Torsdagssolen titter frem.

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av ccurrahee, 18. mars 2021.

1. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,523
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra gjemmekontoret på Grorud. For 30 minutter siden var det en fin blå himmel her, nå er den grå. Er det et tegn på at ting nå virkelig går til helvete her?

Tok en pålagt coronatest forrige tirsdag pga smitte hos en sjåfør som aldri var nærmere enn ca 5 kilometer, grunnen var at jeg to dager etter at han var der fikk en bunke papirer han hadde med seg i bilen. Litt vel søkt etter min mening, men når jeg blir bedt om å teste meg så gjør jeg det. Den var negativ.

Tok så ny test nå på tirsdag, denne gangen helt frivillig og den lå det svar på i innboksen hos Helsenorge nå, den var også negativ.

Så da blir det tur til Trondheim på meg i helgen selv om champagnemøtet vårt ble utsatt. Jeg kan like gjerne furte i Trondheim som hjemme på Grorud. Hvis noen der oppe i den såkalte bartebyen har lyst til å stikke innom for et glass champagne enten fredag eller lørdag kveld så bor jeg på Grand Olav. Alle smittevernregler blir selvfølgelig overholdt.

Kristian, drsyk, EndreD and 8 others like this.
  2. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,113
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra solkysten, kanskje det blir en tur til hytten i dag? Har jo vært i by’n for lenge nå, stueforanding er bra ...

18.03.2020
    For akkurat ett å siden gjorde vi oss klar for tredje forsøk på å komme oss hjem fra Bali, tok 2 Paracet for å være trygg på at ikke hadde feber i kontrollene .... vi hadde jo vært ferdigpakket i 3 dager så det var bare å trille bagasjetrallen ut i heisen.
    Fra resepsjonen i hotellet var det direkte inngang til flyplassterminalen, der var det sikkerhetskontroll og temperaturkontroll i døren og selvsagt var vi nervøse for første hinder.
    Så var vi i terminalen, der hadde vi vært før ... ny kontroll før vi kom inn i innsjekkingsområdet ".
    Vi var selvsagt all for tidlig fordi vi var spent på om det gikk den dagen og var helt alene foran Singapore sin innsjekkingsskranke. Damen sjekket først passene og konstaterte et det var 15. dagen etter at vi forlot Tyskland ....
    Damen brukte utrolig lang tid (syntes vi i alle fall) på å studere pass, billetter og ikke minst skjermen sin. Varmt var det og svetten rant nedover ryggen ....
    Så begynte hun å ringe akkurat som innsjekkeren hos Turkish gjorde 2 dager før, og konferere med sidedamen ....skulle det ikke gå denne gangen heller?

Plutselig begynte det å «romle» i printeren til sidedamen og ut kom 8 boardingkort ....
    459A35D8-A05D-4F05-9D70-60CF383C01EA.jpeg
    Vi hadde klar bane til Bergen ...bare ett hinder igjen, passkontroll og temperaturkontroll ..
    Innenfor fant vi raskt loungen, vi hadde nesten ikke spist noe på tre dager ....
    Frokostomeletten der noe av det beste jeg har spist noen gang (tror jeg)

McBuljo, drsyk, Kristian and 15 others like this.
  3. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,850
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker at du får lese det jeg skrev en gang til, og så åpne det paperet det henvises til og se hvordan de omtaler asymptotisk smitte.
    upload_2021-3-18_9-59-27.png

Og derfor bør ikke doktoren være veldig overrasket over at noen blir smittet selv om de har tatt AZ-vaksinen.

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,661
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg har misforstått her, men poenget til doktoren var vel at AZ faktisk fungerer, og hun som var vaksinert IKKE ble smittet?

drsyk, Flyingdutchman, EndreD and 2 others like this.
  5. Avixlo

Avixlo Veteran

Likes mottatt:
    9,047
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra den Arktiske hovedstaden.
    Her er været topp og idag blir det teams møte og enda mere teams. Men det begynner ikke før nærmere kl. 16, så er greit enn så lenge. Det går bra her i nord. Med tanke på at jeg ikke lenger jobber med Apple i Hammerfest har sjefen kompensert den tapte inntekten med en tur til Møre og Romsdal i påsken. Der har jeg ikke vært siden sommeren 2017. Også som vi har sett på kan det se ut som det blir å fly Norwegian til og SAS tilbake.

Ellers går det greit her i nord, så ha en flott torsdag alle sammen!

6. OttoL

OttoL Veteran

Likes mottatt:
    12,850
    Bonuspoeng:
    183
    eh ja. Jeg leste det helt omvendt

Nok forum for i dag

7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,817
    Bonuspoeng:
    293
    Mer sol enn det ser ut på bilde.
    God torsdag!

image.jpg

8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,661
    Bonuspoeng:
    293
    Helt sikker? ;)

ArthurDent liker dette
  9. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,355
    Bonuspoeng:
    183
    Er vi på vei tilbake til normalen? SAS på EVE boarder nå ved å ønske velkommen først til priority og rad 11 og bakover. Måtte høre beskjeden på engelsk også før jeg faktisk forstod hva de sa. Det skal sies at flyet har trapp både foran og bak.

10. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, de nevnte dette på EB møtet. Blir interessant å se hvordan det fungerer. Kan iallefall eliminere problemet med eco passasjerer som stabler kofferter i plus delen

11. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Apropos EVE
    SAS virker å ha sluttet med TRD-EVE-TRD til sommeren, imidlertid står ruta hos Widerøe (som faktisk opererer den), aner vi knute på tråden mellom SAS og Widerøe eller er det SAS som har bestemt noe uten å fortelle samarbeidspartneren. Hm. hm.

Last edited: 18. mars 2021
  12. SayWhat

SayWhat Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,454
    Bonuspoeng:
    93
    God ettermiddag.

Litt overskyet på solkysten i dag.

Men krokusene står åpne og humlene er ute å flyr.

Snart vår og vaksine så vi får fly litt også?

drsyk, Berlioz, Kristian and 5 others like this.
  13. LN-FHU

LN-FHU Freaked out member Moderator

Likes mottatt:
    10,332
    Bonuspoeng:
    183
    Hei
    Travelt idag

Ha det fint o_Oo_O

drsyk, Berlioz, Kristian and 5 others like this.
  14. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    25,438
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som det blir plankekjøring der...

indahla and SayWhat like this.
  15. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,708
    Bonuspoeng:
    183
    Det er en stund siden SAS sluttet å selge billetter til kommersielle Widerøe-ruter, de dukker kun opp på sas.no når man søker etter poengreiser.

16. drsyk

drsyk Dr. Bonusnisse

Likes mottatt:
    21,416
    Bonuspoeng:
    293
    Korrekt oppfattet, måtte lese mitt innlegg 3ggr, for å se om det var mulig å misforstå det ;) Hun er ferdig vaksiner x2 doser, lever i et smitte "helvete" der det er blokk leilighet med felles do/bad/stue/kjøkken/usikker på soveforhold :sofa(frisk) /soverom(syk)?, ergo nada smittevern tiltak utover at hun er vaksinert og fortsatt ikke smittet, AZ leverer og hun er blodpropp fri den dag idag.

SayWhat, Sunnfjordingen and holmen like this.
  17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    884,113
    Bonuspoeng:
    293
    Plutselig så er det solkysten
    32FEA227-D7B1-4515-9ED1-C9AA211970CA.jpeg
    ... og over surrer Widerøe fra Ålesund 32B49767-B508-46B2-9EB7-222F41D19F8D.png

18. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Men de flyr jo ikke selv på strekket?

Del denne siden