Trip report til Sydney via USA og Japan

Tråd i 'Reisebrev' startet av SVG_flyer, 13. mars 2022.

1. cothom

cothom Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    593
    Bonuspoeng:
    93
    Kan vi få flyttet denne gladtråden til Reisebrev-forumet så den er enklere å finne?

God tur! :D

2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Magisk!! God tur og kudos til @SVG_flyer for å ha fikset en slik rute til glede både for ts og alle oss andre her inne. Dette blir konge!

Bilder! Hauger av bilder!

travelislife liker dette
  3. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Dette så jo helt rått ut! Hvorfor har ikke jeg tenkt så stort da jeg først begynte å se på forskjellige ruter?

Kos deg masse på turen!

Men får jeg spørre om hvor mange bonuspoeng dette endte med å koste? Du reiser solo hele veien?

travelislife liker dette
  4. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Håper du kommer deg videre fra Frankfurt for dette ser ut som en rå tur. De skal streike i morgen og onsdag. Alle sikkerhetskontroller skal ettersigende være stengt så det er bare transferkontroll som er operativ
    LH402 er markert som grønn så jeg håper på det aller beste for deg. Har du hørt noe fra LH?

travelislife liker dette
  5. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    https://www.lufthansa.com/xx/en/flight-information.html bekrefter at Frankfurt vil være stengt for de som starter reisen der.

"Please do not leave the transit area in Frankfurt under any circumstances. It will then no longer be possible to return to this area to your departure gate."

Håper @NKA_Pls har ordnet air side overnatting og PCR-test.

travelislife, Flymunda and anders82 like this.
  6. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Var det jeg så også. Fct er ikke stengt i følge lh f sin telefon, men usikker på om jeg sjanser på å gå bort dit da. De nekter meg kanskje ikke inngang med f-billett?

travelislife liker dette
  7. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,675
    Bonuspoeng:
    183
    Tror jeg ville sagt meg fornøyd med FCL under slike omstendigheter, eller i det minste lagt turen innom loungen og bedt de dobbeltsjekke at sikkerhetskontrollen i FCT er bemannet.

travelislife and anders82 like this.
  8. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    275 000 poeng og 2577kr i skatter og avgifter.

9. anders82

anders82 Veteran

Likes mottatt:
    9,449
    Bonuspoeng:
    183
    Fcl A stenger klokken 14 så der er det neppe noen å snakke med
    Må bare ta kontakt med noen hos lh i Frankfurt. Evt sjekke ombooking så det blir litt ekstra tid i München. Følelsen sier at de ikke nekter meg i fct, men spørsmålet er om det er verdt det. Kjip å bruke opp ek f-tur på senator bare

travelislife and trygveat like this.
  10. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Update!!!!!!!

Tusen takk for tipset i dag @trygveat . Jeg varslet nykommeren mens han satt på flyet fra Oslo i kveld. Jeg ba han ikke forlate terminalen før han kontaktet Lufthansa skranken, streiken begynner visst kl: 04:00 i natt. Så han gikk ut, tok PCR testen og kom seg inn i terminalen igjen.

Jeg klarte å finne et hotell rom til han inni flyplassen, så nå skulle han sove en del timer før han tar av mot New York i 1 tiden i morgen ca....

Må bare si takk til alle som kommer med tips underveis, ellers hadde turen stoppet opp allerede i Frankfurt.

Jeg gleder meg til i morgen vertfall da begynner godbitene :). Han sitter på første rad på upper deck i 747-8 i morgen, så håper det blir mange kjekke bilder.

Følg med videre og lenge leve insideflyer forumet.

DanH, Nemo, Baldrick and 26 others like this.
  11. ccurrahee

ccurrahee Ikke helt statusløs da……

Likes mottatt:
    38,770
    Bonuspoeng:
    293
    Herregud, dette ble jo enda mer spennende en forventet fra første innlegg. Glad for at turen er i gang!

DanH and travelislife like this.
  12. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Lykke til! Da får vi bare håpe passet er med :p:D

travelislife and SVG_flyer like this.
  13. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    93
    Andre oppdatering:
    Mycloud Hotel, Frankfurt kl. 23:11
    Første møte med business class, hvor skal det swipes? og ett stk. svett gutt.

Turen fra OSL til FRA gikk smertefritt, og business class leverte!!!!!
    - Leverte i form av ubegrenset mengde drikke, men begrenset mengde beinplass (jeg er 184cm). SVG_flyer, som er helt rå på å ordne, hadde tydeligvis ordnet første rad til meg ❤️, så flyturen var absolutt helt OK.

Da jeg landet hadde jeg allerede fått beskjed av SVG_flyer om å "IKKE GÅ UT AV TERMINALEN". Jeg tenker ganske sakte, så det var veldig greit å få tydelig beskjed om dette. Jeg avbestilte da hotellet jeg på Gardermoen hadde booket i Frankfurt (mot et herlig avbestillingsgebyr på €75). Forøvrig var det allerede kl. 21:20 kø hos Lufthansa Service - og jeg vil beskrive panikken hos øvrige reisende som mild, men stigende.

Jeg måtte ha en PCR-test, og klarte til slutt å finne "Covid testzentralen" - mellom terminal A og B, i 2. etg. Jeg måtte spørre fire stykker om retningsanvisninger - da skiltingen var mangelfull, og min engelsk tydeligvis får "test center" til å høres ut som "train station". Etter myyye gåing fant jeg testsenteret - og måtte godsnakke med de i disken (det var først den fjerde jenta jeg snakket med som kunne svare på om de krevde en spesiell PCR-test for å komme til Japan) "Ja, Japan har en versjon hvor de swiper både oppe og nede", kunne hun fortelle meg - imens hun fikk en ryggmassasje(!) fra jenta #3 jeg snakket med som ikke var komfortabel med sin engelsk. Resultatene kommer om 12 timer.

Selv opplevde jeg mild panikk etter at jeg gikk tilbake gjennom sikkerhetskontrollen og jeg så at loungene begynte å stenge. Så jeg forberedte meg på en natt med dårlig søvn på en benk og soving med ett øye åpent så ingen sniker kokain inn i bagasjen min igjen (jeg skal i alle fall ikke tilbake til fengsel!!!!). Heldigvis sjekket SVG_flyer at det var et transithotell (Mycloud) innenfor sikerhetskontrollen. Det var heller ikke bare bare å navigere fra terminal A til B og videre til Z. Jeg kom frem til Mycloud og booket et rom i 12 timer (€243). Rommet var overraskende ålreit - og absolutt innenfor. Man kan ikke putte en pris på en god natts søvn. Så nå henger reisetøyet mitt til lufting (jeg reiser med håndbagasje, og har kun med meg én bukse da jeg hovedsakelig har pakket for Sydney :D), mens jeg har tatt en dusj - og vurderer sulten opp mot å sikkert gå 6km for å finne meg en svett baguette med pølse i.

SVG_flyer tipset meg om Air Canada-loungen, så jeg tenker at jeg blir der fra ca. kl. 10 til flyet mitt går kl. 13:30 i morgen. Jeg gleder meg som en hane til å fly i 2. etg. i jumbojet! :D:cool: Så da krysser jeg fingrene for negativ PCR-test (jeg føler meg i alle fall frisk som et triks) - og gjør meg klar for å fly 35 timer videre til Sydney :D

Om noen ønsker å følge meg på Snapchat, så heter jeg Nussekozepusen der inne (jada, jada - det er en lang historie rundt det nicket - ikke spør).

Last edited: 15. mars 2022
  14. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,812
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsatt god tur!!

travelislife liker dette
  15. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,062
    Bonuspoeng:
    183
    God tur! Helt nydelig dette :D

travelislife liker dette
  16. NKA_Pls

NKA_Pls Medlem

Likes mottatt:
    1,991
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen! Da har negativ PCR-test ankommet, og jeg er fit to flight!

Jeg gleder meg som en fersken til upper deck på 747-8!

(Pen utsikt fra rommet, også, for en flynerd):

Baldrick, OyvindN, Earl and 16 others like this.
  17. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    Eg klarar ikkje å dy meg. Nei, eg er ikkje blind, men kva er historia bak det namnet? Som enkel mann frå Sunnfjord har eg berre for- og etternamnet mitt.

DanH, Earl, travelislife and 3 others like this.
  18. AirMags

AirMags Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    558
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg til å følge mer med på turen! Har lagt deg til på Snapchat nå, men visste du at du kan bytte brukernavnet ditt der nå?

travelislife liker dette
  19. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    28,827
    Bonuspoeng:
    293
    HYSJ!!!!

DanH, Baldrick, Earl and 4 others like this.
  20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,875
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig rapport så langt! :D

travelislife liker dette

Del denne siden