God morgen fra "Polarlys", pt Ørnes. Regn i luften og blafring i flaggene. Ny utsikt babord, samme kjente og fortsatt sensurerte på styrbord. La oss starte med det mest flytilnærmede bilde fra gårsdagen, beviset på at VDS var oppfunnet og i bruk lenge før noen begynte å planere marka på Kiby. Aller eldste "Finnmarken" i museumsdekning på Stokmarknes bærer rederiets initialer. "Polarlys" speiler seg i bygget. Seilasen videre gikk naturlig nok gjennom det kjente Raftsundet, og skipperen var modig og tok oss også inn i Trollfjorden. Krappe svinger i Raftsundet På vei inn og på vei ut Trollfjorden Til sist beviset på at vi er/var i Ørnes: Ha en frisk og allsidig dag!
God morgen fra Viken Reisebasillen fikk et illebefinnende mistenkelig nok, angivelig et panikk anfall, ble da haste tilsyn av ambulerende akutt psykiatrisk team, forfatningen til reisebasillen er nedadgående fram mot overflytting til annen institusjon lokalisert på Tjuvholmen Snart helg for de heldige, nok en arbeidsdag for de mindre heldige, og ikke minst de som alltid har helg 24/7 i året.
God morgen fra Romsdalen. I full sving på hjemmekontoret. Første Teamsmøte unnagjort og godt i gang med kaffekopp nummer tre for dagen. Stort sett det som skjer i dag. Gi meg helg, snarest! Ha en flott torsdag!
God morgon frå Sunnfjord. Her er vi ikkje på veg til Bartebyen, men sola skin og alle er glade, berre eg snart får overført litt trumf. Quantas skal visst ikkje begynne å fly internasjonalt før juli neste år. Deperimerande. Her må det drikkast vodka og køyrast traktor! Berre so synd eg verken har traktor eller vodka.
God morgen fra hjemmekontoret! Reise"dilemma" som nevnt i går ble løst med å gå for en bil som koster ca 3000kr for 4 dager hos Hertz heller enn en tilsvarende bil som koster 5500kr hos Avis men gir 10k EB. 10k EB poeng er ikke verdt 2500kr. Hotellmessig er det derimot verdt å bo 1km nærmere sentrum (som i dette tilfellet vil si midt i sentrum) for 150kr ekstra per dag, som etter 2 netter gir platinakort i Thon/Discovery med gyldighet ut 2021 (høres edelt ut, men det er jo bare "level 2" siden man starter på gull). Når man ikke får reist langt, er det bare å prøve å samle nok edelmetall til den dagen verden åpner opp igjen og se hvor man får bruk for det. Fom neste uke bærer det puljevis ut mot kontoret igjen for første gang siden mars. Blir rart å se kolleger uten svart ramme rundt hodet og høre de som de faktisk høres ut framfor gjennom dårlig laptop-mikrofon og høyttalere. Ha en flott dag alle!
Ein tur i leiketøysbutikken for å finne ein traktor som både far og arving kan finne glede i må vel gi litt av det koronavernet som Lukasjenko snakkar så varmt om?
God morgon frå Aust-Finnmark! Grått ute, men ikkje så verst temperatur. Pandionloungen har bikkje til låns i dag, så ein må vel hute seg ut. Med på turen blir det sjølvsagt ei bøtte. I går kom eg over ei moltemyr som eg ikkje får tømt på eiga hand, men eg skal no gjere ein solid innsats! Elles er det langt mellom det fly- og bonusrelaterte... Det er nesten sånn at eg saknar både polarrullen og kuben! Skremmande, ikkje sant? Ha ein fin torsdag, folkens
Tja. Vi har jo ein liten trøtraktor, og eg har nokre akevittrestar etter jul. Kanskje det gjer nytten når almentilstanden elles er god. Kva du trur @drsyk?
Så lenge ikke naboen varslere onkel politi for å legge den "lånte" traktoren brei på diverse gårdsbruk i lett beruset tilstand, så går det nok bra Men forventer ihvertfall en Dompa flaske fremfor utdatert akevitt... Ahhhh apropos Dompa...Det var en gang, i november 2019, der vi var en gjeng surrehuer/bonusnisser på tur, enkelte hadde behov for assistanse og hadde med sin bedre halvdel, noe fant vel noe der borte, andre bare fant hverandre eller til og med seg selv. Uansett der hadde vi nesten 40 flasker Dompa av meget god årgang, selskapet og atmosfære var over alle forventninger og det var et høydepunkt en aldri vil glemme, så kom COVID ¤&%# 19...The end...
God morgen fra Porsgrunn. Vurderer å ta en tur ut på det "hemmelige" svaberget mitt for bading og chill. Meldt regn og rusk i morra, så da får man utsette indretjenesten til da.
God formiddag fra Vestlandet (Ikke fylket Vestland, da!) Dagen startet sommerlig med strålende sol, men nå regner det kattunger. Fikk en voucher fra CDON på 3mnd Viaplay. Gledelig overraskelse at Viaplay nå støtter 5.1 surround! Da opphever jeg min egne boikott mot nevnte tjeneste, ihvertfall inntil Disney+ ankommer...
Det blir en opplevelse. Vi skal på Fosenkaia ikveld før vi flyr nordover med WF til Rørvik i morgen tidlig.
Det begynner å ta seg opp. Flere flygninger denne gang enn sist jeg var her. Loungen og ft fortsatt lukket og låst. Syns det burde åpne snart.