Tidlig flytog tirsdag

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av Sonictravel, 24. mars 2026.

1. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    36,284
    Bonuspoeng:
    183
    God, men altfor tidlig torsdagsmorgenen fra flytoget retning OSL.

Planer endret sent i går kveld og måtte hoppe på et emm altfor tidlig fly. Unngikk heldigvis såvidt 05:55 avgangen til CPH, men har ca fem minutter slack i programmet så bør helst ikke være store forsinkelser underveis.

Ellers fått bookingfingrene godt varmet opp med bestillinger for sommerens eventyr. Fant plutselig ut at å sittende gjerdet i påvente av rimelig flybilletter neppe var geopolitisk 3D sjakk. Endt på ny rekord i knotete reisevei til karibien, OSL-LHR-JFK, EWR-BON og retur/repeat. Men får testet Virgin Atlantic biz over dammen, så da er det vel bedre med tre døgn på reise enn 16 timer i eco på KLM o_O

Flymunda, Spielhaug, btm and 10 others like this.
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    77,602
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra godstolen.
    Får på litt kaffe, mens jeg venter på at bilen skal bli varm.

Telefonen min har fått hikke, og mener at jeg har forflyttet meg til New Zealand i løpet av natten. "Klokken er stilt etter ny tidssone".. Jaja. Bra jeg ikke bruker den som vekkerklokke!

Venter "tålmodig" på å få opp muligheten for "same day change of flight" i morgen, så vi kan få litt mer enn 45 min på CPH før flyet til BKK. Det går sikkert fint, men jeg er mer komfortabel med å ha for mye tid, og drikke en øl eller to på CPH i stedet for å løpe gjennom flyplassen for å komme gjennom passkontrollen. Jaja.

Men først: gym.

Ha en fin en!

3. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    18,033
    Bonuspoeng:
    183
    God formiddag fra Porsgrunn.

Snekker`n har gjort en finfin jobb med å legge himling i stua mens vi var på ferie.

Må ut å kjøpe EN profilert list som mangler :p.
    Venter også på kampanje på husmaling, pleier å komme på disse tider av året.

3499,- for 9 liter Drygolin nordic extreme supermatt er heftig- når jeg trenger 5 spann.

Men byggmakker Skien tar AmEx

Ha en strøken dag

4. Kristian

Kristian 'Bittelitt' bonussamledilla

Likes mottatt:
    41,553
    Bonuspoeng:
    293
    God morgon frå austkanten av hovudstaden!

Bartebyflytur nærmar seg med stormskritt, men elles ingen store ting på programmet. Planen for dagen er kanskje å prøva å finna bonusbillettar frå den siste CT-en til ein Europa-tur i løpet av året. Det burde vera mogleg :)

Måtte alle medforumistar få ein fin dag!

Last edited: 24. mars 2026
  5. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    11,616
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret!
    Satser på en passe behagelig dag før det brått blir formell oppstart og bånn gass i noen uker med et gøy prosjekt, så nyter tiden mens jeg kan. Skattemeldingen skal også fikses ferdig og korrigeres på, og endelig får jeg tilbake feriepengene som min tidligere arbeidsgiver bastant utbetalte desember 2024. Det har jeg forlengst glemt og fortrengt at ikke kom sommeren 2025, så det føles som en skikkelig bonus og lottogevinst nå på skatteoppgjøret.

Ha en solid en!

6. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    26,314
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra kontoret i bartebyen.

Det måtte 3 runder til sykkelparkeringen til før jeg klarte å komme meg av gårde. Pleier å ha nøkkelen til sykkelen i en hanske. Der var den ikke... tur opp til leiligheten igjen, ta med reservenøkkel, som selvfølgelig viste seg å være feil reservenøkkel, tur opp igjen, vurderderte veldig sterkt hjemmekontor...., men fant en annen reservenøkkel, gikk ned igjen og joda, endelig kunne jeg traske avgårde :D
    Været er bra heldigvis :)

Været i Bodø derimot har ikke vært noe særlig i det siste, i alle fall ikke sammenfallende med tilgjengelighet til PPL-instruktøren til arvingen. Håper han kommer seg opp i lufta snart.

Ha en fin tirsdag!

Calling, Spielhaug, btm and 7 others like this.
  7. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,004
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra kontoret i Sandefjord!

Reisefeberen har tatt over. Starter med Vy fra Larvik til OSL i dag 18:30.
    Reisebrev kommer.

T-0 Japan F1

Calling, haifinn, Sonictravel and 5 others like this.
  8. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,542
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra kontoret i nordvest hvor værmeldingene de neste dagene er et sorgens kapittel. Neste flytur er om 26 dager, dog bare en kjapp tur til CPH.

Videre har vi en enveis reise i slutten av mai til Seattle. Nå fant vi hjemreise fra LAX i SAS Premium som vi booket i tilfelle ikke noe annet dukker opp. Tilgjengelighet vestkysten har vært håpløs i det siste, men får satse at noe litt mer elevert dukker opp på kort varsel.

@holmen forventer reisebrev så jeg har noe å lese i påsken :cool:

Calling, haifinn, Sonictravel and 5 others like this.
  9. ccurrahee

ccurrahee Jobber med detta gullkortet da….

Likes mottatt:
    39,789
    Bonuspoeng:
    293
    Prosjektet med å fly 15 legs før 1 april gikk så der, med noe kansellering fra SAS og fra meg pga livet og hverdagen som ble litt mye.

Greit da at det ser ut til at det blir tur i morgen etter jobb til en fornuftig pris også hjem før helgen.

så får vi se om det tikker inn noen ekstra poeng i praksis :)

10. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    6,374
    Bonuspoeng:
    183
    God kveld fra Ho Chi Minh. Retur fra Da Nang var mer effektiv, men spent på om det blir noe EB-poeng for veien bort ble tilskrevet Lotusmiles selv om EB-nr var lagt til.

Får vurdere å oppdatere reisebrev mens jeg bruker hotellets vaskemaskin og tørketrommel.

Om det ikke kommer på tilbud snart:
    2790 på Mal Proff om du kjenner noen med bedriftskonto der du kan handle på.
    2999 på Maxmaling.no
    3221 på Maxbo med OBOS rabatt
    3268 på Monter med Huseierne rabatt

Ololsen, Calling, haifinn and 2 others like this.
  11. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,389
    Bonuspoeng:
    113
    2569,- på OBS Bygg da..... tar også Amex :) også hvis du kjøper noen spann først så får du kanskje etterhvert en kupong på -25% på neste spann hvis er du er coop medlem. ;)

Attached Files:

• clear.png
      clear.png
      File size:
      137 bytes
      Visninger:
      9
    Ololsen and Spielhaug like this.
  12. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,011
    Bonuspoeng:
    183
    Goættmedda' fra væst! Her er en kontordag straks over, og en skal hjem til hverdagens tut og kjør! T-5 til Pointe-a-Pitre, og pakkelister skrives for kidsa. De skal sannelig få pakke selv, til konas forferdelse! Man lærer ikke før man har glemt noe, det vet vel @RoadKing alt om. :D Så pass står på listene!
    Kanskje ikke helt politisk korrekt i disse tider, men send han til Florida på skole, så får du (flere) unnskyldninger for å reise. Og så blir han sikkert fortere ferdig også :eek:

Ololsen, funkenstein, Calling and 3 others like this.
  13. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,239
    Bonuspoeng:
    293
    Hytta på Heathrow i helgene. Denne tirsdagen er unntak på ukedagene :)

Begynner å bli lysere på kveldene, så man kan se noen flotte fugler et stykke unna mens det ennå er dagslys. De fra QR hadd dessverre ikke mye å gjøre nå om dagen.

20260324_175329.jpg

20260324_174913.jpg

20260324_174920.jpg

haifinn, Ololsen, Spielhaug and 4 others like this.
  14. haifinn

haifinn If u are bored flying, your standards are too low

Likes mottatt:
    18,033
    Bonuspoeng:
    183
    Nordlands liker dette
  15. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    13,239
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig jeg har blitt voksen, men har aldri gjort noe ulovlig, og er ikke gammel nok til å være grumpy (ennå).

Men han Steffen, som var i TV2 serien Tollerne er rett og slett ganske ugrei i oppførselen. Både på tv og i virkeligheten på OSL.

Han stod i tollslusen sammen med 2 andre for 10 minutter siden. Begge de andre ser ut som de representerer et viktig yrke og følger med på alle som passerer. Vi ønsker alle å stoppe narko ved grensen.

Men Steffen skiller seg ut som slask, med t-skjorte, hauger av snus under leppa og en veldig ovenfra og ned samtale med de andre på det lille jeg hørte.

Jeg ble ikke stoppet eller noe, bare synes at politi, tollere og flere andre offentlige folk med den typen myndighet bør fremstå seriøse når de er på jobb.

Nordlands and btm like this.
  16. TomF66

TomF66 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,389
    Bonuspoeng:
    113
    haifinn liker dette
  17. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,011
    Bonuspoeng:
    183
    Kan ikke si jeg heller er noe fan av slik oppførsel, men jeg tror det er modus operandi for noen i slike yrker, målet er å sette deg litt ut og dermed se hvordan du reagerer. Jeg antar at de som er nervøse for et eller annet, vil bli enda mer nervøse og dermed vise flere synlige tegn til tolleren. Ingen unnskyldning, kun et forsøk på forklaring.

tobeornot999 and Eddie47 like this.
  18. Thomas123

Thomas123 Senior Medlem

Likes mottatt:
    536
    Bonuspoeng:
    93
    Han er blitt kjendis og tøffer seg, fort gjort

tobeornot999 liker dette

Del denne siden