TG First Pre-order Meals, erfaringer

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av Jon, 16. mars 2017.

1. Jon

Jon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Hei

Jeg skal snart ut å fly Thai Airways First og tenkte i den anledning å teste ut forhåndsbestilling av måltider. Er det noen som har erfaring med hva som er å anbefale? Selvfølgelig vil jo personlige smaksløker være drivende, men kanskje noen har erfaring med hva man ikke bør bestille. Personlig frister det å teste Lobster Thermidor, men denne er selvfølgelig kokt på forhånd så er redd for at dette fort både kan bli seigt og mislykket.

Ryktene sier også at man kun kan be om det som er på dagens meny hvis forehåndsvalget ikke skulle falle i smak. Noen som har erfaring med dette?

Vedlagt ligger menyene, både HKG-BKK og BKK-CDG

HKG-BKK
    TG1.JPG

BKK-CDG
    TG2.JPG

Post gjerne deres egne bilder og en rask kommentar hvis dere har noe liggende!

Bettan and Upsaker like this.
  2. larssas

larssas Medlem

Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    33
    Har prøvd dette to ganger hos TG, senest på lørdag. Lobsteren var veldig god syntes jeg og reisefølget hvertfall. Dog ikke en veldig stor porsjon. Bestilte Grilled Nz beef bkk-cdg i fjor og den var også god, dog stekt litt i overkant (men det er vel litt lotto hvordan biff blir stekt fra flyvning til flyvning). Alt i alt fornøyd. Hvertfall på de kortere rutene hvor man ikke "trenger" så store porsjoner.

Attached Files:

3. Markal

Markal Senior Medlem

Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Kona bestilte lobster thermidor og jeg bestilte chicken pa nang curry til BKK. Begge var veldig bra.
    På returen hadde jeg dette thai tasting kit something. Var en absurd sterk suppe der så vidt jeg husker. Bilde vedlagt.

Hørt litt forskjellige erfaringer om lobster, men vi var godt fornøyd. Det er jo kanskje den retten de har som er mest "eksklusiv".

Attached Files:

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,538
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg skal fly TG F til BKK og NRT neste uke, har bestilt lobster, of håper den er god!

5. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    Blandet erfaring på dette.
    Jeg har fått den beste Thermidor noen gang på Thai. Virkelig supergodt.
    Så dro jeg med fruen på en CT og overbeviste henne om at hummer var tingen. Da fikk vi Quote:
    "Små biter viskelær dyppet i gråsaus med lutefisksmak"
    Heftige mengder sprudlevin kompenserte heldigvis, så dette fikk ikke varige følger. Tror jeg.

6. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hummeren er nok litt annerledes ut fra hvor flighten starter. Spesielt tilbehøret. Fra London vet jeg de hadde vanlige, kokte poteter til.

Jeg hadde en nylig på BKK til SYD i februar. Syntes den var veldig bra. Jeg var egentlig alt for mett fra alt annet, men den gled lett ned.

Angrer litt på at jeg ikke tok den på hjemveien, men samtidig tror jeg det var bra med litt "lettere" mat også, siden det ble mye tilsammen. En flight her, en flight der, en lounge der...

7. Jon

Jon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    18
    Takk for erfaringene deres. Da blir det nok til at jeg tester hummeren på en av strekkene og muligens en av smaks-menyene på den andre. Bare å fortsette med å poste erfaringer fra Thai F i denne tråden!

Bettan liker dette
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Hummer er kanskje vanskelig å lage? Dermed veldig avhengig av at kjøkkenet vet hva de gjør?

9. dkvt

dkvt EBD

Likes mottatt:
    373
    Bonuspoeng:
    63
    Er det slik at man kan forsyne seg fritt av den vanlige menyen, i tillegg til det som er forhåndsbestilt? Blir jo ikke mett av bare en liten hummer :)

10. kosvines

kosvines Senior Medlem

Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Skal ikke være noe problem. :)

dkvt liker dette
  11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,674
    Bonuspoeng:
    293
    Skulle gjerne sett den som klarer å fly F uten å bli stappmett:)

Del denne siden