En kinesisk billionær kjøpte et bilde verdt 170.4 millioner dollar med sitt American Express kort og tjente utrolige 170 400 000 millioner poeng, med dette kan han fly 3000 ganger Usa til Europa i first class med Singapore Airlines hvis han ønsker det. Les om flere kjøp han har gjort og den utrolige historien (engelsk) : https://www.thestar.com/business/2015/11/23/billionaire-buys-170m-painting-with-credit-card.html
Du må dele hans formue på 1000 og Membership Reward Points-tallet på en million, så er vi der Det er jo fullt tilstrekkelig det óg, for all del.
Folk med så mye pæng bryr seg kanskje ikke om å sitte på Expertflyer og lete etter bonusbilletter, har vel kanskje egen kjerre også.
Jeg har allerede bestemt meg for at den dagen jeg vinner 400+ millioner i Eurojacpot så skal jeg kjøpe et svinedyrt bilde med SAS Amex (eller MC?) for å få bonuspoeng, deretter selger jeg bildet igjen. Men den dagen kommer nok aldri.
Den dagen jeg vinner 400mill skal jeg drite i alt som heter bonuspoeng. Heller fly First akkurat når og hvor det passet meg og ikke la meg styre av tilgjengeligheten til Tallin.
Kan jo gjøre begge deler da. Og med millioner av poeng er det jo bare å booke vanlige bonusbilletter, trenger vel ikke Tallin da?