og skjermbilde av mine flyvninger de siste 2 mnd fra SAS nettsiden. Fikk status match bekreftet til Elite samme dag.

Nordlys liker dette
  10. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Er stadig i tenkeboksen på denne. Foreløpig har jeg dekket inn Sør-Amerika, Asia og Europa på planlagt ferieavvikling. Jeg lurer på om jeg skal våge meg på en intens uke som tenderer mot det masochistiske:

• RIX-IST-NYC
    • NYC-IST-MEL/SYD
    • MEL/SYD-IST-CAI/TUN
    • Separat hjemreise fra CAI/TUN

Her ser jeg for meg å ha
    • 1-2 overnattinger i NYC
    • En ti-timers layover I Istanbul på vei fra NYC til SIN
    • 2-3 overnattinger i SYD-MEL
    • 1 overnatting i TUN/CAI

Når jeg ser bort fra det jeg uansett allerede hadde lagt ut for sommerferien utgjør dette en merutgift på ca 23.500 kr (hotellnetter tilkommer). Jeg tenker at det er en grei pris å betale for 1M poeng hos TK og medfølgende Star Alliance gull, men det er klart at det er maaange timer i Y, også fordi det trolig vil være sammen med to tenåringer...

Forslag til rute-forbedringer mottas med gjerne. :)

Last edited: 08. juli 2025
    chrt, EndreD, jgroneng and 1 other person like this.
  11. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    WTF?

Route: 6 Continents Has Ended

Thank you for the great interest you have shown in our Route: 6 Continents campaign.

In line with recent updates, the campaign has officially concluded as of July 8, 2025.

Members who purchased at least one ticket or completed a flight across six continents by July 8, 2025 will retain their eligibility. If these members complete their all flights across six continents by October 27, 2025, they will be earned 1 Million Miles.

Tickets purchased after July 8, 2025 will not be considered within the scope of the campaign.

Thank you for being part of this inspiring journey with us!

12. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg så også denne. Ikke bra. Jeg har heldigvis begynt å fly, så for min del holder det å få alt booket i løpet av dagen.

Det er virkelig ikke bra å endre reglene underveis, men det er kanskje til dels et resultat av at TK i sin markedsføringsiver har undervurdert flyviljen til verdens FF-miljø ganske så kraftig.

Jeg kommer til å booke resten av flyvningene i løpet av dagen (før midnatt tyrkisk tid), men skulle selvsagt sett at de ikke skapte uro på denne måten.

Forøvrig er Flyertalk et godt forum for akkurat dette akkurat nå.

EndreD liker dette
  13. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,062
    Bonuspoeng:
    183
    Ryktes at det kun ligger flex billetter ute nå:(:eek:

14. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fant ikke-flex billetter til det jeg så etter akkurat nå, men det er kanskje ikke usannsynlig at enkelte ruter og/eller er litt utplukket? Det slår meg at Australia-rutene er mest utsatt for dette, siden det kun MEL og SYD som er mulig

15. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Denne ble nettopp lagt ut på flyertalk, selv om det selvsagt kan være en forfalskning...

Last edited: 08. juli 2025
  16. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    TK har gratis kansellering innen 24 timer, så det er mulig å booke og tenke et snaut døgn til.

(https://www.turkishairlines.com/en-int/legal-notice/conditions-of-online-services/)

Turkish Airlines offers uninterrupted refunds within the first 24 hours to passengers who are 7 days or more away from the first flight during the ticketing process. This application is valid for tickets created through online channels and refund transactions can be easily realized through online channels. Additional services connected to the ticket (additional baggage, seat selection, etc.) are not covered by the refund. The application, which is also valid for award tickets, is not valid for tickets that have been changed or flight disruptions.

17. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Fader heller, her sitter jeg i Sør-Amerika, trodde jeg var smart og forholdt meg til tidsdifferansen, men glemte at Istanbul lå en time foran norsk tid.:eek:

Jaja, ingen penger tapt (men en god del tid)...

18. ari1000

ari1000 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    4,678
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som de har endret litt på terms and conditions, så lenge du har kjøpt/reist med en billett før 8. Juli kan du kjøpe resten senere. Screenshot 2025-07-08 at 23.58.47.png

Last edited: 09. juli 2025
    Nordlys liker dette
  19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,062
    Bonuspoeng:
    183
    Man skal ikke se bort ifra at TK med tanke på hva de har gjort nå og endret på denne setter noen betingelser for millionen i november at det ikke kan bookes saver award billetter osv:p Da sitter man der da:(

ari1000 liker dette
  20. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for at du postet dette, @ari1000 , jeg hadde nå slått det fra meg, i og for seg komfortabel med tanke på at jeg ikke hadde hatt noen ekstrautgifter som gikk i vasken. Men her må jeg nok tenke meg godt om en gang til, og bli sikker på nøyaktig hva de mener med dette. Teller det at jeg nå er halvveis i en t/r til Sør-Amerika? Jeg mener det er det de skriver - og i så fall vil jeg ha god tid på meg til å booke - men denne utgiften er jo for stor til at jeg booker helt ennå.

Nordlys and ari1000 like this.

Del denne siden