Har 3 sånne bookinger som SAS selv har godkjent over telefon, men som med innstrammingen på most resonable route ikke lenger er bookbar. Men at de setter foten ned på bookinger som var lovlige på bookingtidspunkt. Det er litt i overkant kjipt.
Mulig nevnt tidligere, men p.t kan du vel ikke gjøre flyplassbytte HND->NRT utenom å havne i karantene. Jeg fikk kansellert min ANA F flight fra US for noen dager siden. Det var dog fra ORD.
Jeg trodde da jeg landet denne i april i fjor, at dette måtte jo være innafor et år senere 04/03/22 LHR - HND First (Tokyo 05/03/22) 06/03/22 HND - LHR First Men jammen begynner det å se skummelt ut. Dritkjipt om denne ryker, men uten airside hotell og mulighet til å komme landside, så...
Kjipe greier ja, men da kan det jo hende det blir IF treff i Oslo på deg likevel da? En fattig trøst riktignok.
Alt løser seg for snille gutter Ringte CT-telefonen og etter 35 min i kø traff jeg en hyggelig svenske. Han var (til en forandring) hjelpsomheten selv! Han fant ledig sete med ANA F HND-LHR og SAS Plus LHR-OSL. Fjernet så HND-FRA-MUC-OSL og skulle legge til de to nye. Så, stopp! «Her er det noe som ikke stemmer..» Med frykt hørte jeg: «Vent litt mens jeg sjekker en ting». Tenkte selvsagt at nå ryker hele turen. Etter max. 30 sekunder kom han tilbake og sa: «Ruten din er ikke lovlig [pause] men siden det ikke er en frivillig endring (det er det jo for ingen av flightene er kansellert ennå, bare jeg som sa at ANA ikke flyr til FRA mer) skal vi ordne det. Han la til flightene, hjalp med setevalg og vipps ser det ut til å bli tur Hotellet airside på HND er også mulig å booke så dette ser bra ut!
Kan med 99.9% sikkerhet si at denne ikke lar seg gjøre med mindre du oppholder deg på flyplassen frem til du skal hjem
Vær obs på at The Royal Park Haneda har rom på begge sider av sikkerhetskontrollen. Det har vært dårlig med tilgjengelighet i transit-delen på datoene jeg har sjekket i februar. https://www.the-royalpark.jp/the/tokyohaneda/en/transit/
Så lenge man ikke er på HND mer enn 24 timer, skal det gå ifølge ANA "First we appreciate your consideration of ANA for your travel needs. In response, since a transit to/from international flight must be within 24 hours, your transit of 30 hours will be a "stop over" instead and requires an entry to Japan."
Jeg har bodd der både Airside og Landside. Landside kunne bookes via Expedia. Airside måtte bookes direkte fra hotellet. Du har 99% sannsynlig et rom Landside som du ikke kommer til.
Hvis airside hotellet er åpent gjør jeg det. Ankommer 15:50 lørdag, retur er 11:20 søndag. Dvs under 24 timer. Nada problem. Bare hotellet er åpent!