Transfer OSL, hente bagasje etter å ha vært i avgangshall

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av lohelle, 05. okt 2023.

1. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Takker. Har ikke tenkt over at vi noen ganger kommer ut rett i avgangshall. Tenkte at vi alltid kommer ut i de korridorene og så går mot transfer. Og var usikker på om jeg kom meg tilbake i den korridoren igjen.

Men du har såklart helt rett. Har bare aldri tenkt over om der er er skilt mot baggage-claim fra avgangshall.
    Og spørsmålet var så dumt at jeg ikke fant noe om det ved å Google

2. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,232
    Bonuspoeng:
    93
    Det er sikkert noen flere trapper opp til de korridorene, men en vei dit jeg i alle fall vet eksisterer er hvis du tar rulletrappene opp til C-gates, og så tar til venstre - der går det en lang skrågang nedover mot transfer-området.

Men kan det være noe logikk her i at passasjerer som ikke er scannet gjennom sikkerhetskontrollen ikke blir sluppet inn på flyet? En ting er jo å være sjekket inn, men DY vet vel om du har passert Security? Jeg ville i alle fall ha scannet alle BP i inngangen til sikkerhetskontrollen så dere var registrert "inn" på flyplassen, siden turen deres egentlig starter der?

3. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    Skal ikke være nødvendig, jeg har self connected forskjellige selskaper på Gardermoen et par ganger, uten å ha passert sikkerhetskontroll. Samme på ARN, BGO og CPH. Aldri hatt problem, tror bare det er BA på LHR som driver med sjekk av passering.

tstone and Nordlands like this.
  4. benair

benair Medlem

Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg tror det enkleste er å si hva du IKKE skal gjøre ved ankomst, og det er:

1 IKKE gå gjennom sluse fra innland til utland
    2 IKKE velge utgangsslusen ved SAS lounge innland, for da kommer du IKKE til bagasjeutleveringen men direkte til innsjekk området.
    3 Dersom du lander på C-gatene (innenriks på den nye piren) så går du IKKE på ankomst, ned den slake bakken til høyre langs vinduene men tar rulletrappen ned til den "gamle" avgangshallen. (Ja, det går bra det også, men da er det litt mer komplisert å navigere)

Som andre har nevnt er det flere trapper mellom avgangshallen innenriks og korridorene som leder til ankomst innland med bagasjebåndene, så du har alltid mulighet for å snu begge veier.

lohelle and Chrisljo like this.

Del denne siden