Hei, håper noen erfarne bonusjegere kan hjelpe meg. Jeg har en flytur på biz den 28 september fra MRU-NBO-AMS-TRD, hvor Kenya Airways har endret tidspunktet på flyvningen MRU-NBO så jeg ikke rekker flyet videre til AMS. Jeg har ringt CT-telefon 1 gang: - Forslaget fra kundeservice var booke om til economy billett MRU-NBO-AMS-OSL-TRD 29 september. Noe jeg er lite gira på. - Mitt forslag var å beholde biz billetten, men endre til open-jaw med avreise fra NBO (så jeg må komme meg til NBO på egenhånd). Dette var vist ikke mulig å endre billetten på den måte. Håper på noen gode forslag på hvordan jeg kan løse dette.
SAS har valgt å ikke tillate open jaw-billetter med ulike soner for ST-billetter. Lite kundevennlig, men mulig det er system-issues. Her har du tid til å kjøre saken via TKN. Jeg foreslår at du får skriftlig fra SAS at de ikke vil booke om, så kjører du saken. I mellomtiden kan det også være at det dukker opp ledige seter på flighter som passer deg.
Du kan også prøve å ta kontakt med KQ på WhatsApp. De var i alle fall ganske hjelpsomme med min rene KQ booking da det ble endringer.
Har du fått mail fra KQ(sjekk spam) med ruteendring der de tilbyr ombooking ? Og valg av andre fligths online. Skal vist funke overaskende bra. Ellers har jeg også ok erfaring med whatsapp og KQ.
Kan ikke se at jeg har fått beksjed om endringen på mail og KQ ba meg kontakte SAS, men er kanskje verdt flere forsøk.