God morgen fra kontorkrakken. Solen skinner inn på skjermene, men det hindret en ikke i å booke første del av neste års sommerferie. Oppdaget at TG ligger med relativt gode priser OSL-BKK, langt utover i 2027, så da ble sjansen grepet. Slik morgenaktivitet gir en humørboost. Ha en feiende flott tirsdag!
Oh, torsdag, nå trodde jeg at jeg var blitt utsatt for ekstrem jetlag, men nærmere ettersyn viser at tirsdag er dagen I en uber i København på vei til dagens innsats før det blir hjem til OSL med SK utpå kvelden, ha en super tirsdag!
Ble litt forvirra her når det stod "TORSDAG ER EN GOD BOOKINGDAG" i trådtittelen, for det er jo hjemreisedagen min, men fant ganske fort ut at det måtte være en skriveleif som nå er retta Ha en fin tirsdag folks.
God morgen fra MBT. Smått værsyke etter en drøy uke i nord så det blir flytur, reisen går med SK direkte til CHQ på første benk. Ikke noe spennende men i det minste rimelig garantert med OK vær noen dager. Ingen retur booket men det «dukker» vel opp noe fornuftig
God morgen fra Royal Garden Trondheim. Life is a carousel: Posisjoneringsnatt for nordgående hurtigrute Polarlys. Blir trivelig å gjenoppleve eks-forlovedens "skolevei" med moderne båt og full forpleining. Og ny utsikt fra "mitt hotell" hver morgen. Ha en fin tirsdag!
God morgen er det vel enda. Startet 0430 med kjøter som bjeffet og siden bare ligget og ventet på arving skal våkne... Lang morgen allerede, jobbverden heller ikke helt rolig. Godt man finner en oase her inne da. Ikke mye annet å legge til en ønske om en fin en!
Morn fra kontoret. Hørte nettopp Polarlys og Nordnorge tute på hverandre. God tur @Berlioz ! Dagen i dag satser jeg på at det blir en rolig dag. Så får vi bare se hva som blir kastet på meg underveis... Det ble en svømmetur på pirbadet i går kveld, og jeg har funnet ut at dette skal bli mitt nye treningsbasseng. Mye mindre trengsel enn på 3T Rosten. Aller helst skulle jeg ha gjort som noen faste gjester her og satset på et sted med basseng en annen plass i verden, men nåværende jobb legger ikke opp til denne muligheten. Ser at Miljødirektoratet har veldig mange relevante stillinger, men tviler på at en slik arbeidsgiver er åpen for en livsstil som inkluderer mye flying for å være på hjemmekontor med basseng... I annet nytt så har sønnen vært ute og flydd i går kveld. Håper han får litt mer fart på timene nå og får sin PPL i løpet av året en gang. Ha en fin tirsdag!
God formiddag fra kontoret. Her var det overraskende mye som skjedde i dag, så etter dagens faste treningsøkt har det vært ganske så hektisk. Men, solen skinner, og det gjør jo alt så mye bedre. Etter lunsj er planen å booke et par hoteller. Ha en fin en!
God formiddag(omsider) fra kontoret i nordvest og gjett hva: Det regner ute. Dagen startet med nok en tur til kiropraktor for litt knekking før en igjen havnet hos Scandic Parken. I dag kjente resepsjonisten meg igjen og sa det bare var å finne seg en plass. Jaja. T-1 til AES-OSL før en skal enda lengre av gårde.
God formiddag fra kaffekopp nr 1 for dagen. Opphavet har fått litt pleie så da er det tid for å tjene opp til spend på Amex. Ikke så bra å lese at gikten herjer på forum @Eddie47 får slite med helsa. Bra da t det svømmes og sykles @Teknolai og @Flyingdutchman. Likte ikke humoren til @Ololsen men har bestemt meg for å avvente ytterligere flybookinger i Asia til litt nærmere. I og med at det var en veldig god pris til Bangkok med Norse.Om de nå flyr. Ha en flott dag alle.
Det regner ikke !! De første elleve dagene av august 2026 ble det målt 221,5 millimeter nedbør ved Florida målestasjon i Bergen. Det gjør perioden til den våteste registrerte starten på august i datasettet for Florida. Den tidligere høyeste summen for 1.–11. august var 199 millimeter i 2016.
Min første booking (til Bali, biz) gikk skeis i mars, da en av oss fikk hjerneslag rett før avreise. Jeg fikk nettopp tilbake alle utgifter jeg har hatt med reisen gjennom Amex reiseforsikring. Det inkluderte eSim, visum, gebyrer for booking, hoteller. Og i dag fikk vi booket ny reise. Denne gangen til Barbados i påsken med Virgin Atlantic, ettersom AF ikke gidder å åpne hjemreise fra PTP/FDF (waitlist closed). Vi har nå samlet poeng i over 3 år, har over 700k poeng og 3x CT og har fortsatt ikke en gang satt foten på en wide body noensinne. Men snart. (med forbehold om naturkatastrofer og hjerneslag)