Transfer Heathrow - må hente ut og sjekke inn bagasje

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av kjellv, 31. des 2024.

1. kjellv

kjellv Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
    Ut på tur i dag!

Siste jeg gjorde før det var slutt på *A for EB var å bestille en tur til BKK med utreise på selveste nyttårsaften.

Dagens reiserute er BGO-FRA-LHR med LH og så LHR-BKK med Thai.

For første gang har jeg opplevd å ikke være sjekket inn hele veien. Fikk beskjed av gutten i skranken at det ikke var mulig i dag og at jeg må hente ut bagasje i London og sjekke inn der hos Thai.

Har 6 timer transfer i London og så frem til å spise og sløve på *A lounge der for kanskje siste gang. Er ekstremt lite interessert i å gå gjennom noe grensekontroll, hente bagasje, vente noen timer på at innsjekk åpner og så komme meg igjennom sikkerhetskontrollen igjen.

Noen som vet om det er smidigere løsninger for dette på LHR? Må vel uansett igjennom grensekontrollen..? Får man kvittet seg med bagasjen kjapt? Det absolutte mareritt er å stå der i timesvis før man får sjekket inn.

Edit: Kan legge til at det er Terminal 2 både for ankomst og avgang.

Last edited: 31. des 2024
    haifinn liker dette
  2. kjellv

kjellv Medlem

Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    18
  3. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    7,400
    Bonuspoeng:
    163
    Grensekontroll og sikkerhetskontroll må du gjennom uansett ved transfer i UK og dersom LHR er travel kan det fort gå litt tid her.

4. milehigh

milehigh Veteran

Likes mottatt:
    10,451
    Bonuspoeng:
    183
    DEL-LHR-OSL
    Får jeg ikke sjekket bagasjen hele veien!? Den var ny. Trodde vi skulle slippe UK ETA med airside transfer her?

5. SK927

SK927 Medlem

Likes mottatt:
    286
    Bonuspoeng:
    53
    Gikk heller ikke for HAN-LHR-JFK, men CPH-LHR-JFK og BOS-LHR-OSL har gått fint. Mistenker mangel på kompetanse i skrankene.

Insomnia4u liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    Litt sent nå antagelig: men ny handbag scan er standard på LHR uavhengig av transfer opplegg ellers.

Eneste forskjell er at man kan slippe unna ETA/landside hvis man har gjennomsjekket baggasje. Dette sparer selvsagt endel tid også.

I motsetning til enkelte andre her, synes jeg kryss-terminal bytter går rimelig raskt. Godt skiltet, og selv om bussene ikke akkurat er første klasse så går de i alle fall ofte og mellom alle terminaler.

T2 til T3 er walkable begge veier (tar 15ish min ved rask gange), T1 finnes ikke for tiden, mens T4 og T5 er et stykke unna de andre på hver sin "isolerte" side av flyplassen. Da er det buss og underjordiske tuneller som gjelder.

haifinn and Earl like this.
  7. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser på billetter med Saudia via LHR og det ser ut som de flyr fra terminal 4, men i følge Skyteam Lounge Finder bruker de Cathay sin business lounge i terminal 3. Som @tobeornot999 skriver kan jeg gå fra SAS ankomst på terminal 2 til lounge i terminal 3. Men hva når jeg skal videre? Må jeg ut og gjennom security på nytt? Og dermed ha ETA?

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,343
    Bonuspoeng:
    293
    AIrside bus er svaret her.

De går mellom alle terminaler, og dermed slipper du ETA og er hele tiden inne i terminalene. Det kan ta litt tid, for Heathrow er stor - og både T5 og T4 ligger på hver sin kant av flyplassområdet, laaaangt unna T2+3 som er nære naboer.

Upsaker liker dette
  9. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,667
    Bonuspoeng:
    183
    SkyTeam Lounge Finder er litt så som så for enkelte flyplasser. Saudia har nyåpnet lounge i LHR T4, så det virker rart om de fortsatt betaler for tilgang hos Cathay i annen terminal. Ville i det minste forsøkt å dobbeltsjekke dette før tur via Terminal 3 og ekstra sikkerhetskontroll.

https://www.saudia.com/en-OM/about-us/press-releases/press-release-27042025
    https://www.headforpoints.com/2025/07/14/review-saudia-lounge-london-heathrow-terminal-4/

Edit: Sjekk av LHR på Lounge Finder her viser at det kun er China Airlines som bruker Cathay, noe som gir mening da de også fly fra T3.

Upsaker liker dette
  10. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    24,070
    Bonuspoeng:
    293
    Takk, det er fortsatt noen måneder til tiltenkt avreise.

Del denne siden