Torsdag i Asia

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 26. mars 2026.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,602
    Bonuspoeng:
    293
    Hei og hå!
    Og god ettermiddag fra BKK.
    (Det rimte! :D)

For de som var bekymret, så kan jeg heldigvis meddele at vi kom oss avgårde fra CPH, med rett antall piloter foran i bussen.

Veldig hyggelig flytur til BKK, med et crew som besto av et par godt voksne damer, og et par unge damer. (Yngre enn meg iallfall)
    Sjefen på styrbord side var veldig streng, men reisefølget fikk etterhvert en veldig god tone og god service.

Har ikke tatt noen andre bilder enn av forretten.
    IMG_20260326_123939PXL_20260325_192112103.jpg

Den var god!

Nå har vi funnet veien til Air France loungen, reisefølget må jobbe litt, mens jeg drikker kaffe.

Et par timer til neste fly, Vietnam Airlines til SGN. I eco. Det er heldigvis ikke så langt.

Ha en fin en!

Lnbre, kjeeli, tobeornot999 and 21 others like this.
  2. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,090
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra HQ! Påsken nærmer seg, men i år blir det bil i stedet for fly. Har faktisk ikke planlagt noen flyturer før sommerferien, kanskje jeg bør gjøre noe med det? Savner litt følelsen av å gå gjennom sikkerhetskontrollen:p
    Ønsker alle bonusnisser en riktig fin dag!
    upload_2026-3-26_7-36-47.png

3. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    God morgen fra innenlands loungen. Rask frokost med appelsinjuice fra ølglass. Blir det bedre?

Observerte en reisende som har status. Han reiste med sin med sønn og sin mor. Prøvde å få dem inn på 'familie' kvoten, men moren hans fikk dessverre et nei, hit og ikke lenger. Kun nærmeste familie og det er kone og barn ifølge personalet.

4 dager til LHR. Satser på ingen kansellering. Vurderer å by 55k poeng for upgrade til Biz for hele gjengen. Usikker om den går gjennom, men er det verdt penga liksom? Who knows...

Jaja, straks avgang til AES! Ønsker dere en fin en!

4. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    18,033
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Fikk tatt en "field trip" til Kragerø i går. De hadde tre spann "jålemaling:p" på outlet.
    Akkurat den typen jeg var ute etter. Sparte 941,- pr spann.

Fikk blåst rent dieselpartikkelfilteret på den gamle Opelen også. Ikke mer enn 40 min kjøring x 2, så grei timesbetaling.

Ellers begynner jeg å øyne et lite håp om diamantkort ila året?
    Fikk 26000 statuspoeng etter "double up christmast calendar" og poengtur i Premium OSL-CPH-MIA.

Har endel prosjekter i heimen, og AmEx`en skal brukes flittig.

Ha en økonomisk dag -TTT

5. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    886,295
    Bonuspoeng:
    293
    Snø på solkysten i natt!
    Godt vi fyller bilen til Norgespris, mens andre fyller for 30 kr/literen
    T-39 til Bangkok
    Godt det er helg IMG_0331.jpeg

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,314
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Trondheim.

Det blåser ganske stivt, såpass at det var tungt å sykle i nedoverbakke i motvind :D Og så klarte jeg å glemme å ta med pålegget til påskelunsjen (en årlig greie der alle ansatte tar med noe pålegg og lager buffet) så må en strafferunde. Kanskje jeg blåser oppover? Vi får se.

Tittet på kabinen for hjemreisen fra IAD neste uke og plutselig var 6 seter i pluss grønne. Så jeg flyttet meg fra feil side til riktig side, A er best mener jeg da. Men, håpet er å få tilslag på oppgraderingsbud og sove hjemover i C.

Ha en fin torsdag!

7. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,616
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret.
    Endte med å vinne en budrunde på ny leilighet i går, så det er stor stas og blir en fin oppgradering fra dagens supre leilighet. Heldigvis overtakelse etter sommerferien så ingenting som påvirker noen reiseplaner, og ser ut som reisebudsjettet også kan holdes ganske intakt.

Ha en solid en!

Kjedelig når personalet tilsynelatende tar feil;
    "EuroBonus Gull- og Diamant-medlemmer kan også ta med én gjest eller opptil 4 familiemedlemmer (ektefelle/partner/foreldre og egne barn) hvis de reiser på samme SAS- eller SkyTeam-flygning som deg."
    Også eksplisitt listet her: https://www.sassalesinfo.com/travel-extras/lounges/sas-lounges#Travel-extras-Sas-lounges-EBG-EBD

8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,542
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret i nordvest hvor det er meget vått utenfor.

Fikk vite at jeg blir alene en helg midt i juli så da begynte selvsagt tankene å surre hvor en kan lufte seg litt. Som så mange ganger før ble det London igjen. Rødnesene har direktefly fredagskvelden fra AES og til 499,- var det en no brainer. Hjem klarer jeg ikke helt å bestemme meg. Står mellom KLM og SAS.

Ha en strålende torsdag. Palmehelgen nærmer seg fort.

9. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,545
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra MUC

Frokost 1 og 2, Hilton og LH FCL;

IMG_9085.jpeg IMG_9090.jpeg

En liten halvtime før det blir bil til fly

holmen, paron, tobeornot999 and 11 others like this.
  10. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,545
    Bonuspoeng:
    293
    Og litt fåfyll;

IMG_9091.jpeg

11. ccurrahee

ccurrahee Jobber med detta gullkortet da….

Likes mottatt:
    39,789
    Bonuspoeng:
    293
    IMG_0604.jpeg Frokost i Køben og en sving rundt byen før flyet går hjem. Får klippet håret hos en hyggelig liten spansk frisør som har house musikken gående og stemning er høy på en torsdag morgen.

Wide hotell har i blant gode priser greie rom og overraskende god frokost. Det er 3/4 hoteller som samdrifter og som klynger seg sammen der om en ser etter noe passe sentralt å bo på her.

Spielhaug, EndreD, Ololsen and 3 others like this.
  12. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    Ja stusset over den. Virket som han ved feil hadde trykket +1 i stedet for familiemedlemmer. Da han ba om assistanse fikk han nei. Overhørte personalet tydelig si 'Kun kone og barn'...

Spielhaug, kongenamundsen and Ololsen like this.
  13. GBL

GBL Nytt Medlem

Likes mottatt:
    538
    Bonuspoeng:
    83
    God kveld fra Singapore

Helt greit å avslutte arbeidsuken i Singapore og starte hjemreisen i Qantas First Lounge
    Overlegent bra
    God påske IMG_3754.jpeg

Flymunda, EndreD, DJasko and 11 others like this.
  14. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,265
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra ZRH.

Her slappes det av med litt vin, mens det kikkes litt på e-sim for Thailand. Ender nok opp med Nomad igjen, de krever (enn så lenge?) ikke bilde av passet, som Airalo gjør.
    Fikk ellers et smule håp om upgrade i går, da M&M-kontoen plutselig viste trekk av 2 evouchers. Fikk dessverre ingen gladmelding ved innsjekk, så forbereder meg på å vansmekte i C.
    Yep, det er et hardt liv noen ganger.

Ha en flott torsdag!
    20260326_162555.jpg

Last edited: 26. mars 2026
    EndreD, DJasko, holmen and 4 others like this.
  15. funkenstein

Likes mottatt:
    10,265
    Bonuspoeng:
    183
    What can I say, I'm a lucky guy!
    Vel, i dag, i alle fall. Ved gaten ble jeg søren meg oppgradert til første, så nå nytes gode bobler og mye god mat. Med Gudfaren på skjermen.
    Livet er ikke det verste man har.
    20260326_200508.jpg

Flymunda, Spielhaug, EndreD and 18 others like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,602
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg kjøpte Airalo eSIM gjennom Mobimatter. Koster $19.90 for 20 GB i 30 dager. Jeg er i Vietnam, men det funker i Thailand også.

17. funkenstein

Likes mottatt:
    10,265
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg endte opp med Nomad (gammel dame er vond å vende), 9 USD FOR 50 GB. Kun 10 dager, men det rekker denne gang.

holmen liker dette

Del denne siden