Når kroppen og hodet er uenige om når på døgnet dette er .. etter tre kaffekopper og lest aviser og nyheter .. det er nå lunsjtid på Bali, og det flott blå himmel på solkysten
Tidlig lørdag fra hovedstaden. I dag skal det kjøres, opptil flere fylkesgrenser skal krysses. Ha en fin lørdag.
God morgen og ``WAI” fra balkongen ved BKK. Ser I kikkerten at det lander fly på vestbanen på BKK International, men det er lite I forhold til for noen uker siden, alle flya med ukjent logo er borte, kun kjent merkevare er igjen. Ingen tvil om at dette er hjemmebase for Thai Aiwais, men glissent på oppstillingen på den siden av terminalen jeg ser, kun fem - seks Thai fly og et fra Lufthansa. Det er også færre med “flight`er” på golfbanen nedenfor balkonen, neppe mange turister som kommer for golf nå. Kanskjer like før lockdown? Ah; Melding nå på nyhetene om at golfbanene stenger I morgen 22.03.
Femte dag i hjemmekarantene og JEG GIR OPP!!! Min kone var så tøff i kjeften og påstod at hun skulle telle et halvkilos ris (ukokt vel å merke) kun ved bruk av spisepinner. Det trodde jeg jo selvsagt ikke noe på. Så jeg veddet at jeg skulle telle alle pulverkaffekorna med spisepinner UTEN Å SE! Min kone brukte to dager og kom frem til 8648 riskorn +/- et par måtte hun erkjenne, da man blir ganske svimmel av å telle riskorn og samtidig måtte flytte de en og en med spisepinner.... Jeg fant jo selvsagt fram en klassisk sovemaske fra SAS (Business) og tenkte at det var ikke noe problem. Helt til jeg oppdaget at noen av de minste kaffekorna var som støv å betrakte. Men jeg skulle jo ikke gi opp... Det holdt i tre timer... Nå gir jeg opp. Kona har vunnet. Helga er fortapt. Så dagens læring: Pulverkaffe egner seg ikke til karantenelek og telling med spisepinner....
Bor du på Eastin? Greit hotell, men litt «ute på landet», vi prøvde den kinesiske restauranten fikk ikke kommunikasjon med betjeningen og gikk ...
Morning fra Tromsø. Det er en del roligere i byen nå, men fortsatt en god del aktivitet. Jeg sitter og styrer med mitt, akkurat som før corona.. Så lenge jeg har kaffe, bøker og internett er jeg berget..
Frokost på sengen fra verdens beste sønn er jo en grei start på dagen. Lite aktivitet på Flesland, kun et helikopter som tok av de 15 min jeg var tilstede.
God lørdag fra solfylte Trøndelag! Gjør meg klar til en liten øvelskjøretur med stedatter. Dersom jeg overlever det, tenker jeg å tenne litt bål opp i skogen og mekke en Irish Coffee før jeg ramler nedover igjen. Ha en flott helg!
Naboer til Eastin – på tvers av golfbanen, bor I bygning PC1 (seks bygninger I en L på google maps) I sør-vest enden av golfbanen. Nettopp inn døra fra spasertur, dagens trim med kona, bort til inngangen til golfklubben og driving-banen. Ble brått mørkt ute nå og ser det blå TG fargete / lyssatte og tårnet som blinker borte ved flyplassen. Flya som lander henger som et bånd med lys oppover mot himmelen. Har ikke testet den restauranten du prøvde å få service I ennå, skal vist lage god mat blir jeg fortalt. Venter med det til en annen reise fram I tid tenker jeg. Nå slik situasjonen er lager vi, unnskyld; kona mat her på kjpkkenet I condoen. Jeg sitter ved skjermen og skriver og drikker en Ashai øl og får litt kjeft for at jeg gjør lite... Reiser forhåpentligvis hjem (QR billetter) om en uke, hvis flya går, de som står I billetten er kansellerte.....
God ettermiddag fra Sandefjord i Bestfold (og Telemark) her skal vi kaste litt elektrisk avfall også blir det å skrive lutt om metode til Bachelor oppgaven min. Samt å lese på Insideflyer! Ha en flott coronafri lørdag alle sammen
God ettermiddag fra utenfor OSL. Aleine i skogen, men bikkj som har 2 års bursdag; Dagens fortvilelse/gåte, ref forrige ukes Japantur; På hjemveien hadde jeg LH HND-FRA-OSL, booket i C. Oppgraderte HND-FRA til F med LH Miles. Det står LH*G SEN på alle boardingkortene. Miles fra FRA-OSL har kommet inn på min LH konto, derimot så har jeg fått HND-TYO inn på min SAS EB konto. Hvordan i all verden kan det være mulig?
Funnet meg godt til rette på takterassen etter en lengre frokost. Med lite konkrete planer kan det virke som jeg blir her til sola går ned. Nyt dagen hvor enn dere er!
God ettermiddag fra Trondheim badet i strålende sol Her er man nå godt inne i de 2 siste døgn karantene, og ser fram til å "løslates" på mandag... Ha en fortsatt fin lørdag
Har vært på planespotting og sett de parkerte Dreamlinerne på flyplassen på Sola. Kjører man inn forbi golfklubben, får man close encounter med noen av flyene. Tydeligvis ikke bare jeg som hadde funnet det ut, for det stod ti andre biler der også.
God ettermiddag fra hovedstaden! Strålende sol i dag, og da må selvfølgelig alle ut i Marka. Alle er redd for smitte, så alle kjører bil. Da blir det egen vogn til oss på T-banen. Og fordelen uten bil, er at da må man ikke ende opp der man starter. Nå er det sofa og avslapning på programmet. I går hadde vi middagsselskap på Messenger. Det fungerte overraskende bra. Alle kunne spise det de selv ønsket, og velge å gå uten benklær, hvis det passet seg sånn.
God ettermiddag fra nord. Kom meg ikke i seng før kl 4 i natt da det ble litt sen ambulanseflytrafikk, som igjen resulterte i en noe sen morgen. Så langt i dag har jeg bare rukket frokost og litt snøfresing. Nå skal muligheten benyttes til en storhandel i en forhåpentligvis ganske så tom lokalbutikk. Med 40 kansellerte reisedøgn i mars og april ble det plutselig behov for litt mer enn hva fryseren har å tilby.
God kveld fra sofaen. Her sees det konsert i noe mer avslappet positur enn vanlig. GT I glasset og snart på tide å blande seg en til.