The Wall Street Hotel, New York City

Tråd i 'Hotellanmeldelser' startet av Scribble, 07. okt 2025.

1. Scribble

Scribble Medlem

Likes mottatt:
    629
    Bonuspoeng:
    93
    Periode: tre netter sent i september, 2025
    Gjester: meg og sønn på 11
    Status: Ingen
    Rom: 2 queen deluxe
    Pris betalt: 1443 USD for de tre nettene (3-for-2 tilbud)
    Bestilt via: Brukte siten classictravel.com, som gir virtuoso-fordeler (frokost, mulig oppgradering, 100 USD stay credit per rom - og låste opp 3-for-2 tilbud)

Rom: Rommet var bra størrelse til å være New York vil jeg si. Føltes som mesteparten av arealet gikk bort i to store senger. Heftig minibar, fint bad. Ikke noe utsikt å snakke om, men vi var bare i fjerde etasje.

532377749.jpg

Mat og drikke på hotellet: A la carte frokost på La Marchande på bakkenivå, som er en all-day restaurant. Fikk 30 usd per pers frokostcredit, som føltes litt knapt om man skulle ha både kaffe, juice og varmrett. Testet flere retter, var godt fornøyd. De har bagels fra Ess-a-bagel!

Også en hyggelig loungebar med gode drinker. Takterrassen fikk vi ikke testet, var ikke åpen på de dagene vi var der.

Fasiliteter: Hotellet er ikke stort og har ikke så mye å by på utenom bevertning. Jeg testet treningsrommet, som var kompakt men absolutt bra med topp moderne skjermbasert cardioutstyr fra bla. Peloton og frivekter. Junior var fornøyd med at det var gratis gatorade o.l. fra et kjøleskap der - de hadde bla. Prime (fra Mr. Beast).

Beliggenhet: Jeg liker veldig godt å bo på denne siden av Manhattan, med lett tilgang på Chinatown / Village / Upper East Side. Wall street og omegn er ikke det mest livlige området på kveldstid, men på en tur som denne var det mer et pluss enn et minus. Da hotellet ligger i et forretningsområde er det ganske annerledes vibe på ukedagene kontra helgene, med mye professionals i uka. Vi merket det da vi bodde fra lørdag til tirsdag.

Andre kommentarer og verdt å vite: Hotell er vanskelig i New York pga. de høye prisene for generelt middelmådige hoteller. Her synes jeg vi fikk en god deal. Det er listet som et femstjerners hotell - jeg vil si det er mer 4,5, men absolutt litt luksus sammenlignet med det gjengse hotellet i byen. Jeg sparte noen tusen på å sjekke prisen om igjen like før vi skulle dra. Da hadde prisene gått mye ned, så jeg avbestilte rommet og bestilte samme type igjen. Da gikk prisen fra USD 2053 ned til 1453! Antar det er flere tomme rom generelt i USA for tiden pga. politikken, som presser ned hotellprisene.

Pingus, jgroneng, holmen and 5 others like this.

Del denne siden