God tirsdag! Vi har en del KLM-hus stående i vinduskarmen, og i dag oppdaget vi tilfeldigvis at der er flytende væske i de? Så litt googling så er det vel forseglet bols? Er dette noe særlig @Flyingdutchman ? Mye en skal lære haha
Geneveren i husene er ikke spesielt god .. jeg drakk de jeg hadde før jeg flyttet .. Er helt sikkert en svært «junge genever»
På vei opp i lia for å starte fjellturen møtte vi på denne nysgjerrige hen Startet på 890 moh og tok oss oppover i høyden, siste kneika opp Til hit hvor man ser de høyereliggende områdene av Vågåmo, samt starten på Slådalsvegen på høyre side. Der kom vi ned i går. Fjelltopper man kan spotte på godværsdager herfra Glittertind og skyer skygger for Galdhøpiggen Blåhøe på andre siden av dalen som går mellom Otta og Vågåmo Tårnet på toppen er synlig fra Selsverket når man kjører nordover Gudbrandsdalen til Dombås Turen var relativt lettgått og ente på 7,5 km. Vi møtte ingen andre på turen, så ligger nok i ett område som ikke er så populært. Svipptur nedom Lalm og en 3,5 km rundtur rundt Kvennberget, for å titte på et av det eldste område for kvernstein produksjon i Norge. Absolutt ikke verdt stoppen, men fikk en fin tur i skogen. Gadd ikke engang å ta noen bilder. Og da var dagens leksjon i geografi over.