Thai Monday

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av tobeornot999, 16. aug 2026.

1. tobeornot999

tobeornot999 Gold Star, Sapphire OneWorld, Gold Skyteam

Likes mottatt:
    15,663
    Bonuspoeng:
    293
    Burde kanskje vært "Thai Tuesday", det har litt bedre klang :D

Likevel, det er nå ukestart, siden midnatt er å passert her i Sørøst-Asia, og flyet direkte til Oslo tar av veldig snart fra BKK (håper jeg). Krysser avgangstid akkurat nå, og ser ikke ut til å forlate gate riktig ennå.

Har nettopp lagt inn bestilling på en knall middag i 5 retter, og samtidig gjort det helt klart at jeg står over frokost og absolutt enda mer står over vekking 2 timer før landing 0645 i Oslo :D

Normal tid for landing ville vært 0725, men medvind og god stemning fra cockpit når de fortalte at flytid ble endel raskere enn rutetid :p

God flydag, alle!

20260817_000049.jpg

20260816_235445.jpg

2. Ololsen

Ololsen Senior Medlem

Likes mottatt:
    11,346
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Sydney, Australia. Våknet selvsagt grisetidlig så jetlagen er definitiv til stede. Utendørs minner det meg om hjemme da det høljer ned, men ifølge værmeldingen skal det bare bli bedre fremover så satser på en rolig spasertur etter hvert. Ha en fin en!

3. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    13,017
    Bonuspoeng:
    183
    Morn fra Marseille. Straks klar for avgang til CDG. Marseille er en av de få flyplassene der det faktisk var nødvendig å møte minst 2t før avgang. 90 m kø til innsjek, ingen egen bagdrop, bagasjeanlegget ute av drift, så alt lastes i traller inne i terminal… Gullkortet ble hevet høyt, og da var det en egen kø med 4 stk foran, puh, roen senket seg.
    Ha en avslappende dag!

4. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    890,788
    Bonuspoeng:
    293
    Solkysten en mandag morgen
    Det er egentlig alt for tidlig image.jpg

5. Wiolenze

Wiolenze Fastboende

Likes mottatt:
    52,038
    Bonuspoeng:
    293
    God morgen fra MBT, kaffekoppen er servert ved senga og hunden snorker trygt mellom gamlemor og meg.

Begynner på uke 3 som prøvepensjonist, tror muligens jeg skal klare å venne meg på dette altså:)

Edit; rikelig med tid for å lage middag så ble greit selv om vi har prosjekt med å spise litt av det som er i fryseren. I dag ble det sticky chili beef;

IMG_1040.jpeg

Last edited: 17. aug 2026
  6. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    12,569
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra Oslo. Nå starter hverdagsrutinene for alvor.

Elektriker skal bruke morgendagen på å skifte dimmere, etablere skjulte stikkontakter og borre i betong, så det blir noen timer forberedelser i kveld for å velge ut lampene som skal få leve videre, merke hvor pendler skal henge og denslags. Blir godt med litt flere lyspunkt nå som det er merkbart mørkere på morgen og kveld.

Ha en solid en!

Last edited: 17. aug 2026
  7. Flyvende_mare

Flyvende_mare Drømmer om F

Likes mottatt:
    3,538
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra SK332 på vei til TRD. Et par dager på farten med jobbing og standard rom på alle hotell i byen kostet ca like mye som club rom på Park Hyatt Shanghai i sommer:eek: En eller annen fiskekonferanse her tydeligvis:rolleyes:

Jaggu er det hardt å være tilbake på jobb etter en lang fin ferie.. Ha en fin flydag!

8. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    God morgen fra hjemmekontoret!

Plutselig var ferien over og tilsynelatende godværet også.

Vel vel, det er god kaffe i koppen og fortsatt høy trumf på hotels.com så dagen går vel likevel!

9. Herlov

Herlov Poengsanker

Likes mottatt:
    6,120
    Bonuspoeng:
    183
    God morgen fra SK4104 mot Bodø!

Første halvdel av uka går med til teambuilding med kollegaer på Ramsalt og rundtomkring i området. Krysser fingrene for oppholdsvær. Kan rapportere om at Starlink fungerer utmerket.

Ha en fin dag.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    82,972
    Bonuspoeng:
    293
    God formiddag fra kontoret.
    Ingen sol i dag, men når man likevel skal sitte inne, så er det egentlig ok. Det regner iallfall ikke. (Akkurat nå)

To møter er allerede gjennomført, med godt resultat. Så nå gleder vi oss til lunsj! Har vært her siden kl 7, så det begynner å rumle i magen..

Takk til @Teknolai som nevnte at hotels.com har 10.9% akkurat nå. Må bruke noen minutter på å booke hotell i dag, ser det ut til. :)

Ha en fin en!

11. EndreD

EndreD Veteran

Likes mottatt:
    20,574
    Bonuspoeng:
    183
    God ettermiddag fra kontoret. Har vært hjemme to uker nå, og kjenner på reiselysten melder seg. Har kun booket tre utenlandsturer før jul, og det holder jo ikke her på dette forumet. Er i dialog med andre om noen flere turer, så det skal vel ordne seg.

Jeg må også takke for tipset om forhøyet bonus på hotels.com. Ble litt ombooking på meg på noen hotell som i tillegg hadde gått ned i pris, så det er jo ikke feil.

God mandag, alle :)

12. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,733
    Bonuspoeng:
    293
    God ettermiddag fra jobben. Opphavet har fått litt omsorg og en tur av huset. En ganske rolig dag altså.

Kristian and Flyingdutchman like this.
  13. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    28,385
    Bonuspoeng:
    183
    Hei fra hjemmekontoret der det jobbes med reiseplanlegging og absolutt ingenting jobbrelatert.

Fikk varsel på awardfares på returflygning fra Tokyo, men den trenger jeg ikke lenger fordi jeg kanskellerte veien til og har mottatt 30k poeng i kompensasjon for det. Når jeg først var i Awardfares for å slå av varsel, sjekket jeg like godt hva det koster i poeng å fly fra Jakarta til Bali. Fant ut at det er mulig å fly med Garuda direkte til DPS, eller til Singapore og så videre med KLM til DPS. Foreslo det til fruen og fikk "jaaaaa, flere hus!" og som svar. Så, nå er det bestilt. Jeg selv har hatt lyst å oppleve Singapore flyplass lenge...
    Returen får vi vente med, håper å kunne bytte fra Garuda fra Jakarta til Amsterdam til KLM DPS-SIN-AMS og droppe DPS-CGK utenom.

Føler at fruen er "på rett plass" når det gjelder å få glede ut av noe som på kartet kan se ut som en veldig klønete omvei, bare for å få flere KLM hus i samlingen :D

Del denne siden