Tirsdag i Vietnam

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av holmen, 31. mars 2026 kl 06:10.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,602
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra Hanoi.
    Ny by, nye muligheter?

Etter en runde med sightseeing i Phnom Penh i går, så slappet vi av på hotellet, og etterhvert booket vi en bil til flyplassen.

KTI åpnet 9. September 2025, og tok over for PNH som nå er nedlagt. Flyplassen er bygget med kinesiske penger, og er ca 17 ganger større enn nødvendig. De håper vel på en boom i flytrafikken?

Flyplassen er uansett veldig ny og fin, og siden det ikke er så mange fly som går herfra, så er det GOD plass.

IMG_20260331_105900PXL_20260330_094233732.jpg

IMG_20260331_105910PXL_20260330_094406504.jpg

IMG_20260331_105917PXL_20260330_094456326.jpg

Vi var på plass 20 minutter før innsjekk startet, så da var det bare å vente på tur. Innsjekk gikk greit i Sky Priority køen, og vi fikk "billett" til Plaza Premium First loungen, hvor jeg kunne ta med reisefølget som gjest.

I sikkerhetskontrollen var det ingen andre enn oss, så det gikk rimelig kjapt.

Her ingen bilder fra loungen, men den er ganske liten, så hvis trafikken øker blir det fullt der..
    De hadde a la carte servering pluss buffet. Og 15 min gratis massasje. (Det så vi ikke før vi gikk derfra..)

Selv om flyplassen har lite trafikk, så plasserer de flyene på gate lengst unna. Så det var langt å gå!
    IMG_20260331_105930PXL_20260330_121415578.jpg

De hadde satt opp noen rullebånd, mest som en vits tror jeg.
    IMG_20260331_105936PXL_20260330_121507415.jpg

Ombord på flyet, eco super light billetter, og seter på rad 21. :eek:
    Ledig midtsete, så vi var happy.

Vel fremme i Hanoi ble vi stemplet inn, vi fant bagasjen, og sjåføren som sto og ventet på oss.

Nå er det ny dag, og nye eventyr.

Ha en fin en!

Rscott, indahla, btm and 20 others like this.
  2. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,755
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra en dag som skal tilbringes maksimalt i luften med landing rett før midnatt. Påskeferie til nytt land.
    IMG_7536.jpeg

EndreD, Rscott, haifinn and 15 others like this.
  3. Sunnfjordingen

Sunnfjordingen Sunnfjording

Likes mottatt:
    29,058
    Bonuspoeng:
    293
    God føremiddag frå det sunnfjordske. I dag må det hastebookast eitkvart med kompanjongbilletten.

EndreD, Rscott, haifinn and 11 others like this.
  4. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    36,283
    Bonuspoeng:
    183
    God formidag fra Oslo, her har en revet seg i håret over VYs kundebehandling det siste døgnet. Siden reisen skulle gå fra OSL og hjem med dem frister det å gi en liten rant her:

Ankom OSL fra CPH orsdag kveld forrige uke - flytogterminalen avstengt og ikke mulig å kjøpe billett.

VY derimot anonserte tog til Lysaker om tre minutter, kjøpte raskt billett og gikk ned på perrongen.

Her fikk jeg følelsen av at ikke alt gikk på skinnerf for VY heller da det virket som om 10.000 andre sto og ventet på samme tog, tiden gikk og tavlen sa stadig ankomst om tre minutter.

Ga opp, kom meg opp i ankomst igjen og fikk tak i en Uber hjem.

So far so good, men siden jeg aldri fikk brukt togbilletten min tenkte jeg at den får VY refundere, satte meg ikke inn i reisegarantier og what not, men ba pent om 134 kroner tilbake.

Svaret var at de dekket 50% - Mitt svar tilbake var at det kunne de bare glemme, jeg hadde kjøpt en billett jeg ikke hadde brukt og ville ha 100% refusjon.

Smidig kundebehandling - dream on! Avvist nok en gang med henvisning til vilkårene deres.

Så da tok jeg også opp vilkåren deres og reviderte kravet - 50% av billetten OK, men i tillegg dekning av ca 700 kroner til Uber i henhold til et annet vilkår.

Fikk maili i dag om at de refunderte for dette!

Så her har kundebehandlingen spart kanskje 70 kroner, mot en ekstrautgift på 700, og i tillegg klarte å gjøre kunden forbannet! :mad:

EndreD, Rscott, DJasko and 17 others like this.
  5. Modegard

Modegard Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,432
    Bonuspoeng:
    93
    God formiddag fra provinsen (Bærum).
    Snart klar for påskeferie i moderlandet i år. Har vært mye på reisefot hittil i år, så skal vel gå greit. Vårrengjøring i huset, og fruen kom med en bunke hun lurte på om kunne kastes. Blant annet denne..
    IMG_9028.jpeg
    Hadde et par sekunder der jeg drømte tilbake til Krug og hummerbisque over Østersjøen. Det var tider!

EndreD, Rscott, DJasko and 15 others like this.
  6. Berlioz

Berlioz Gammel? Jeg??

Likes mottatt:
    18,974
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sølvbyen.

Lykken er gjort. Fant en ubetydelig gammel gul påskemarsipankake på Meny, halv pris. Det er de små ting som teller!

God påske!

EndreD, Rscott, DJasko and 12 others like this.
  7. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,755
    Bonuspoeng:
    183
    Litt spenning en liten stund på ARN når jeg kom ut av SAS loungen og det stod at AF går fra gate 62??? Forstod etterhvert at det er terminal 2, hvor man må gå ned i kjelleren ved C-gates, bestille buss (ved å trykke på en skjerm), så gikk det for min del 10 min, så får man en busstur gjennom en byggeplass, og så er man ved gate 61 på terminal 2. Rakk akkurat før gruppe 3 boardet, så gikk fint, men ikke heng i SAS loungen i den troen at det er 50-200 meter å gå til gate.

Berlioz, EndreD, Sonictravel and 10 others like this.
  8. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    46,544
    Bonuspoeng:
    293
    God tidlig ettermiddag fra Øvre, denne gangen bortekontor rundt Avalsjøen;

IMG_9165.jpeg IMG_9166.jpeg IMG_9168.jpeg

Berlioz, EndreD, Sonictravel and 11 others like this.
  9. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,314
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra (nesten) Washington DC, Tysons.
    I dag blir det et besøk på sentrumsavdelingen av National Air and Space museum samt bare dulte litt omkring i byen. Har skjønt at kirsebærtrærne er i blomst, så satser på en bedre opplevelse enn i fjor da jeg var en uke for sent.

Ha en finfin dag :)

Berlioz, EndreD, Sonictravel and 12 others like this.
  10. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,011
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra enda lengre vest enn vanlig!
    Regnbue og straks frokost på Guadeloupe. Den lokale faunaen med haner, høner og kyllinger vekket oss kl0430, men da var vi på 1030-norgetid, så det gjorde ikke noe.
    Ha en herlig dag!

Attached Files:

Berlioz, EndreD, Sonictravel and 9 others like this.
  11. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    10,265
    Bonuspoeng:
    183
    God aften fra Sofitel i Bangkok.

Ble litt bortekontorering her i loungen. Men 30 min brannslukking pr epost, med litt vin som selskap, det klager jeg ikke på. Utsikten er også litt bedre enn fra normalkontoret der hjemme.

Nyt dagen!
    20260331_170334.jpg

Berlioz, EndreD, Sonictravel and 12 others like this.
  12. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,237
    Bonuspoeng:
    293
    Venter på forsinket avgang (2 timer) på den nasjonale flyplassen i Belfast. Den større, internasjonale er 40 min unna sentrum i bil.

Oppkalt etter George Best. Noen som husker ham? :p

Helt OK Aspire lounge, hvor samme dame som sjekket meg inn i loungen, løp forbi meg på vei til baren, og sannelig var den som serverte Guiness også :D

Føler meg hensatt til Widerøe-land, men du verden så behagelig med flyplass 10 min taxi tur ut av sentrum (hei, Fornebu!)

Kranene i bakgrunnen står midt i sentrum i det berømte Titanic quarter, hvor H&W er Harland & Wolfe, som bla bygget nettopp Titanic.

20260331_140358.jpg

EndreD, Sonictravel, Rscott and 7 others like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,237
    Bonuspoeng:
    293
    Easyjet er rimelig bra. Eller rimelig, og bra, vil jeg si.

Fløyet dem litt innenlands i UK siste uken, og selv om dagens flight er 2 timer forsinket pga en A319 som gikk tech, er inntrykket godt - og prisene på typ 30-40 GBP på en halvannen times flyvning helt innafor.

Billig øl har de også, med 2 for 10 GBP haha:

20260331_155740.jpg

Calling, EndreD, Sonictravel and 2 others like this.
  14. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,290
    Bonuspoeng:
    113
    God kveld fra Park Plaza Westminster Bridge i London.

Her har vi rukket mye i dag. Men først:
    Skal dere sightseeing i London og besøke diverse turistfeller anbefaler jeg følgende:

Book en ting online og kjøp deretter de andre som 'upgrade' etter endt opplevelse. Vi har hittil spart nesten 200 pund på det.

Hadde kjøpt London eye fast track ticket hjemmefra som vi tok i går.

20260330_181228.jpg

Ved utgangen kunne vi 'oppgradere' til Madam Tussaund eller par andre attraksjoner til 10 pund per pers. Slo til på DreamWorks/Shrek experience siden ungene ville det. Spurte om jeg kunne kjøpe MT samtidig, men de sa jeg kunne det ved utgangen til Shrek.

I dag tidlig var vi der. Kl. 10 ved åpning. En morsom opplevelse for barn (og lekne voksne). Ikke wow for alle, men hyggelig, det var det med skuespillere osv. 4 av 5 stjerner. Verdt 10 pund, men ikke 30 som de vil ha online. Totalt ca. 1 time.

Ved utgangen gikk vi til ticket office og 'oppgraderte' for 14 pund stk til Madame Tussauds. Stakk så en tur dit. Køen var lenger enn lang. Gikk til ticket office og oppgraderte til fast track. 10 nye pund per pers. Til sammen fortsatt rimeligere enn vanlig ticket online. (Ved utgang fra MT kunne man kjøpe bla London Eye for 10 pund stk).

Rask til innom Express Pizza. For å fylle på magen.
    Etter det ble det en tur til Primark for shopping. Noe til enhver ble det. Moro det også

Skulle til Hamleys, men vi var slitne. Rett til hotellet.

Slapper av på hotellet nå etter en lang dag. Minstemann sa: 'Kan vi være så snill å ikke spise på restaurant i kveld. Jeg er sliten.' ikke ofte ungene ikke vil ut å spise her.

Så da blir det foodora. Skal vel til slutt finne en pub far kan se Bosnia - Italia. YYZ turen avhenger av seier til Bosnia. Men det skal vi vel se langt etter.

Ønsker dere en strålende dag videre med utsik fra hotellrommet ved solnedgang i går.

20260330_200108.jpg

btm, Berlioz, holmen and 7 others like this.
  15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra LHR

Fikk booket om LHR-CPH-OSL til direktefly istedenfor. Veldig fornøyd med det etter fire flyvninger hit …

image.jpg

Berlioz, Calling, EndreD and 5 others like this.

Del denne siden