Tur til USA - hjelp?

Tråd i 'Bonushjelp' startet av sholasarah, 05. mars 2017.

1. sholasarah

sholasarah Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei alle bonusjegere,

Jeg er ganske fersk i gamet og trenger deres ekspertise i hvordan å finne de beste billettene (pris og poeng) fra en tur jeg skal ta i April/Mai.

Jeg skal reise fra OSL-FLL (13 April, 17`)
    Retur LAX-OSL (2 MAI, 2017)

Er åpen for det meste, helst innen star alliance - da jeg selv driver med innsanking av eurobonuspoeng :)
    Setter stor pris på all tilbakemelding og tips!

God søndag!
    S.S.

2. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Hei!

Jeg er på ingen måte ekspert, men har hatt noen turer over atlanteren. Hvis jeg var deg ville jeg booket turen med sas. De tilbyr open-jaw billetter på usa-rutene (altså at du kan fly til en plass og hjem fra en annen). Dog flyr de ikke til FLL men MIA. Ikke lange biten mellom disse flyplassene. Et kjapt søk på sas med dagens priser på dine datoer så får du OSL - MIA og hjemreise fra LAX - OSL til 4950 i GO. Dette gir 9500 EB poeng. Jeg har flydd i alle kabinklassene til sas og syns de nye kabinene til sas er blitt veldig bra, selv i økonomi. Du skriver ikke noe om du skal ha noen innenriksflygninger i USA, men der har jeg ikke noen tips å komme med desverre.

Edit: jeg var litt for kjapp der. Denne prisen gjelder med utreise 12 April. Så feil på datoene dine.

Attached Files:

3. sholasarah

sholasarah Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei Hawkwind :) Takk for tips. Skal ikke reise innenriks i USA, skal nemlig roadtrippe igjennom.

Ja, det er kanskje lurt å reise til Miami istedenfor Ft Lauderdale.
    Hvorfor tenker du at det er bedre å reise med SAS? Ikke like mye bonuspoeng med *A flyvninger?

4. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du bruker CT så koster det mindre poeng, og med SAS er det tillatt med open-jaw, altså at du ankommer og reiser fra forskjellige flyplasser i USA.

Med CT hos en *A-partner som bestilles via Tallin må du ankomme og reise tilbake til Europa fra samme flyplass.

5. sholasarah

sholasarah Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    CT? Mener du Companion Ticket? Jeg har ikke dette. Og jeg skal betale med NOK.

6. Hawkwind

Hawkwind EBD

Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg bare antok at du sparer poeng i eurobonus, og økonomibilletter i andre *A selskaper gir som regel dårlig uttelling. Hvis man skal få full opptjening (100%) miles så er gjelder dette gjerne de dyreste bookingklassene i økonomi.

Sas bruker faste poengsummer på sine strekninger. Mens f.eks lufthansa regner poeng ut fra miles. Som et eksempel, OSL - MIA med sas gir minimum 4500 poeng. Nå flyr ikke lufthansa denne ruten, så alternativet ville gjerne blitt FRA - MIA. Det er 4800 miles, ca like langt som OSL - MIA. Kjøper man den rimeligste økonomibilletten hos lufthansa på denne ruten nå så bookes den i bookingklasse (T). I eurobonus gir dette bare 25% miles. Altså 1200 poeng. (4800 miles * 0,25). Dette ble kanskje litt rotete dette, men håper du får med poenget mitt.

Roadtrip gjennom hele USA! Det har jeg hatt lyst til å gjøre i mange år nå, er misunnelig på den turen der. Det blir helt sikkert fantastisk.

Del denne siden