Tilgang til lounge CDG: AF biz -> SK biz

Tråd i 'Bonushjelp' startet av magnusant, 18. febr 2026.

1. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,243
    Bonuspoeng:
    93
    Hei.
    Jeg må være udugelig på søkefunksjonen, for jeg fant ikke noe relevant ved å søke på CDG lounge.

Ankommer terminal 2e med AF biz fra østen, skal videre 5 timer senere med SK fra 2b.

Er det sånn å forstå at de ikke kommer til å slippe oss inn i AF loungene i 2e når vi skal reise fra 2b? Eller kan jeg puste lettet ut?

Og hvis vi må til 2b hvilken lounge blir da best?

2. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,006
    Bonuspoeng:
    183
    Du har i utgangspunktet kun tilgang til Extime-loungen på 2B (2D).

3. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,243
    Bonuspoeng:
    93
    Det høres ut som en vesentlig nedgradering fra transfer på LH-gruppens hubber altså.
    Så da er tipset å unngå AF på hjemreise hvis man ikke kan få kort connection?

4. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    9,006
    Bonuspoeng:
    183
    Prinsippet er at du har tilgang til lounge på den delterminalen du reiser fra, når du reiser ut har du feks kun tilgang til loungen på 2K om du flyr fra 2K, og du får rødt lys i slusen på 2F. Fra 2E til 2D er det gjennom både sikkerhetskontroll og passkontroll.Extime-loungen er i mine øyne ikke en vesentlig nedgradering sammenlignet med AF-loungene, med mindre du har tenkt å ta deg en dusj eller sove på en dagseng.
    Jeg synes loungene til AF jevnt over er bedre enn loungen til LH, og at Extime-loungen er tilstrekkelig god. I mine øyne er det ingen grunn til å unngå CDG pga dette. Men smaken er vel som baken her også.
    Nå skal jeg ikke love noe, men jeg har kommet inn på Extime-loungen tidlig en morgen mer enn 3 timer før avgang, så om du tenker at dine 5 timer blir et problem, så er det en sjanse for at det ikke er det. Hovedregelsen for ST-lounger (som Extime strengt tatt ikke er) er at det ikke er noen begrensning på innslipp ved mellomlanding,.

Teknolai and Spielhaug like this.
  5. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    1,243
    Bonuspoeng:
    93
    Takk.
    Ja en dusj står nok på ønskelista etter en dag på farten også red eye flight. Men hvis de ikke har dusj, får jeg vel heller prøve å få tatt en dusj før boarding i Asia.

Del denne siden