Lander på EWR en fredag kl. 13:35 og skal antagelig fly videre til Buffalo. De fleste flyene dit går fra JFK. Hvilket tidspunkt, tidligst, kan jeg booke fra JFK ?
Jeg ville tenkt følgende (forutsetter at du reiser fra Europa): Nødvendig med buffer i tilfelle forsinkelse på innkommende fly til EWR Én til to timer på immigrasjon/bagasje (fra man er av flyet og ute av flyplassen) Én til to timer på transfer fra EWR til JFK i rushtida i NYC (tog eller buss er vel mest aktuelt når det står stille på motorveiene, og det er også keitete mellom EWR og JFK) Nødvendig med buffer pga. uklar tidsbruk i sikkerhetskontroll på JFK Dette ville i sum gjort at jeg hadde stått over stresset med å haste videre og heller kost meg en kveld i NYC før jeg dro videre til Buffalo. Absolutt mulig andre ville vurdert situasjonen annerledes
Enig i rasjonalet. Men det går da fly fra Newark til de fleste plasser i statene? Selv om det er noe styr komme seg fra B-terminalen (SAS) til den nye terminalen hvor det går mye innenriks.
Dette er en vilkårlig fredag i februar. Du får greit med tid på EWR, med tid til alle eventualiteter. Delta flyr fra JFK, det går 1745. Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Er dyrere også, men det er kanskje bonusbilletter, og du skal koble dem på samme PNR? Kan jo også booke billetter fra Europa til JFK, om det er snakk om bonusbilletter. Eller ta en dag i NYC. Eller leie bil og kjøre, tar 6t 20min.
Ikke dumt. Kjører man vest på I-80 kan ruten legges midt gjennom Susquehannock State Forest med en tidspremie på snaue én time. Bruke noen timer på fredagen på å komme seg bort til Williamsport/Lock Haven, overnatte og så ta det ganske piano lørdag morgen (våkner sikkert uansett pga. tidsforskjell) med noen timers kjøretur gjennom et hyggelig skogsområde og med litt sightseeing, og så er man fremme i Buffalo til lunsj med en opplevelse ekstra i bagasjen. Høres for meg ut som en konge måte om tiden tillater det, og en fin måte å redusere stress og usikkerhet på.
Hm... Jeg flyr til EWR med ren SAS bonusbillett, så får dessverre ikke lagt på flighten til BUF. Årsaken til besøket er en NFL-kamp som enten spilles lørdag eller søndag. Leiebil hørtes faktisk ut som en veldig god plan. Og ikke minst spennende. Dette må undersøkes! Edit: Også ser jeg nå at det er mulig å fly fra EWR direkte. Forstår ikke hvorfor jeg ikke har sett de før ...
Hvordan er disse veiene, i januar? Regner med det kan være både kaldt og glatt? Vi bor jo i Norge så jeg er vant til vinterføre, men greit å vite hva jeg går til =)
Ang. MPC: Dette med Returning Visa Waiver Program: gjelder det ikke hvis en har hatt ESTA tidligere og har søkt (og fått godkjent) ny søknad? Eller handler det om noe helt annet..?
Vet ikke hva som egentlig er meningen, men det funker fint med ny ESTA og nytt pass, for det brukte vi i august.