God morgen fra «paradiset» i Østen! Lørdag morgen når de fleste av dere sover skal vi fly herfra med Thai Lion Air SL133 til BKK .. Så blir det Carlton noen dager .. Men først kaffe og mageregulerende på terrassen før vi beveger oss ut i dagen .. Godt det er helg!
God morgen fra litt lenger øst, Ceylon. Her er døgnet blitt bare kaos. Sov lokal tid 21-02 (norsk tid 16.30-21.30), våknet og jobbet noen timer og nå frokost. Å snu døgnet går normalt ganske greit, men å skulle drive transfer på flyplasser på natten fungerer ikke. Flyplassen i Bangalore er imidlertid fin. Fint NAV og får å komme ut til de ulike gateområdene går man ut (under tak) gjennom en form for hage.
God morgen fra Oslo vest. Kino med kollegaer i går. Nr.24, den var meget bra. Siden jeg selv har familie fra motstandsbevegelsen, gjorde den sikkert litt sterke inntrykk på meg, en alle andre. Det ble popcorn, brus og en gulerot Ha en strålende torsdag alle bonusnisser
God morgen fra Istanbul. Her skal det bli storm i løpet av dagen så det er vel bare å komme seg videre.
God morgen fra Sølvbyen. Mørkt og minus 10. Ingen bilder av grønne vekster i varme omgivelser. Men med ca en måned til sola snur, som vi feilaktig sier, kan det kanskje forandre seg? Ha en fin og optimistisk dag!
God morgon i forkant av ei flyreise! Livet er fint og no skal ein sanneleg ut å fly! Det er så mykje positivitet her no at ein blir rett uvel! Kan hende skal eg snekra saman eit reisebrev? Ha ein fin-fin torsdag, godtfolk!
God morgen fra Clarion Folketeateret hvor jeg har talt sauer i natt. Blir seminar i dag før flytur tilbake til Vigra i ettermiddag. Spørs hvor mye Spenn jeg får nå da.
Morn fra vest! Plutselig 15 grader kaldere, det ble et lite sjokk. Men -6, nydelig skyfri himmel og vindstille er jo ganske fint, da. Lite flyrelatert å melde, har gått i «sparemodus» og forbereder påske/sommerferie 2026 som blir neste bonusprosjekt. Må vel ha bøttevis med poeng til da, når alle millionnissene og forventet devaluering har slått inn Så nå slapper vi av, driter i Black month/week/friday (de tilbudene stoler vel ingen på lengre heller?) og ser frem til julefeiring! 33 dager til JUL!!!
God ettermiddag fra jobben, litt overaskende. En rolig morgen ble sykkeltur i kulda og litt hverdag. United har satt ned prisen til Mexico. Prøver å overbevise meg selv om at det er lurt på fly Delta på poeng, selv om reisen er dårligere, men i first eller hva det nå heter. En å fly bak i bussen på United, direkte og kanskje litt billigere.
Gullstuen OSL er stille og rolig midt på dagen. Og god utsikt til julepyntet flyplass. Spriten setter de ut kl 13.00, om noen skulle lure.
God ettermiddag, Tok en telefon til SAS i dag for å lodde muligheten for å bytte feederfly på søndag. Skal på en SAS-bonusreise vestover via CPH. Først lurte jeg på om poengene ville blitt trukket/rekalkulert på nytt, og deretter om det ble 750kr eller 250kr i gebyr. Er jeg bare det korte tilslutningslegget jeg ville endre. Agenten måtte prate med backoffice i et kvarter før hun kunne meddele at poengene ville bli rekalkulert på ny (noe som ikke var aktuelt siden turen var booket på 30%-kampanjen i september), og at gebyret var 750 kr. Da var det ikke aktuelt for meg likevel. Får heller bite i det sure eplet og ta taxi 04:30 på søndag Det var jo snakk om at det ikke skulle rekalkuleres poengtrekk på endringer med samme soner, men det var vel da kun gjeldende for ST-awards og ikke SAS-awards. Jaja, på den positive siden kan jeg melde om at jeg fikk en helt ny ventemusikk når jeg ventet på backoffice, da. Ganske fengende
Hvis noen har lyst på en tralle de kan tømme i sin egen stue, så har VanDeBord noen SAS-traller de vil bli kvitt for penger. Super julegave til deg selv. https://www.vandebord.de/sas-2-3rd-flugzeugtrolley-gebraucht-blau Jeg har en tilsvarende, og den passer godt inn i alle hjem. Eller?
Viste den akkurat til madammen og spurte om jeg kunne kjøpe meg en sånn til å ha alt egostuffet mitt i (som ellers flyter ganske fritt om i huset). Var faktisk seriøs, men fikk prompte svar: Over YOUR dead body!! Ikke alle som deler nostalgien.. Jeg synes den er helt sjef da.
God kveld fra den vakre byen Brussel! Ei litta helgetur hit for å bare komme seg bort litt Fikk et interessant spørsmål fra kompis, som akkurat ikke klarer 45.000 poeng i sin periode. Om han kjøper de få resterende poengene, de vil vel telle mot lifetime gold? Jeg mener det, men han ble veldig usikker. Noen som vet?
Det er bare gavegull og status som del av firmaavtale som står som unntak på lifetime siden, så lenge han passerer 45k nivåpoeng i perioden skal det bli et tellende år. Er vel ikke så mye å tenke på om det er bare noen få poeng? Når han har kjøpt de skal han ganske straks kunne se et år mer på telleren mot lifetime gold i SAS appen. OBS: Lifetime siden på nett er visst litt ødelagt nå, periode og årstall vises helt feil for meg.