Trip report til Sydney via USA og Japan

Tråd i 'Reisebrev' startet av SVG_flyer, 13. mars 2022.

1. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    93
    Sjette oppdatering:
    Hotel Kimpton Margot, Sydney den 19.03., kl 16:32
    Negleklippere, kenguruer og selvtest

Dette blir en svært kort oppdatering. Nå skal jeg straks ut på byen - etter å ha vært en tur i Taronga Zoo. Nærmere oppdateering kommer etterhvert. For å være ærlig forsøker jeg å utnytte tiden min her nede best mulig :p

Nå har jeg akkurat vasket en del skittentøy i badekaret (noe ironisk for et 5-stjerners hotell). Forøvrig glemte jeg kun barberhøvel og negleklipper :D

JEG KOM FREM! Immi var snille med meg - den siste etappen gikk som en drøm. Med plenty søvn og kun et lite innslag av jet-lag.

Her er noen få bilder - nå skal jeg straks ned i lobbyen - for det er free dranks fra kl. 17-18 :cool::cool:

Siste drink på flyet mellom Haneda og Sydney:
    Sydney fra Taronga Zoo i dag (noe overskyet, men ca 24 grader):
    Sydney fra ferry #5 fra Sircular Quay:

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Denne turen må være optimal value.

Jeanette and SVG_flyer like this.
  3. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg begynt å tenke på hjemturen. Fly fra CPH til OSL er bestilt. Er det noe spesielt jeg må tenke på - foruten å booke en PCR-test (av Japan-varianten)?...

Flymunda liker dette
  4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Japan har ingen krav til testing så lenge du bare mellomlander. Er du fullvaksinert og reiser SYD-HND-JFK-ZRH-CPH(-OSL) bør det være tilstrekkelig med antigen hurtigtest dagen i forveien for innreise til USA.

https://www.ana.co.jp/en/jp/topics/coronavirus-travel-information/immigration/:

Screenshot 2022-03-21 at 09.28.44.png

https://www.jal.co.jp/jp/en/info/2020/other/flysafe/flights-service/quarantine-immigration/:

Screenshot 2022-03-21 at 09.27.13.png

snus_mumrikken liker dette
  5. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    93
    Syvende oppdatering:
    SilverKris Lounge, Sydney den 22.03., kl 20:42
    Tokyo-Sydney, Sydney og hjemturen

Dette innlegget kommer i hovedsak til å handle om turen fra Tokyo til Sydney.

Men først! FOR EN TUR! Jeg må bare takke SVG_flyer igjen - dette har vært helt fantastisk - og virkelig et minne for livet! Australienerne (Australerne?) er et helt fantastisk folkeslag - så her nede trenger man ikke å bekymre seg for å havne i prat med noen. Jeg legger med et bilde tatt fra fergen fra Manly Beach til Circular Quay tatt for nøyaktig 130 minutter siden:

SilverKris-loungen på Kingsford Smith er innmari ålreit. Lett å finne, passe dunkel belysning, og kanskje det beste mat-utvalg til nå (spes. på varmretter). De har også 9 ulike typer flaske-øl - noe som ikke er bra for kalori-inntaket mitt.
    (Denne okse-raguen med ris var faktisk skikkelig god):

Flighten fra Tokyo til Sydney.
    Maskinen var en Dreamliner, og førsteinntrykket var at interiøret så noe gammelt(?) ut. Men det virket ikke spesielt slitt - så jeg tror noen har vært litt uheldige med fargevalget på interiøret (det var mye beigt og grått).

Maten var god - og svært spennende. Første gang jeg har spist blekksprut på et fly! Man fikk tre retter servert på ett brett - pluss en frokost før landing:
    Frokost:

Bilde av in-flight menyen (foreløpig ikke fått én lik meny fra ANA):

In-flight entertainmentet var litt under paret - men klagen går i hovedsak på at den filmen jeg gikk for bokstavelig talt var i 480P. Veldig snodig.
    "Mitt" sete bestod av et stort nattbord av noe slag - og setet ved siden av.
    Her ser man også utlevert toalettmappe med stort sett samme innhold som fra JFK til HDA.
    Setet kunne man såklart legge helt ned - og det funket faktisk overraskende godt. Jeg tror jeg fikk en 4-5 timer søvn - og setet var akkurat bredt nok til at det ikke ble altfor gærent å bytte sovestilling.
    [​IMG] [​IMG]

Nå gleder jeg meg til å boarde, da SVG_flyer forteller meg at han har holdt av seter - og at maskinen er helt ny! :D

DanH, Flymunda, Lnbre and 21 others like this.
  6. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Ser frem til fler oppdateringer her og unnskyldingen om at du bare har jet lag når du stiller på jobb igjen etter endt tur.

Ganske misunnelig, men gleder meg på dine vegne! Herlig å følge deg på snap også Nussekozepusen!

7. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    93
    Åttende oppdatering:
    Aspire Lounge, København den 24.03., kl 11:49
    Kastrup, ten mile high octopussy club og frokost

Nok en ny og kort oppdatering. Nå sitter jeg på Kastrup og har akkurat gjort meg ferdig med en powerpoint jeg skal holde kl. 17 i dag. Jeg gruer meg til å fly vanlig SAS GO hjem som en pleb - men det er faktisk en stooooor fordel at SAS tydeligvis har kuttet maskekrav. Veldig deilig etter 35 timer på fly med maske - og x antall timer på flyplass med maske. toppen av ørene mine blør og akkurat nå sympatiserer jeg med canadiske lastebilsjåfører.

Kort oppdatering:
    SYD - HDA var samme type fly som ned (Dreamliner - med seter som la seg helt ned). SVG_flyer hadde ordnet et enda bedre sete til meg denne gangen (plassert i midten av flyet) - og jeg fikk faktisk sove ganske godt (4-5 timer). Så den turen var smertefri:
    Videre bestilte jeg japansk meny (man kan velge mellom japansk og internasjonal meny) på flyet fra HDA-JFK. Denne gangen var alle rettene svært blekksprut-orientert, noe promillen min tillot - og det ble bare gøy.

(Jeg er egentlig ikke så glad i sjømat, men allergivennlig mat er ikke så enkelt på fly). Japansk mat passer magen min utmerket, men dessverre fikk jeg en frokost uten melk - før flyvertinnen uten nærmere oppfordring hentet et beger med den mest melkete sausen jeg noensinne har sett - og helte over frokosten.
    Dette førte til at mine seks timer i NYC før flighten videre med SWISS til Zürich ble... strevsomme... Dårlig med offentlige toaletter i NYC - spes på subway :D

Flighten til Z-town får jeg skrive mer om siden, men maten var spesielt god. Kanskje den beste av alle. Så tommel opp for Swiss!
    (Middag på vei til Z-town)
    Frokost mellom Z-town og Kastrup på pleb-fly (fremdeles business) A320.

Nå gleder jeg meg som en kjønnsvorte til å komme meg hjem til Norge, få dusjet (har ikke dusjet siden loungen på Haneda), bruke elektrisk tannbørste og tanntråd igjen - og å etterhvert få sovet litt slik at jeg forstår hvilken dag det er og at alt ikke føles ut som jeg drømmer (begynner å kjenne på jet-laggen).

Vi høres!

8. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Lykke til med "jet-laggen" på møtet du skal ha. ;-) Håper det ikke ble for mye "jet" på de siste flyturene hjem.
    Virker som du har hatt en helt vill tur! Du får gi oss en oppdatering på hvordan det hele var etter at du har fått "landet" etter noen dager og tenkt litt tilbake på hele opplevelsen.

Velkommen hjem!

NKA_Pls liker dette
  9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,436
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig galskap dette :D

NKA_Pls liker dette
  10. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for et fantastisk reisebrev. Den uhemmede gleden over alt og ingenting er nydelig å lese.

Kjenner meg så godt igjen og tenker tilbake på de første reisene mine i fornuftige klasser og gleden som var litt mer umiddelbar da en nå.

Takk takk.

NKA_Pls liker dette
  11. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Takker for flott reisebrev!
    Veldig artig å se at asia regionen åpner seg mer opp.

NKA_Pls liker dette
  12. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er stolt over meg selv og at jeg klarte å sette sammen denne ruten til nykommeren.

2 nye henvendelser venter så da må det planlegges igjen :)

God helg alle sammen :)

Nemo, NKA_Pls, paron and 5 others like this.
  13. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,072
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for turen!

NKA_Pls liker dette
  14. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    93
    Siste post i denne tråden (det er kanskje dårlig kutyme å poste så sent etter turen).
    Men jeg føler at dette fortjener en egen post!

@SVG_flyer jobber til daglig i Rogaland (naturligvis), men han var på en konferanse på Gardermoen denne uken. Vi har hold kontakten litt, og jeg tok turen for en pils og en prat.

Mer hyggelig, sympatisk og kunnskapsrik type skal man lete lenge etter!
    Vi fikk mimret fra mars og ble litt bedre kjent. Det var føltes godt å få takket ham personlig for hjelpen! Det er jo sprøtt å tenke på at han booket en tur jorda rundt for meg kun etter to telefonsamtaler dagen før jeg dro. Og f.eks at turen hadde stoppet på første stopp i Frankfurt hvis det ikke hadde vært for at SVG_flyer ringte meg og fortalte meg om vekterstreik påfølgende dag :D:D

Veldig trivelig møte. Over og ut for denne trip-reporten!

IMG_5115.JPG

DanH, MissX, Lnbre and 15 others like this.

Del denne siden