Torsdag i Zhangjiajie

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av geddi, 23. juli 2026.

1. geddi

geddi Veteran

Likes mottatt:
    5,160
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Zhangjiajie.

Selv om navneendringen ikke ble fullført i går så fikk jeg reist allikavel. Håper jeg kommer tilbake også.

4 timer søvn, hardt å reise med Koreanske gruppeturister :D

En god dag ønskes alle!

20260723_064823.jpg

Last edited: 23. juli 2026
  2. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    19,900
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Radisson Riverside.

Litt skuffende oppgradering, kun opp i høyden. Til gjengjeld kan vi se ned på parkeringshuset som har et pent økotak.

20260723_081927.jpg

Ha en fin torsdag!

3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    25,380
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret i Sandefjord!

Venter på refusjon fra SAS etter at det første forsøket på å booke USA-tur for neste sommer ble kansellert innenfor 24 timer på mandag. Helt oppunder kredittgrensa på kortet så trenger de pengene tilbake så snart som mulig. Beholdt den andre bookingen så tur blir det =)

T-7 Kreta

Flymunda, jocke, Calling and 10 others like this.
  4. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    20,574
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Vietnam. Nok en nydelig dag værmessig med en avkjølende vind, men det blir noen dupperter både i det enorme bassenget og i havet for litt ekstra avkjøling. Ikke at det er så mye kaldere i vannet, men det hjelper litt.

Har mlstet oversikten over hvilken ukedag det er, det tyder vel på at det er ferie?

IMG_0106.jpeg

Flymunda, jocke, Calling and 11 others like this.
  5. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    28,386
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra langt løypa til Nijmeegse 4daagse.
    Det har vært dunk dunk musikk fra brorens anlegg siden kl7. Flere tusen gående, inkludert noen klynger med norske militærfolk og politi har allerede gått forbi.
    Vennegjengen til broren er godt i gang med p heie på mens de drikker øl og steker mat. Mange lengtende blikk fra de som går forbi.
    En fyr i Finsk uniform men uten tropp ba pent om en øl og ble sjeleglad over å faktisk få det og tråkket videre med verdens største glis.

og klokka er ikke 9 engang. Lenge leve galskapet!

I kveld flyr vi hjemover igjen, så ingen øl for meg, skal kjøre. Kaffe er bra :)

Ha en fin torsdag!

Flymunda, EndreD, Teknolai and 12 others like this.
  6. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,744
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra en litt morgenkald Osloby. Ser ut til at jeg lurer med reisefølge 2 på tur til Vietnam til høsten.

Noen som har oppdaterte tips til billig og deilig hotell på Phu Quoc?

7. kongenamundsen

kongenamundsen Medlem

Likes mottatt:
    111
    Bonuspoeng:
    33
    God morgen:)

Er vel noen andre reisetråder med Phu Quoc info, men kan kort komme med mine erfaringer med Radisson og Intercontinental. Om det er dyrt eller billig er opp til deg selv å vurdere;)
    Radisson helt greit, og ligger i et område der det er nærhet til restauranter og litt liv. Gikk hele stranden i område der Radisson ligger, og min mening er at Radisson har den beste stranden med langgrunt og gode badeforhold. Ligger mange hoteller i området så hipp som happ hva man velger.(Var der i mars 26)

Intercontinental ligger lengre syd og har fin strand og rolige forhold. Var meget fint hotell, og hadde sikkert dratt tilbake om jeg skulle slappe av i en uke. Fin strand har hotellet også. Litt mindre å finne på om du ikke leier deg kjøretøy, da er et lite sentrum i gangavstand fra hotellet. Generelt er det mye utbygd, men lite folk, så kan vel oppleves i enkelte områder som litt spøkelsesby rundt om på Phu Quoc:)(Opphold mai 25)

Flymunda, EndreD, Teknolai and 3 others like this.
  8. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen!
    Her er alt ved det vanlige. Det vil si kaffe, seng, sol, og sovende hunder i fotenden.

Plan for dagen: en tur på butikken (innebærer fergetur), også må jeg jo spise is!

Ha en fin en!

EndreD, Teknolai, jocke and 7 others like this.
  9. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    890,793
    Bonuspoeng:
    293
    Pass på å kjøpe nok is!
    Her kom barnebarn (og barn) og ranet is-skuffen!

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er strategisk. Går til kiosken, kjøper den isen jeg vil ha, og spiser den opp. :p (Også har jeg ikke barn, eller barnebarn. Såvidt jeg vet..)

Men det er en god leveregel å ha nok is i fryseren! (Og øl i kjøleskapet)

11. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    13,022
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra vest! Kaffe og lunsj, stille i huset, resten av familien er ikke kommet hjem fra ferie enda, så da har jeg en slags husfarsferie. Følger med «live» weboppdatering fra Danacup, tror det ble straffekonkurranse mtp alle målene som rant inn. Neida, er ikke slutt med foppall selv om VM er over! :D:D
    Noen med restauranttips i Marseille? Nært havnen fortrinnsvis

Ololsen, Calling, Henrik and 4 others like this.
  12. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    52,394
    Bonuspoeng:
    293
    God tidlig ettermiddag fra hjemmekontoret, tilbake til avdeling Avalsjøen;

IMG_0799.jpeg

Ololsen, Calling, Henrik and 4 others like this.
  13. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,744
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for to gode tips. For en som er vant til å betale halvparten av et rom, og som denne gangen må ha 3rom så ble kanskje prisen totalt litt i overkant. Men plassering som du beskriver er veldig verdifullt når jeg leter. Så takk. Og ja, har selvføgelig også sett på tips fra andre tråder her inne.

kongenamundsen liker dette
  14. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,678
    Bonuspoeng:
    293
    Tok litt tid i dag, men solen kom ut over Nairobi presis kl 14 lokal tid :)

20260723_140221.jpg

EndreD, Ololsen, Calling and 2 others like this.
  15. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    41,052
    Bonuspoeng:
    183
    Mårnings fra Bonaire, er vist torsdag her også,

IMG_7740.jpeg

Kun to dager før sirkuset flyttet nordover til New York for noen dager, så nå må den siste tiden makses, så blir beach club og dykking på gjengen i dag :)

Spielhaug, Ololsen, jocke and 3 others like this.
  16. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,574
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra Paris og Batignolles. Løpetur på morgenen i dag, delte en tallerken digg pasta fra en italiensk sjappe oppi gata, og sjekket ut hyggelige butikker etter bokstøtter. Nå er det en flaske vin, noe ost og skinke, hver vår bok og brått går tiden. Helt topp, trenger sjeldent mer enn dette. Nydelig middagsreservasjon i kveld på allerede kvalitetssikret lite sted, så her ligger alt til rette for en fortsatt sjukt bra dag.

Ha en sjukt bra en!

IMG_9736.jpeg

Flymunda, Spielhaug, Ololsen and 8 others like this.
  17. jocke

jocke EBD

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    93
    Hei fra KRS. På vei hjem til Vestlandet.

Har vært full fart i finværet i halvannen uke nå. Klarte å samle venner til «glamping» og samvær på gården. Var 28 stykker på det meste, så det må jo kunne kalles en suksess.

Venter på maskinen som ser ut til å være forsinket inn fra NCE til OSL, og er ytterligere forsinket fra OSL til KRS. Boarding skulle startet for 10 minutter siden, men flyet har ikke forlatt OSL enda. Jaja. Skal ikke rekke noe, så ingen hast…

… og mens jeg skriver dette, så kommer oppdateringen: 45m forsinket (foreløpig).

IMG_4955.jpeg IMG_4947.jpeg IMG_4963.jpeg

EndreD, Flymunda, Sonictravel and 6 others like this.
  18. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Utvask og reisedag i dag. Trøsten er at det blir en hotellnatt i natt, et eller annet sted på vei til vestlandet :D Sidertur i Sognefjorden neste!

De fleste restaurantene i havna bærer litt preg av å være turistfeller. Selv om du fint kan finne god mat likevel. Stort sett i Frankrike er jo maten god nesten overalt, så lenge man liker fransk mat..

Nærme havna finner du strøket Le Panier og i gata Rue de Panier mener jeg vi spiste godt på Entre Terre & Mer, i mai 2024.

Har du tid så kan det være verdt å dra over til Vallon des Auffes. Veldig hyggelig stemning og god bouillabaisse på Chez Fonfon.

19. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    13,022
    Bonuspoeng:
    183
    Takker! Har bestilt lunch på 1860, og så er Fonfon veldig aktuelt for kvelden! Vi gleder oss til fransk riviera!

Teknolai liker dette
  20. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    1860 var også ålreit! Den franske rivieraen er bra, særlig om man kan noen ord fransk!

Del denne siden