The Great Getaway - SQ salg

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av FFlyer, 04. sept 2017.

1. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk e-posten under idag...da har SQ annonsert sitt Great Getaaway salg igjen fom 22 August 2018.

Dear Mr FFlyer,

Experience more of the world with The Great Singapore Airlines Getaway.
    Launching 22 August 2018, you'll soon enjoy great prices to great places, along with a host of great perks.

2. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Perfekt timing! Håper dette gjelder i mars også da :)

Jeg har lest rundt omkring at SQ har kjørt ekstra 5% rabatt for Krisflyer-medlemmer. Er det nok at man bare har registrert en Krisflyer-konto, og er det mulig å likevel samle eurobonus for reisen?

3. SVG_flyer

SVG_flyer Veteran

Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk samme email i dag. Håper noe nice kommer :)

4. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Er litt usikker på om vi må vente til midnatt eller om prisene er tilgjengelig allerede?! Ser at mange destinasjoner ligger ute med såkalt «app exclusive deal» som ligger typisk en tusenlapp under vanlig salgspris....

5. funkenstein

funkenstein Senior Medlem

Likes mottatt:
    9,595
    Bonuspoeng:
    183
    Da ser det ut til at salget er i gang! Er strengt tatt ikke branded som "Great getaway" ennå, og har ikke funnet noe sjokkerende lave priser, men de rutene jeg sjekket er klart lavere enn i går.

Finner helt ok priser i C til SIN (16,6k), DPS (17,5k), og diverse i Australia (+/-21,5k). Mange destinasjoner har i tillegg et eget "app-tilbud" som kutter prisen med ca 1000kr.

Hadde nå bare søkemulighetene vært litt mer brukervennlige på SQs hjemmeside, men litt må man vel jobbe for moroa...

Edit: ser at FFlyer var litt raskere ute, rask tasting på mobilen er ikke min sterke side... ;)

FFlyer liker dette
  6. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Er det noen black out dates? Jeg tenker på å bruke dette salget til en NZ tur neste jul.
    Altså tilsvarende salg for 2019 :)

7. FFlyer

FFlyer Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,081
    Bonuspoeng:
    93
    Finner ikke noe skrevet om at reiseperiode rundt jul 2018 ikke er inkludert, men et par kjappe søk tilsier noe annet desverre.
    Reiseperioden for dette tilbudet er til 2 Aug 2019 ser det ut til.

8. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    For min del er datoene blitt dyrere. Prisen har økt fra ca 17,5k til 20,2k i Business Lite. Er fortsatt priset til 17,2k i SAS Business Saver dog. Er det vanlig at slikt skjer i en kampanjeperiode, eller kan det hende at ikke alle prisene er implementert enda?

9. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    Booka dette tilbode på januarsalet i 2018 for reiser i år. Trur du måtte starte reisa før den 15 eller 16 desember, og då var det fyrste mann til mølla for billettene. Me reiser heim 7 jan og pappa reiser heim 26 desember. Biz til 21 k t/r med inn til NZ og ut av AUS.

10. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Usikker på om dette er helt klart. Når jeg søker i februar og mars får jeg konsekvent høyere priser enn i går. I appen får jeg ikke opp noen av kampanjene som vises på nettsiden. Får prøve igjen i morgen :)

11. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,055
    Bonuspoeng:
    113
    Har trålet sidene til SIA og Google flights.. får ikke opp noen av prisene under kampanjesidene til SIA:confused:o_O

12. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, dette var ikke sprekt. Fikk opp kampanjene i mobilappen nå. Med tusenlappen ekstra derfra ender det på samme priser som før de skrudde prisene opp for å starte kampanje...

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg mener ikke å booke for julen 2019 nå, men i tilsvarende salg om et år, hvis det ikke var blackout dates. Og det høres vel ut som du sier det ikke er.

før 15-16 var bittelitt tidlig, men må vi, så må vi. :)

Ok, da skjønner jeg at det viktigste er å ikke booke like før salget er på vei :)

14. ValdresBjarne

ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

Likes mottatt:
    9,367
    Bonuspoeng:
    183
    @RoadKing ikkje ta det for 100% godfisk, men prisene gjekk kraftig opp når du kom seinere enn 15/16 desember. Me reiser 13 desember. Men med Qatar var det endå før. Det som var fint at det var avreisen som bestemte prisen, og då kunne ein legge inn heimreise før. Med Qatar var dette også verre. Me endte opp med ca 21k i januarsalet, og med Qatar var med på over 30k. (Men fant Qatar til 14 k her ein gong, men det var ikkje i jula...)

15. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Et lite tips er å kjøre routingen via ITA Matrix og deretter legge inn i Berg-Hansen eller tilsvarende.

Da får jeg samme tur for 16.469,- som koster 19.832,- på SIA sine nettsider.

Xflipper and Anton80 like this.
  16. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Hva mener du med «samme tur»? Har du kjøpt billett hos reisebyrå med den prisdifferansen fra sq.com som har lik routing, regler og bookingkode?

17. Gullars

Gullars Veteran

Likes mottatt:
    4,988
    Bonuspoeng:
    113
    Om det er eksakt samme regler og bookingkoder har jeg ikke sjekket, men følgende tur klarer jeg ikke å finne til 16.469-, på SIA sine nettsider:
    SQ biz lør-lør BA.PNG

18. Edvard

Edvard 一期一会

Likes mottatt:
    11,216
    Bonuspoeng:
    183
    Hvilke datoer ser du på?

Det er vanlig at man finner flybilletter til lavere pris andre steder enn hos flyselskapet, men den prisforskjellen var stor – vil derfor sjekke opp hva det kan være.

Bestiller ofte billetter via sq.com/thy.com/lh.com og nesten aldri via reisebyrå.

Last edited: 22. aug 2018
  19. alexfins

alexfins Medlem

Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    18
    Forstår jeg det rett om det ikke er mulig å tilnærmet opptjene EBG på disse tilbudene lengre? Søker f.eks. TRD-MEL vha. ITA-matrix og får distanse på 20.962 miles, mens wheretocredit.com viser 150% opptjening hos SK med SQ-klasse D.

Får da 31.443 poeng på kalkulatoren. Stemmer dette?

20. Anton80

Anton80 Senior Medlem

Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Godt være det. + 25% om man allerede har gull - Da har man nesten gullkortet på 1 tur. Drar man til New Zeland tror jeg man klarer det,(eller evt akkurat ikke)

Del denne siden