Per nå er det kun bonusbilletter til USA/Canada til og med 14.05.26 mens vi har tilgjengelighet på europeiske ruter. Noen som vet hvorfor de henger etter her? Pleier ikke de å legge ut billetter 330 dager før?
Nei, de siste årene har SAS ikke lagt ut langdistanse bonus-billetter i perioden ca. 15.6 til 15.8 etter vanlig mønster. I stedet slippes det litt i rykk og napp tettere innpå (som dessverre gjør det vanskeligere å planlegge).
For å være ærlig, så mener jeg at dette er en mer kundevennlig praksis, og bedre for oppfattelsen av programmet. Om indrefilètene legges ut "som vanlig", så sitter det nisser som oss og tar det lille som er. Dette vil jo skape ganske dårlig stemning blant vanlige folk. SAS trenger EB-medlemmer som kan fortelle solskinnshistorier om hvordan de fikk booket "gratis" business-sommerferie i april. Som nisse synes jeg selvsagt at dette er irriterende. Som nisse uten poengene jeg trenger til neste sommerferie akkurat nå, er jeg forsåvidt ganske fornøyd
Både enig og uenig. Forutsigbarhet gjør jo at de som bruker mest energi på dette, faktisk ikke kan booke ting som må planlegges. Samtidig gjør det jo at «vanlige» kan snappe opp billetter enklere. Spørsmålet er likevel om vanlige folk har varsler og faktisk gjør dette?
Tviler jeg på. Her har SAS forskningen på sin side, dopaminet er på sitt høyeste når det sjansen oppfattes som 50/50. Ergo trenger de folk som som logger inn, søker og finner akkurat det de vil ha - gjerne litt på sparket. Kombinert med alle som ikke får til noe, så opplever kanskje en del at det er 50/50. Profit!
Er jo helt klart delte meninger om hvordan tilgjengelighet skal slippes fri, men jeg har vært veldig fornøy med at det i sommer har vært mange muligheter for å fly business mot USA for hele familier. Vi fikk til både NYC t/r og reise til SFO med retur fra SEA.