Tips til Filippinene...

Tråd i 'Reisemål' startet av Blaa, 20. mars 2018.

1. einarlol

einarlol EBD

Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    3
  2. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,116
    Bonuspoeng:
    183
  3. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke amex platinum så status der blir det nok ikke. Siquijor ser fantastisk ut. Men redd det blir litt langt på 5 dager, det samme gjelder manjuyod sandbar. Manjuyod er det kansje mulig og kombinere med en tur til Dumaguete.

4. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,116
    Bonuspoeng:
    183
    Manjuyod får du kombinert med en tur ifra Dumaguete ja :) De tilbyr dags turer dit både i fra Dumaguete og blant annet Dauin som ligger lengre ned.
    Har du sjekket ut Apo Island? Du får til en dagstur i fra Dumaguete dit også, det er snorkling med skilpadder Apo Island er kjent for :)

Hvorfor skal du bare være der i så kort tid? :O

5. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    Skilpadde snorkling er sikkert bra, men igjen virker det som om det kan være litt langt unna.

Siden du virker godt kjent, hvordan er det å leie mc der nede,
    kan man eks. leie et sted å levere et annet?

Grunnen til at oppholdet er såpass kort er pga offshore rotasjon på 2 stk reisende som ikke matcher helt. Vi har totalt 16 dager sammen hjemme. Jeg må ha 3 døgn sikkerhetsmargin pga forsikring ved hjemreise fra jobb. Reisende nr 2 ønsker 2 døgn hjemme før utreise til jobb.
    Vi skal også ha 3 døgn i Singapore (F1) + reisetid med opphold i Kina og BKK. Dette skjærer tiden på Cebu ned i 5 netter.

6. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,116
    Bonuspoeng:
    183
    Kjent å kjent, helt ok kjent der nede :p
    Får leid MC hvor som helst, det med å få levert den på ett annet sted kan være vanskelig som feks i Cebu, men på mindre øyer går det som regel greit av og til. Er jo ikke noe leiefirma du leier ifra akkurat så må avtales hvor du eventuelt legger den ifra deg :)

Ingenting er langt unna med en speedboat, men ettersom dere har såpass kort tid blir nok det stress ja. Du kan få gjort både Oslob og canyoneering i løpet av 1 dag, går også båt ut ifra Oslob til Alona Beach / Bohol, så du kan komme deg over dit derifra uten å måtte opp til Cebu igjen :)

Magnus1001 liker dette
  7. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,853
    Bonuspoeng:
    113
    Fungerer speedboat på samme vis som i Thailand, privat leie til en litt høyere pris enn normal rutebåt? Isåfall er dette løsningen på transport til vanns.

Canyoneering ser bra ut, trur det blir å dra sørover fra Cebu og over til Bohol som du foreslår. :)

8. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,766
    Bonuspoeng:
    183
    Emm, styr unna Hennan, bråkete overbefolket og dårlige rom. Var her i januar og stakk etter to netter selv om det betød at vi tapte åtte forhåndsbetalte netter.

9. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,116
    Bonuspoeng:
    183
    Når bodde du der? Under Chinese New Year? :p
    Selvfølgelig er det mye folk der når det er såpass stor resort...
    Hva anbefaler du på Alona?

10. wheitmann

wheitmann Medlem

Likes mottatt:
    345
    Bonuspoeng:
    53
    Enig. Bodde på presidentsuiten på Henann i fjor ifbm min mors 60-års dag (hun er faktisk fra Bohol), og opplevde at det veldig overbefolket på resorten, svømte nesten bokstavelig talt i koreanske turister! Servicen var litt så som så, og frokost var en kaotisk seanse...

Sonictravel liker dette
  11. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Interessant at flere på forumet er kjentmann i Filippinene. Det er et land som har vore helt av radaren for meg i over 12 år, fordi jeg tenker det er primært strender – og de strendene finner jeg bedre andre steder under en annen kulturparaply og feeling.

Destinasjonene ser pene ut på Google Images, men tror greia er at landet ikke har noen egen historikk, matkultur og identitet som jeg trives med.

jgroneng liker dette
  12. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    35,766
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ikke påstå jeg er kjentmann, men har vært der fire ganger, og drar gjerne tilbake. For egen del ligger det bra tiltrekningskraft i fantastisk dykking med stort artsmangfold under vann.

Om det er av interesse er dette lenke til reisebrev fra Cebu og Boholtraktene fra jul/nyttår :)

EndreD, Lnbre and Edvard like this.
  13. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 25. aug 2019
    Sonictravel liker dette
  14. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,101
    Bonuspoeng:
    293
    Dans da eller? ;)

15. Blaa

Blaa Veteran

Likes mottatt:
    2,627
    Bonuspoeng:
    113
    Mulig. Og taxi med lydeffekter ble jeg fortalt.

Del denne siden