Tips for sommerferie i California 2027

Tråd i 'Reisemål' startet av Maggie, 06. sept 2026.

1. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,955
    Bonuspoeng:
    183
    Vi er 2 voksne og 2 barn, hvor begge snart er i tenårene, og ingen av oss har vært i California tidligere. Det nærmeste jeg og mor har vært, er Las Vegas for rundt 15 år siden.

Vi lander på LAX kl. 19.30 og reiser hjem fra SAN kl. 21.30. Totalt har vi 16 netter til rådighet.

Vi er litt usikre på hvordan vi bør løse dette med leiebil. Er det smartest å hente bil på flyplassen ved ankomst og levere den på flyplassen i San Diego, eller bør vi vente med å hente bil til vi har vært et par dager i Los Angeles og eventuelt hente den på et bykontor? På samme måte vurderer vi om det er noen vits i å ha bil de siste dagene i San Diego.

Jeg har lest meg en del opp allerede, og har veldig lyst til å få med oss noen av de sjarmerende småbyene og stoppestedene langs Highway 1 mellom Los Angeles og San Francisco. Samtidig er jeg usikker på om vi bør bruke tid på å dra helt til San Francisco denne gangen. Med «bare» 16 dager er jeg redd det blir litt mye kjøring og for mange korte stopp. Kanskje San Francisco heller bør spares til en senere tur, for eksempel kombinert med Redwood?

Vi ønsker også å få med oss Joshua Tree før vi vender snuten mot San Diego, og vurderer i tillegg å sette av en hel dag til Six Flags Magic Mountain utenfor Los Angeles.

Hva ville dere California-eksperter gjort?

Hva er den optimale ruten med 16 netter? Hvilke steder bør vi absolutt få med oss underveis, og hva ville dere eventuelt droppet?

Alle gode tips, erfaringer og forslag tas imot med stor takk:)

NoLimit liker dette
  2. October

October Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,700
    Bonuspoeng:
    113
    Personlig synes jeg 16 netter er ganske så lenge. Du kan rekke veldig mye selv med bilkjøring på inntil 4 timer hver dag, men cluet er jo hvor mye ungene orker og om det er interessant for dem å se ting eller om det er fornøyelsesparker som er nødvendig.
    Jeg ville ha først kjørt nordover med en gang. Santa Barbara, Avila Beach, Morro Beach er flotte steder å stoppe for en natt eller to. Hele strekket av HW1 fra Morro Beach to Monterey er helt ok på en dag, inkludert å se Hearst Castle og utkikktspunktet nærme det hvor selene ligger å soler seg. På en finværsdag ser man ellers det meste fra veien mens man kjører. Jeg tenker det er rikelig tid til å rekke SF i to netter for å se byen/Alcatraz/brua og Redwood. Besøk på hangarskipet USS Hornet kan en også rekke med en dag til.
    Ville ha hatt en transport-etappe sørover langs interstaten for å få rask tur nedover og så hatt noen dager i LA før ruta østover til Joshua Tree og så transport ned til SD og de siste dagene der.

Min erfaring er at det du "sparer" på å ikke hente leiebil blåser du fort i Uber hvis du skal noen steder i byen. Parkering i LA kan være ran på åpen gate, men det er noe med å ha friheten. Jeg leier alltid på flyplassen. Du kunne ha vurdert å ta en full rundtur på en leiekontrakt hvor du henter og leverer på LAX. Da kan du leie store flotte biler til en rimelig penge, og så bytte til en enveiskontrakt på en billig dritt-bil når du skal til SAN. Enveiskontraktene priser de slik at de dyre bilene er mer kostbare å kjøre enveis enn de billige bilene. Større luksubiler får en goså som regel ikke leie på enveistur fordi det er spesialbiler som er tilknyttet stasjonen. Vet ikke hvor aktuelt det er for deg, men sier det nå bare som et tips. Jeg gjorde det samme en gang på en tur hvor jeg først kjørte rundtur til Las Vegas og Grand Canyon i en Range Rover HSE og deretter tok jeg ut en Passat for en enveis mellom LAX og SFO.

Maggie and Henrik like this.
  3. natto

natto Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke vits med bil i LA -- ta Waymo eller Uber. Utrolig mye trafikk. Gjør deg ferdig med LA, så lei en leiebil du leverer på SD etter turen.

Jeg kjørte Highway 1 i sommer fra SF til LA, og det er en av de peneste road trippene jeg noensinne har tatt, så ikke gå glipp av den muligheten!

Jeg hadde kjørt gjennom Yosemite og Mammoth på veien opp til SF, deretter kjørt Highway 1 og stoppet innom blant annet Henry Cowell state park for å se på redwoods, kanskje stoppet innom Monterey eller Carmel by the sea en natt, og begynt kjøreturen på morgenen gjennom Big Sur. Stopp innom Hearst Castle i San Simeon, bo en natt på et beach house i Cambria.

Personlig liker jeg SD mye bedre enn LA, men så er det jo en del must-see steder i LA som er verdt å besøke -- Griffith Observatory i solnedgangen blant annet.

Legger ved noen bilder fra turen min i Juni som inspirasjon, god tur!

Big Sur:
    upload_2026-9-6_16-20-18.png
    upload_2026-9-6_16-20-45.png
    upload_2026-9-6_16-21-33.png

Hearst Castle:
    upload_2026-9-6_16-22-12.png

Griffith Observatory:
    upload_2026-9-6_16-22-46.png

4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,573
    Bonuspoeng:
    183
    Mange eksisterende California-tråder, så holder det kort. Jeg ville ikke vært i Los Angeles uten leiebil, det er en bilby, og du får god fleksibilitet til å se mye i byen, fremfor sted-til-sted-stopp som Uber gir. Planlegg heller med omhu så du ikke forsøker å krysse byen unødvendig ofte.

16 dager er romslig. Kjør nord med aktuelle stoppested (forrige innlegg har mange gode tips og det er mange gjengangere som anbefales av en grunn) og etter egne preferanser på lengder. Jeg ville vurdert en natt i Santa Barbara med så god tid. Solvang synes jeg er oppskrytt. Jeg ville også vurdert å droppe bydager i San Francisco om dere ønsker mer roadtrip-tur og ikke bytur, og etter å ha kjørt nord ville jeg dratt over til Yosemite eller Sequioa (eller begge). Redwood-skoger finnes mange steder, ikke bare nord for SF, så ikke lås på akkurat én bestemt skog.

Kings Canyon kan besøkes på vei sørover om man kjører I-5, men setter man av litt mer tid er østsiden av Sierra Nevada er flott og veldig roadtripvennlig med Death Valley, deretter Joshua Tree før San Diego.

Med en rundtur som dette får man sett et enormt bredt spekter av det sørlige og semi-nordlige California har å by på. Hele ruten kan gjøres i stor grad motsatt vei også på vei nord, da får dere Highway 1 sørover som gir best utsikt, men det blir kanskje mer 8-tall. Som sjåfør får man også litt mer sol i fleisen sørover.

EndreD, NoLimit, Longtime and 2 others like this.
  5. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,985
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ville hentet bil på LAX, og så levert på SAN. Har testet bykontorene i LA et par ganger, og fått skikkelig dårlige biler. Jeg er som kjent veldig glad i LA, og en viktig del av LA er bil. Jeg synes det er spennende å kjøre rundt og se på folk og hus, og det er vanskelig med Uber.

Men, det kommer jo selvfølgelig litt an på hva man skal. Og hvor man vil bo.
    Men siden du nevner Six Flags (som absolutt er verdt et besøk), så trenger dere bil. Jeg ville tatt en dag på Universal Studios også. Moro for unga. Hva med Disneyland?

Som @Henrik sier, så finnes det en del tråder om California allerede, med masse gode(?) tips. Det er stort sett det samme som blir nevnt.

Avhengig av hva kidsa liker/orker å være med på, så kan det hende at mer tid i Six Flags, Universal, Hollywood etc, er mer spennende enn det som skjer lenger nord. Men folk er forskjellig, så det kommer an på barna. (og de voksne)

Som alltid: Bo på Madonna Inn utenfor San Luis Obispo.

EndreD, Henrik, Maggie and 4 others like this.
  6. Christian

Christian Veteran

Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    113
    Har vært mange turer med barn/ungdom til California siste årene. Når det gjelder fornøyelsespark, velg den barna har mest lyst på. (Disneyland, Six Flag, Universal, Legoland etc). Har inntrykk av at dere er mye på farten, og jeg har ofte funnet business/premium bonus med sas til LA/SFO/SEA i skoleferier ved stor grad av fleksibilitet. Dersom du tror dere skal tilbake til California i løpet av tre år ville jeg droppet SFO. Er dette den ene turen dere skal neste ti år bør dere få med dere byen. Vi kjørte SFO-LA med to overnattinger. Du er ikke alene så hotellpriser er ganske stygge på strekket. Inntrykk av at enveisleie er rimeligere LA-SFO enn motsatt vei. Her er hva jeg ville gjort.

Du ankommer LAX dere skal uansett byte hotell flere ganger på turen. I motsetning til alle andre ville jeg bodde ved flyplassen uten bil. Her er flere hoteller pusset opp. Vi bodde på Marriott og betalte for rom med balkong mot bassenget (250 dollar/natt). Det gir litt resortfeeling, og deilig å dasse bort dit rett etter en lang flytur. Er også ganske nyoppusset. Det er en pizzashappe og Carls Jr seks min til fots fra hotellet. Andre hoteller i området funker også, kliet er at du nå bor ti min gange fra trikken som kjører til down town LA og til Santa Monica. Da kan du gjøre unna de to stedene på to dager. Det er Hertz i bygget, så enkelt om du vil ha leiebil en dag.

Highway 1 nordover er absolutt verdt det, men følg med på nyheter om veien blir ødelagt pga ras/uvær. Ville ikke giddet kjøre den om dere ikke får sett Big Sur. Reis tidlig for å kjøre gjennom Big Sur (dere ar fortsatt litt jetlag). Vi kjørte fra SF på ettermiddagen og overnattet i Monterrey og Santa Maria.

Vi har sett Joshua trees på vei mot Grand Canyon, men den ville jeg droppet om dere uansett ikke skal til Las Vegas. Også vært i Joshua tree national park, men tror disse områdene er veldig varme i sommerferien (Palm Springs var ifølge værmeldingen 45 grader da vi var i California i sommer). Ville sjekket hva fly koster sør over igjen fra San Jose, Oakland i tillegg til SFO. Sjekk også alternative flyplasser rundt LA.

Om dere ikke drar nordover highway one ville jeg tatt leiebil etterhvert. Har funnet latterlig billige biler fra Herzt LAX fløypgassområdet hos Marriott og Westin. (Volve XC90 2700 kr for seks dager, Ford Expedition from 3500 sju dager. Glem kabriolet om dere er fire personer og har mer enn to kabinkofferter og en dameveske tilsammen.

Sixt har fine biler både på LAX og i Santa Monica (Kjellern Proper hotel så enkelt om dere kommer med trikken).

Eller så er det helt sikkert store forbedringer i LA innen neste sommer pga OL i 2028. Tror kollektiv blant annet bygges betydelig ut.

Vi hadde det veldig fin i Marina del Rey. Anbefaler Marriott med M club lounge (og det er Hertz kontor der), men var et Hilton Tapestry som også så hyggelig ut over veien. Under 1 km å gå til Venice Beach. Et område vi gjerne besøker neste sommer også.

I San Diego er iallfall Sea World eller hva akvariet heter verdt det, men ville gjort litt forventningsavklaringer med familien til parker på forhånd, ikke noe problem å bruke 20000 kr på fornøyelsesparker på en uke i California, men hva husker barna egentlig da?

Hangarskipet er også vel verdt tiden.

Bare ta kontakt på PM om du vil ha flere detaljer.

Flymunda, Maggie and Ololsen like this.
  7. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    52,214
    Bonuspoeng:
    293
    Mange gode tips, mitt blir å være forberedt på at alt av budsjett ryker. Blitt uforholdsmessig dyrt i LA.

8. Ombo

Ombo Medlem

Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Vi reiste med en 16-åring for noen år siden. Vi bodde i Santa Monica i stedet for inne i LA. Kjøligere, luftigere, og man kunne sykle langs strendene og bade/sole seg på stranden. Og nydelige solnedganger! Vår favorittby i California var til vår store overraskelse San Diego. Mange koselige strøk; parker ; restauranter og attraksjoner. Vi likte ikke San Francisco så godt da det er veldig mange rusmisbrukere og åpenbart veldig psykisk syke mennesker som bodde på gatene det føltes ikke helt trygt. Vi var i Yosemite og vi ble mer imponert over naturen der enn av naturen langs Highway 1. Vi er fra Vestlandet og synes vi har mange vegstrekninger på Vestlandet som er minst like vakre som Highway 1…

Maggie liker dette
  9. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    7,962
    Bonuspoeng:
    183
    Fantastisk forum :)

McBuljo, Preference, jgroneng and 3 others like this.
  10. Longtime

Longtime Nytt Medlem

Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    De fleste viktige hovedattraksjonene er allerede nevnt i innleggene ovenfor, så bare noen mulige mindre tillegg til dette:
    • Joe Davies Heritage Airpark i Palmdale dersom man er flyinteressert (har også SR-71 Blackbird)
    • 17 Mile Drive mellom Carmel og Monterey, inkl. bl.a Seal Rock og Pebble Beach
    • Cannery Row i Monterey, ref. John Steinbeck
    • La Jolla i SD, inkl. La Jolla Cove
    • Torrey Pines i SD (hangglidere m.m.)
    • Gjerne bo 2-4 netter på Coronado (halvøya utenfor SD)
    • Point Loma i SD med Cabrillo National Monument

Maggie liker dette
  11. tstone

tstone Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,355
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har vært i CA på ferie både som 9-åring og 16-åring.
    Fra turen da jeg var 9 husker jeg:
    -STORE trær som man kunne kjøre gjennom (Sequoia National Park)
    -Sea World med spekkhoggershow
    -Monterey Bay Aquarium
    -At vi kjørte Cable Car i SF

Som 16åring:
    -Death Valley (jada, bare idioter drar dit om sommeren, men det var 120F og det er jo litt kult å ha opplevd)
    -Yosemite, inkludert tur på Half Dome - den gangen trengte man ikke permit. OBS: dette er en lang tur, i høy varme, og er ikke noe for folk med høydeskrekk.

Ellers er det mange bra tips her :)

Last edited: 06. sept 2026
  12. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,955
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk for mange gode og konkrete tips:)

Jeg ser at meningene er litt delte om både bil i LA, San Francisco og Joshua Tree, akkurat de tingene jeg selv er mest usikker på. San Diego ser derimot ut til å få overraskende mye kjærlighet!

Spørsmål til dere som har kjørt Highway 1:
    Hvis vi dropper San Francisco, hvor ville dere anbefalt å snu på Highway 1? Ville dere kjørt samme strekning både nordover og sørover, eller er det bedre å kjøre én vei og finne en annen rute tilbake?
    Og hvilke steder langs Highway 1 synes dere faktisk er verdt å overnatte på? Tenker ikke nødvendigvis på alle stoppene, men de stedene dere ville prioritert å bruke en natt eller to.

13. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    41,052
    Bonuspoeng:
    183
    Om en har valget ifht retning på Hw1 tenker jeg fra nord til syd er best, da kjører du med havet nærmest hele veien, og du trenger ikke gå eller kjøre over veibanen på alle de mange stedene dere kommer til å ville stoppe for å ta bilder.

Ser Monterey akvarium er nevnt over, og kan definitivt anbefalle dette. Så en mulighet om du ikke skal hele veien til SF er jo å speede opp gjennom innlandet, og ta sydover igjen ved Monterey. Generelt vil jeg si at strekkene av HW1 lengst nord var mer spennende enn når man begynner å nærme seg LA.

Litt bilder og beskrivelse fra tur nedover her i våres i reisebrev her

jgroneng and Maggie like this.
  14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,125
    Bonuspoeng:
    183
    Hent ut leiebil på LAX og lever den på SAN. Jeg kunne ikke tenke meg California uten bil - det er rett og slett upraktisk. Uansett er leiebil stort sett ikke veldig kostbart så ingenting å spare økonomisk på å droppe et par dager i hver ende, men samtidig trenger å ta annen transport for å komme seg rundt.

Når det gjelder LA er det jo enkelt å lese seg opp til hva man vil se og gjøre, men personlig kan jeg ikke dra til LA uten en tur innom Disneyland eller Universal Studios, men fornøyelsesparker er jo ikke nødvendigvis for alle. Velger dere Disneyland kan dere godt ta det på vei til San Diego (eller Joshua Tree om dere velger å inkludere Palm Springs.

Det tar jo litt tid å kjøre Highway 1, og ideelt ville jeg personlig tatt fly enn å kjøre samme strekke fram og tilbake mellom LA og San Fransisco, men om det ikke er et alternativ så kjør raskeste vei fra LA (I5) opp til Monterey og dropp SF denne gangen. Monterey og Carmel by the Sea er veldig koselige steder. Highway 1 er mest spektakulær mellom Monterey og Morro Bay, men Solvang og Santa Barbara er jo verdt et stopp.

Og når det kommer til San Diego - min absolutte favorittby og årlige feriested fra jeg var 8 år. Sikkert vært der 20 + ganger og fortsatt ikke lei. PM gjerne for tips om det er noe spesielt vil ha info om.

Edit: Funfact - profilbildet mitt er fra Highway 1 :cool:

Last edited: 08. sept 2026
    kongenamundsen, obay and Maggie like this.
  15. Nordlys

Nordlys Enkel gutt fra landet.

Likes mottatt:
    316
    Bonuspoeng:
    63
    Imho: Joshua Tree er toppen av kransekaka, alltid høydepunktet. Sequoia også max. Får ikke helt taket på Yosemite.
    SFO må oppleves, men enig i at det kan være slitne folk på gata. Les en god lokalguide.
    Yndlingsbyen er Santa Cruz, passe lite format, surf, redwood mmm. Bare elsker den byen. Men SD kommer ikke langt etter.
    Drive-in kino?
    Liker "forstedene" rundt LA også. Hermosa Beach flere ganger..
    Lykke til!

Henrik, Jeanette and Maggie like this.
  16. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,125
    Bonuspoeng:
    183
    Santa Cruz hadde jeg glemt. Absolutt er sted nord for Monterey som er verdt å besøke! Men jeg liker stort sett alle steder i California :D

Maggie liker dette
  17. Maggie

Maggie Veteran

Likes mottatt:
    29,955
    Bonuspoeng:
    183
    Da har jeg booket en SUV under hele oppholdet fra LAX-SAN. 16 dager til 6K, samt litt status og bonuspoeng, ikke alt i Usa er dyrt:)

Spørsmål til dere som har kjørt Highway 1: Hvis vi dropper San Francisco, hvor ville dere anbefalt å snu på Highway 1? Og hva med 17-Mile Drive?
    Den er vel verdt bruke tiden på?

obay liker dette
  18. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,573
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har blandet forhold til 17 Mile Drive, i mitt hode er det ikke noe man absolutt må gjøre om det er knapt med tid. Da hadde jeg heller brukt mer tid rundt Big Sur og Point Lobos. Et fullgodt alternativ om man vil kjøre litt mer i kø er rundt Pacific Grove ved Monterey på Sunset Dr. og Ocean View Blvd.

Hvor det er fornuftig å snu avhenger av hvor man skal videre og om det er samme på retur (det ville jeg personlig unngått), og hvilken tid man setter av. Hvis du gir noen rammer for hvor mange dager som skal brukes på eks. by, museum, fornøyelsesparker vs. dager med mer roadtrip, og ønsket kjørelengde per dag, og om det f.eks. er aktuelt med gåturer, tror jeg det blir bedre råd.

Personlig ville jeg prioritert Carmel-by-the-Sea fremfor Monterey. Monterey er litt travlere og med mindre man vil på museum eller akvarium, er det i mine øyne ikke den mest sjarmerende byen. Det er dog verdt et besøk på Revival Ice Cream.

Som returpunkt mener jeg Santa Cruz er fornuftig. Carmel kan også være et godt alternativ, det er kanskje kjedelig mellom Monterey til Santa Cruz, selv om Santa Cruz er en nokså hyggelig by. Gjør man det kan man kjøre gjennom Carmel Valley og ut ved Soledad, Soledad i seg selv er en ganske typisk by med gamle spanske misjoner og som jordbrukssentrum. Derfra er det kort vei inn til Pinnacles NP, som er rimelig fantastisk.

Ender man i Santa Cruz, synes jeg det er verdt å ta turen inn til Big Basin Redwoods SP. Merk at de har hatt brann der for noen år siden, og jeg mener det fremdeles er noen begrensninger i tilgang. Boulder Creek har gode spisesteder.

Jeg mener nasjonalparkene i Sierra Nevada-fjellene, enten det er Yosemite, Sequoia og/eller Kings Canyon, definitivt er noe å prioritere og ha på listen.

Personlig hadde jeg nok lagt opp en rute som endte med å komme til Carmel-by-the-Sea på tidlig ettermiddag. Herfra er det to alternativer; enten overnatte i Monterey, eller kjøre gjennom Carmel Valley og kommet frem i Soledad/King City ved solnedgang. Med dette som ambisjon er det naturlig å overnatte i eller før Cambria, derfra er det rundt 2,5 time med ren kjøring når veien er åpen, og så kommer alle stopp i tillegg.

Personlig liker jeg SLO og hadde planlagt med en overnatting der med BBQ og brukt påfølgende dag i Montaña de Oro, og så overnattet i Cambria etter det.

Velger man å stoppe i Monterey blir det litt mer kjøring neste morgen, men det er en ålreit nok by, altså, og mer interessant. Uansett om man våkner i Monterey eller Soledad hadde jeg besøkt Pinnacles og evt. Steinbeck-museumet i Salinas neste dag, det gir naturopplevelse og interessant historie. Dagen etter hadde jeg så kjørt inn i Sequoia med tidlig avreise (det er drøye 3,5 time gjennom gørrkjedelig Central Valley), gått tur og sett på steder som Three Rivers for overnatting. Mulig det går an å finne noen hytter lengre nord, men det kryr generelt ikke. Så hadde jeg tatt en full dag i Kings Canyon med gåtur, kjør helt ned i dalen, det er vel verdt det.

Etter det hadde jeg lett prioritert noen dager i Yosemite og fulgt noen av rådene som finnes på forumet, inkl. US 395 sørover med Death Valley m.m., jeg skrev bare for noen uker siden om en rekke steder i det området.

Ville disponert overnattinger omtrent som dette, ingen aktiviteter eller steder å stoppe er tegnet inn. Nr. 7 er litt joker, kan gjerne overnatte nede i Death Valley eller lengre sør, avhengig av hvor mye tid man bruker i Yosemite og hvor man finner overnatting i det området, og villighet til å kjøre - det var mest for å ha noe på østsiden. Mangler også noe lengre sør som bør planlegges basert på det over og hva man velger å prioritere.

Hadde jeg blitt tvunget til å korte ned på noe, hadde jeg droppet å overnatte i Santa Barbara og heller tatt en lengre kjøredagen fra LA. Deretter hadde jeg droppet Pinnacles og dratt rett til Sequoia.

Her er det heller ikke tatt med noen av områdene ved Santa Cruz, da Sequoia gir mye skog for pengene.

upload_2026-9-8_13-7-17.png

19. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    41,052
    Bonuspoeng:
    183
    Her var det mange kule ideer, fikk lyst til å dra på ny roadtrip selv. :D

Mulig det er nevnt men vær obs på at en del nasjonalparker har blitt temmelig dyre for non-US citizens, Yosemite f.eks er 100 USD pr person over 16 i tillegg til 35 for bilen. Sikkert ok om en skal være der en periode men om det er for en kjapp tur innom og en ikke har noen absolutte must sees som ligger akkurat der, ville jeg vurdert andre parker, f.eks state parks.

20. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,573
    Bonuspoeng:
    183
    Såvidt jeg forstår kommer man seg greit unna dette med et årlig pass til 250 USD; da slipper man nonresident-avgiften i alle parkene, så dette er i praksis spart inn etter første besøk med to voksne og en bil.

https://www.nps.gov/planyourvisit/passes.htm#park-groups
    https://www.recreation.gov/interagency-pass/types/nonresident
    upload_2026-9-8_13-38-10.png
    upload_2026-9-8_13-42-56.png

Del denne siden