Det er en flott kirke og det er vel verdt å betale for å se den! Kirken er helt sikkert underfinansiert og det er unødvendig å lyve for å unngå å betale.
Slenger meg inn med noen tips her. Har reist to ganger med barn (gutter på 10 -11 år på tidspunktet). Kan anbefalle Polaria, spesielt selene her var populære. Ellers synes mine unge håpefulle det var kult å shoppe lego og manga på Legoloftet og Tromsø bruktbokhandel. Nordnorsk Vitensenter var også ganske kult og engasjerende med mye interaktive opplevelser og læring for store og små, og om jeg husker rett hadde de et planetarium hvor man kunne lære mer om nordlys.
Her må eg seia meg einig med @Eddie47 at vi treng ikkje å 'snylta' til oss gratisinngang på dette viset. Ishavskatedralen, eller Tromsdalen kirke som det offisielle namnet er, har sikkert ikkje vondt av at vi betalar ein hundrelapp eller kva det no er for å kika innom. Vel-vel, nok ei avsporing dette, då
Tror du det er inngangspenger i bryllup også? (Ironivarsel) Er enig med både deg og Eddie. En liten slant til vedlikeholdsfondet er greit. Selv om jeg ikke kan beskrives som religiøs så er det å lyve på seg bosted litt unødvendig
Absolutt, var der på helgturer, eneste aber på tur to var at vi hadde veldig uheldig vær, med storm og underkjølt regn så ble mye aktivitet i byen og fortrinnsvis innendørs med diverse museer, og ikke hvalsafari som egentlig var planen (den ble avlyst pga bølger og vind)
Mener du hvalsafari fra Senja. Hvaler kom skremmende nær båt, men så dårlig vær, høye bølger og sjøsyk at jeg ikke klarer å anbefale det til min familie.
Neida, men brudeparet møter turisterhavet på vei ut kirkedøra. Sist tur besøkte vi både Polaria og universitetsmuseumet, begge falt i smak.
Det er ikke meg denne gangen Men invitasjon hadde nok kommet, selv om noen hadde stusset litt på hvem de to distingverte herrene jeg kjenner fra internett er
Ser ikke ut som vi er heldige med været denne uken. Blir vel mest innendørs. Førsteplass på reserve/ventelista til Smak, men ikke stort håp.
Tromsø har et Trollmuseum som jeg kan anbefale. Bodde selv i byen i perioden 2017 - 2023 så vanka mye der. Trollmuseumet oppdaget jeg litt ved en feiltakelse da jeg hadde besøk sørfra. Anbefaler også tur ut til Telegrafbukta om været er fint. Det er fine turer over øya (Tromsø har masse lysløyper) og det samme er i Tromsdalen. Fjellheisen om dere liker sånt. Fra Tromsø Prostneset går Hurtigruten/Havila om dere vil utforske andre plasser i Nord. Hard Rock Cafe kom til Tromsø i oktober 22. Tromsø har et stort antall barer og puber så helgene under studietiden kan være mange mennesker om kvelden. Tromsøbadet med klatrehall har vi nord på øya mot universitetet. Polaria som flere nevner vil jeg slå et slag for og Legoloftet er et must for meg hver gang jeg er innom. Litt nord i sentrum finner du et koslig lite sted Burgr som jeg anbefaler. Om du liker retro spill fra Nintendo, PlayStation og slikt så er det der. Ellers har jeg også spist mye på Cous en tunisisk resturant Edit: Dette er tips om Tromsø. Ikke til noen spesifikke og mine subjektive meninger. Trollmuseumet er litt som et krigsmuseum eller annet museum. Ikke alltid interessant for folk. Men likevel anbefaler jeg det. God tur til Tromsø for de av dere som tar turen opp ditt
Nå skal ikke jeg starte en diskusjon med Avixlo ang. Trollmuseet, men det kan være greit for de som skal til Tromsø å lese begge erfaringer. Jeg syntes Trollmuseet var skikkelig dårlig, og absolutt ikke noe jeg ville tatt barn med på. Det er ypperlig for de som liker trollhistorie da museet baserer seg nesten utelukkende på lesing. Så dette er altså ikke et museum hvor du drar for å se/oppleve, det er et museum du drar til for å lese. Det er også grunnen til at jeg ikke ville tatt barn med dit, da de vil gjøre seg ferdig i løpet av 10 minutter. Etter det kan du plassere dem i en liten og dårlig lekekrok. For reisende med barn er Vitensenteret langt bedre.
Jeg skal tilbringe en del netter i Tromsø fremover og er på jakt etter et hotell. Pris er ikke så viktig, men bør ha god frokost, stille rom og velutstyrt treningsrom. Hvilke alternativ finnes? Og er det noen som har svømmebasseng mot all formodning?
Aurora har en utvendig fin badestamp med pilsservering. De har et helt ok treningsrom, men hotellet begynner å bære preg av at det er gammelt. Pluss for god kveldsmat. The Edge har tilknytting til et bra treningssenter. Dette er gratis for Platinum. Personlig synes jeg The Edge blir litt for stort. Det er ofte kø for å spise frokost, og noe heiskø. De har dog endel fine sosiale soner ved resepsjon, og en velutstyrt bar