Torsdag fra Vestfold

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Avixlo, 17. des 2020.

1. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,891
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje lønningene er lavere i India enn i Kina ..

Fra Adressa:
    En norsk steinarbeider tjener 25 ganger mer enn en kollega i Kina. Når kineseren dessuten er den desidert mest effektive av de to, må det bli lønnsomt å importere Kina-stein til Norge.

2. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Selvfølgelig, og det er nok avgiftene og. Så hvor vil du med den? Poenget her er ikke at steinen er billigere, men at miljørørsla forfekter høye avgifter, forbud og skamroser seg selv som er så miljøvennlig. Men ser man på den miljømessige sluttregninga på utstillingsprosjektet sitt så er det helt vanvittig. Jeg kan love deg at hadde dette kommet opp når vi satt i baren i Dublin så skulle du fått lært mange nye beskrivende ord om disse nissene som ikke ser lenger enn til nesetippen. Imidlertid avstår jeg, av hensyn til den store medlemsmassen her som er fra sør for Dovre å bruke mer fargerike beskrivelser her.

3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,891
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er jo enig med deg....
    Det rare er at mange av de offentlige innkjøperne ikke klarer å spesifisere leveransene slik at det ikke bare er pris som er avgjørende.
    Dersom evalueringskriteriene bare er pris levert på byggeplass vinner indisk eller kinesisk stein.

holmen and RoadKing like this.
  4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, hvordan kan man gi "bærekraftig" en objektiv måleenhet. Det hadde vært en forretningside. :)

5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    76,518
    Bonuspoeng:
    293
    Har vært med på en del diskusjoner om akkurat det da jeg jobbet i det offentlige. Det er et ekstremt vagt begrep, og når det er brukt mange nok ganger så mister det helt sin mening.

Avixlo and RoadKing like this.
  6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,927
    Bonuspoeng:
    293
    Nå var vel dette prosjektet noe mer enn å legge noen hundre kvm med stein.

Eddie47 and holmen like this.
  7. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    885,891
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok det, jeg var med som rådgiver for Oslo Kommunes konserninnkjøp da de «handlet» inn oppgraderingen av Rådhusplassen på -90 tallet ..... da kom også steinen fra utlandet.

8. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,927
    Bonuspoeng:
    293
    Vi må se det positive, fasaden til nye Nasjonalmuseet, der kjører de på med norsk skifer:

https://www.statsbygg.no/prosjekter-og-eiendommer/nytt-nasjonalmuseum

Del denne siden