Her nord i Trøndelag var det mer presist. Varselet kom når det ble action. Naturen sørget for lyn og torden og E verket sørget for å varsle ved å bryte strømmen så Philips Hue pærene kom på over hele huset når strømmen var tilbake. Ingen fare for at vi skulle gå glipp av noe og vi slapp falsk alarm Note to self: Programmer pærene til å gå tilbake til sist registrerte modus ved strømbrudd...
Landet på OSL, Vestlandsvær her @Eddie47 . Venting på baggasje tok lengre tid enn å komme seg ombord på ventedne buss. Supert løst av flytoget. Gruer meg litt til staten/VY skal ta over.
Tirsdag og jeg er på handletur til Gdansk og sikre gullkortet for en ny sesong i samme slengen. Flyet er litt forsinket, men det skal gå greit. Lurer på om det var "fish strike" i stedet for Bird strike" ved Gardermoen som var årsaken til forsinkelsen?
Har Hans skapt forsinkelser på veien til Gardemoen fra Oslo, har lest at flytoget er stengt. Hvor mange timer må man dra tidligere pga kø og forsinkelser?
Flytroget stengt enn så lenge, vet ikke om det kommer noen oppdatering senere i dag. Det kan virke på Bane-NOR som om de håper på gradvis oppstart av Gardermobanen senere i dag; "Gardermobanen: Lillestrøm-Eidsvoll stengt Oppdatert: 10.08.2023 12:54 Publisert: 07.08.2023 19:58 Det er stengt mellom Lillestrøm og Eidsvoll pga. flom. Prognose for åpning 10. August kl. 16:00 med redusert trafikk." Når det gjelder bil så har jeg ikke testet å kjøre enda (skal det i morgen) og tipper jeg legger inn 20 min ekstra fra Oslo Vest midt på dagen - det er det Google maps antyder er ekstra kjøretid nå i dag.
Hvis togene ikke har startet enda, så går bussene i shuttletrafikk fra Oslo S / OSL for Flytoget. Så beregn vanlig kjøretid med bil til Gardermoen og tid til å komme seg til Oslo S. +-rushtid etc.