Turkish Airlines – Fly over 6 kontinenter. Tjen 1 million miles!

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av interface87, 27. juni 2025.

1. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Hvem blir med?:cool:

Kampanjens vilkår og betingelser – Ruten: 6 kontinenter!
    1. Miles&Smiles-medlemmer som flyr til 6 kontinenter med Turkish Airlines, vil bli tildelt 1 000 000 Miles.
    2. Billettkjøp og reiser må finne sted mellom 27. juni 2025 og 27. oktober 2025.
    3. Listen over land og tilhørende kontinenter er publisert i kampanjetabellen.
    4. Kun ankomststeder teller for kampanjen. Avreisesteder og transittstopp teller ikke.
    5. Bonusbilletter, bedriftsavtaler, ansattebilletter og spesialsegment-passasjerer (f.eks. medisinsk, sjøfolk, studenter) er utelukket fra kampanjen.
    6. Miles vil bli kreditert medlemmenes kontoer mellom 1.–15. november 2025.
    7. Kun reiser som starter i, eller har transitt gjennom, Tyrkia er kvalifisert. Direkteflyvninger innen samme region er ikke kvalifisert.
    8. Kampanjen gjelder kun på ruteflyvninger operert av Turkish Airlines. Codeshare-flyvninger og flyvninger operert av Star Alliance-partnere er ikke kvalifisert.
    9. Flyvninger må være registrert i medlemmenes Miles&Smiles-konto før reisen. Etterregistrering er ikke tillatt.
    10. Kun billetter utstedt i kampanjeperioden er kvalifisert for endringer.
    11. Billetter må utstedes via Turkish Airlines’ offisielle kanaler: turkishairlines.com, mobilappen, salgskontorer, kundesenter eller autoriserte byråer.
    12. Turkish Airlines garanterer ikke at alle oppførte destinasjoner vil være aktive gjennom hele kampanjeperioden. Ruter kan bli midlertidig innstilt av operative årsaker.
    13. Miles opptjent gjennom denne kampanjen er ikke Status Miles og kan ikke brukes til å oppgradere medlemsnivå.
    14. For forhold som ikke er spesifikt nevnt her, gjelder Miles&Smiles’ generelle vilkår og betingelser.
    15. Turkish Airlines forbeholder seg retten til å endre, suspendere eller kansellere kampanjen, inkludert vilkår, definisjoner og annen relatert informasjon.
    16. https://www.turkishairlines.com/uk-ua/miles-and-smiles/campaigns/fly-across-6-continents-Earn-1-million-miles

AirMags, Rapolo, The_Dude and 6 others like this.
  2. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,376
    Bonuspoeng:
    93
    Med tanke på alle bugs som finner i systemene er denne ganske skummel;

-Flyvninger må være registrert i medlemmenes Miles&Smiles-konto før reisen. Eterregistrering er ikke tillatt.

Men kult noen forsøker kopiere SAS sin deal!

tobeornot999 liker dette
  3. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,311
    Bonuspoeng:
    183
    Dette frister faktisk hakket mer enn SK sin kampanje med TK sitt vanvittige nettverk.
    Hvor lenge er TK sine miles gyldige? Og hvordan er tilgang på award?

4. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,430
    Bonuspoeng:
    183
    Det ser ut som man må starte i Istanbul for å få tellende flygninger. Kun ankomststed teller, ikke mellomlandinger. Heller ikke 5th freedom flights, dersom jeg tolker ting riktig.

tobeornot999 and interface87 like this.
  5. interface87

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    The miles earned if you traveled all the eligible flights are valid through December 31, 2027, and if in business, through December 31, 2030.

6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Leser det slik, ja. Med unntak for det du skriver om å måtte starte i IST.

Ser ut som om kontinent A, med transfer i Istanbul, på vei til kontinent B vil fungere fint. Men blir selvsagt endel "unødige" long-hauls, da.

Så dette er ganske oppnåelig, og bedre med god margin enn SAS sin million i mine øyne.

Flyingdutchman liker dette
  7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Så i praksis en LH til USA, Sør-Amerika, Dubai(?) og Australia. Plus en tur t/r OSL-IST og IST-Egypt.

8. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Det blir veldig mye transitt i IST ja...

Om man optimaliserer for antall flyvninger:
    hjem -> IST -> 1
    1 -> IST -> 2
    2 -> IST -> 3
    3 -> IST -> 4
    4 -> IST -> 5
    5 -> IST -> hjem

En del kjedeligere enn SAS sin utfordring vil jeg påstå - det blir fryktelig mange lange timer med økoklasse. Også tok jeg en titt på TK sin award chart, og prisen på *A er jo helt elendig. Så den som tar utfordringen bør ha en plan for mye reising med TK framover, da millionen går ut på dato etter 3 år.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,342
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, jeg leser det som du må innom IST mellom hver av de andre destinasjonene.

Mulig andre tolker det på andre måter? Sier ikke at jeg nødvendigvis har fasit her, men denne setningen fra OP i pkt 7 støtter det jeg sier:

Kun reiser som starter i, eller har transitt gjennom, Tyrkia er kvalifisert. Direkteflyvninger innen samme region er ikke kvalifisert.

10. phileas

phileas «Thanks upgrade»

Likes mottatt:
    3,883
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer vel ikke helt klart frem men jeg oppfatter det også slik at reise til alle kontinentene forutsetter reise fra IST(Tyrkia). Når alt må bestilles direkte fra flyselskapet kan en fort plusse på 10 - 25 prosent på flyprisene i forhold til å kjøpe via rimeligere 3 part. Fly blir nok fort en 75k-100k +- (rimeligere om en velger reise på høsten). En hyggelig mengde bonus er jo ikke å forakte - selv om dette garantert ikke er helt bra for miljøet :)

Last edited: 27. juni 2025
  11. interface87

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Du må innom IST hver gang
    IMG_2274.jpeg

kongenamundsen and magnusant like this.
  12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Er bonus-chartet til TK å lese som at man må plusse prisen for f.eks. Turkey-Europe 2 x2 og Turkey-Central Asia x2 for å ha prisen for en full t/r?
    Altså 25,000x2 + 35,000x2 =120,000 miles for en OSL-IST-ALA-IST-OSL for en promo award i biz?

Er det noen som har kjennskap til hvor ofte TK har promo awards og i hvor utstrakt grad dette gjelder tilgjengelighet på datoer, destinasjoner og kabinklasser?

13. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Da er vi startgropa for denne - også. Etihads millionjakt blei for vanskelig, men her hopper vi på. Budsjett ca 40k pp

14. Nordlys

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, leser chart sånn.
    Ja, leser chart sånn. Tror likevel det skal være noe verdi å hente. Men 100+ timer i eco..

Rapolo liker dette
  15. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,834
    Bonuspoeng:
    183
    Ref internetet skal *A-billettene ikke prises per segment, men i henhold til matrisen for den fulle reisen fra A-Å

Sweet spots om man ser disse prisene opp mot EB er i mine øyne
    - Central Asia til 120,000 miles t/r (Afghanistan, Bangladesh, India, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Nepal, Pakistan, Tajikistan, Turkmenistan, Uzbekistan)
    - Honolulu prises som Nord-Amerika - 180,000 miles t/r fra Norge

Last edited: 05. juli 2025
    tobeornot999 and EndreD like this.
  16. Nordlys

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Det finnes flere sweet spots tror jeg, bl a når man finleser award zones. Jeg har også mye ugjort innenriks i Tyrkia. Og innen soner. Og stadig promo awards. Og så skal poenga kunne veksles til f eks Amazon gavekort = man får igjen verdien og vel så det hvis man ikke får brukt poenga. Så i praksis en "gratis", halsbrekkende tur jorda rundt med 100+ timer i eco. Men der har vi treninga fra SAS-stuntet. Første stopp er å skaffe Turkish gull. Vi snakker om å dele dette i 3, med en langtur pr runde..

milehigh, EndreD and phileas like this.
  17. morradi

morradi Senior Medlem

Likes mottatt:
    909
    Bonuspoeng:
    93
    Har du lyst til å dele ruter og priser? Jeg lurer litt selv på om jeg skal hoppe på denne, siden jeg allerede har Sør-Amerika og Asia på plass.

18. Nordlys

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    Kan prøve når (hvis) vi ser lyset. Helt i startgropa.

19. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,056
    Bonuspoeng:
    183
    Så bør man jo hensynta risikoen for devaluering etc og at disse poengene går ut etter 3 år:)
    Var enklere å forsvare å ta million turen med sas da man allerede er diamant, kjent med bonusprogrammet og er det man bruker til daglig:p I tillegg til at de fleste turene for min og @Kjetil L sin del ble finansiert med CT og poeng anyways:p

EndreD liker dette
  20. Nordlys

Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    63
    De har jo akkurat devaluert grundig.. I motsetning til SAS, der vi har devaluering å glede oss til. Ganske sikker på solid oppside i denne kampanjen. 3 år er plenty tid til å svi poeng og veksle til Amazon.. Men her blir det jo som vanlig opp til hin enkelte om man ser verdi..

tobeornot999 and Mysterio like this.

Del denne siden