Jeg får undersøke litt mer om utskrift er nødvendig. Det er ikke krise å dra innom jobben for å printe selv in juleferien offisielt er i gang
Hadde med utskrift fra innreise QR-koden for et par mnd siden, men de var totalt uinteressert i den. Er nok knyttet til passnummeret, slik som i USA og UK også. I tilfelle de skulle være interessert, vil det høyst sannsynlig være nok å vise QR på mobil skjerm. Men det skader jo aldri å være dobbelt sikret med et papir heller.
Gikk gjennom for en halvtime siden, hadde QR-koden klar på telefonen men den var visst ikke nødvendig å vise.
Funker vel som ESTA, masse folk som hadde printet ut denne uka men ingen som gadd å se. Er vel så enkelt at man ikke kommer med flyet om ikke gjort.
Noen som vet om en kan gå gjennom security på BKK kvelden før for en tidlig avgang? Har avgang 08.00 og tenkte gå gjennom 22.00. Det er et overpriset transithotell inne i Termnial (Miracle), men har funnet en god pris.
BKK skal være døgnåpen. Jeg hadde en flyvning med TG etter midnatt, og fikk sjekke inn med bag allerede klokken 16. Jeg antar at jeg fint kunne gått forbi security da også, om jeg ville.
Thai Airways er jo som regel alltid åpen på innsjekk. Andre flyselskap varierer. F.eks SAS åpner 3t før. MEN, de har jo begynt med automatinnsjekk og bagdrop som stort sett er bemannet uavhengig av selskap. Det er ikke alle flyselskap som er lagt inn i automat mener jeg å huske.
Forskjellige soner i innsjekk har hver sin gruppe av automater. Virker som de ikke byr på alle flyselskap på alle automater, så det kan være lurt å prøve innsjekk-maskin i riktig sone for sitt flyselskap.