Vel hjemme fra London og litt småsur på det som jeg ser på som smålighet av SAS. Det står helt sikkert et sted, men hva er greia med at man ikke får med bagasje dersom man oppgraderer en go light billett til Plus? Jeg trodde jo bagasjen kunne sendes da, så handlet hjem to Taschen coffee table books som veier en del. Men, da jeg fikk vite at jeg på oppgradert Plus billett likevel må betale 69 pund for å sende bagasjen, droppet jeg det og tok heller med meg 16 kg i håndbagasjen som gikk oppi hattehylla med et digert smell.
Whaaaa??? Hvis man oppgraderer til Plus skal man vel for s..... få full Plus? Håper virkelig at dette var en inkompetent på LHR og ikke en stor svakhet ved upgrade... Plus er Plus, hvis ikke er upgrade en vits!
God ettermiddag/ kveld fra innenriks lounge på OSL. Har hatt et rolig og hjernedødt opphold her. Danmark-Frankrike klarte aldri å bevege meg over hvilepuls. Dagens møte var ferdig atskillig før planlagt, men den aksepterte oppgraderingen var ikke verd noe mer enn noen ekstrapoeng envin på veien tilbake til BGO.
Tar en ny god kveld fra Bergen. Taket være en serie med uheldige omstendigheter så ble min enkle reise til svigers for å levere unger meget komplisert.. Men nå er man i alle fall sistemann i loungen i Bergen. Vet ikke om det kan sies i Bergen som i Stavanger, men en hyggelig kar pikket meg på skuldra og neimen hadde han ikke også en blå lapp på sekken sin. Selveste @ArthurDent var det, en av de lokale helter i sør Dette er vel første gang noen har registrert min if-tag og tatt kontakt Det tok 3 år men det funket.. Hehe . Er nesten så jeg tenker at jeg ikke er velkommen her i BGO loungen.. Hehe..
Holmen, Holmen, Holmen. Det var i Oslo det var Pride parade! Oslo! Hører du!! Og ikke bare det. I går var jeg ute på en restaurant i tigerstaden. Der fikk jeg spontant kompliment (fra en kvinnelig servitør (sic)) for godlukten jeg hadde på meg. Følgelig turde jeg alldeles ikke bli et øyeblikk mer enn nødvendig nede i sentrum etter at dagens møte (med et såkalt direkterot) var ferdig. Jeg skyndte meg derimot opp til loungen på Osl hvor jeg henfalt til en alldeles søvndyssende blanding av rødvin og Danmark-Frankrike. Det endte med en cowboystrekk i sofaen inne i «det kreative arbeidsrommet» og resten er historie...... nei forresten: Etter et kort (og MEGET dannet ) møte med Are på BGO, tok jeg bybanen til «Lagunen» og taxi, fordi jeg muligens kunne nå 22-fergen til Havstrilelandet. Der var det et trafikklys 150 m fra kaien på Krokeide (for å regulere trafikken i arbeidstiden!!!!!) Drosjesjåføren stoppet lydig på rødt lys, og da benyttet naturligvis fergen anledningen til å klappe opp lemmen og legge fra 1min FØR avgangstid. Til de som måtte lure: Ja, Jeg klarte å holde meg alvorlig!!!
Det var ikke en light billett, men en Standard Go billett (med bagasje). Det var ikke bagasjen som var problemet, men kostnaden for å booke om til tidligere avgang. Jeg ble litt dupert av sas appen som presenterte den oppgraderte billetten min som plus (c).
Det er heilt klart lov å seie pikke, det er god norsk ("å pikke resepsjonisten i panna for å understreke at ein som gullkorthaldar ikkje godtek skopussesaker på standardrommet som oppgradering til business class-rom"). Edit: https://ordbok.uib.no/PIKKE Edit 2: Ved nærmare ettertanke kan det vere situasjonar der ein vil/bør unngå å bruke imperativforma av verbet.
Der jeg kommer fra vil det fremstå som noget underlig å bruke dette verbet. Å pirke, derimot, det funker fint.
Helt enig. Det ble også i går tatt ut av min verktøykasse for humor og jeg mistenkte således en eller annen reaksjon som dette. Som du vet snakker jeg normalt østlandsk, men på reise er det jo greit å være litt lokaltilpasset.
Hallo! I Bergen heter det "å pikke noen på skulderen" .... I tillegg har vi en barnelek som heter "å leke pikken" .... i mer eleverte strøk, f.eks. i Holmenkollåsen kaller de dette får "å leke sisten"
Ahem, med den tankegangen /de mentale bildene kan jo ArthurDent føle seg riktig fornøyd når han har "pikket noen på skulderen". Da blir det også veldig forståelig å bli omtalt som "selveste ArthurDent"