Sannt det de sier "We are no different from our ancestors" Da er du en plyndrende, voldtægtsutøvende galning, er det korrekt forstått ?
Eg har sett desse på tur til Spania, Italia og Thailand. Norsk Hydro og Equinor har vel også dette ryktet?
Hehe .... https://www.nrk.no/norge/reklamevideo-fra-sas-provoserer-_-na-har-de-fjernet-videoen-1.14899536
Basert på fargen på kortet så ser det ut som om det ikke er et stort tap for SAS at denne kunden forsvinner.
Vanskelig å forstå at mange godt betalte mennesker har godkjent at å være nedlatende og belærende er en god måte å kommunisere med (potensielle) kunder på. Go woke, get broke.
Uten å bli beskyldt for å være krenket, så syns jeg det er var en drittreklame. Først og fremst fordi SAS sitt fremste varemerke nettopp er det skandinaviske. Fra den nedtonede 'luksus', via maten til den demokratiske behandlingen de gir kundene sine. For det andre er det tåpelig å røre i en slags nedgradering av kulturen til de landene som ligger øverst på alle kåringene av de beste landene i verden å leve i. Jeg forstår hvor SAS ville. Men hvorfor i all verden ville de dit? Elendig gjennomført og elendige unnskyldninger nå som kundene vender tommelen ned.
Grunn til å bli krenket: Nei Var det en god reklame: Nei Forskjell på hva en formidler og hvordan... Fantastisk god reklame IMHO:
Det er tydelig at reklame, som med mye annet her i verden, er subjektivt. Jeg liker ikke remareklamen over, da jeg syntes poenget blir litt for simpelt og "teit". Likte derimot den omdiskuterte SAS-reklamen. Budskapet er jo ikke å snakke ned Skandinavia, men hvor viktig det å reise har vært (og er) for oss og alt vi har fått ut av det. Jeg ser potensialet for at noen kan bli krenket, men da tror jeg man enten ikke evner å forstå eller misforstår med vilje. Vi lever dessverre i et samfunn hvor det av og til bare er overskriftene som leses, hvor man går glipp av selve budskapet i innholdet.
Kan være enig i dette, men det er bare halve historien. Den opprinnelige reklamen antydet også at det ikke var noe å hente med seg hjem ved å reise til Skandinavia, for her finnes det absolutt ikke noe originalt, bare kopier. Da har Scandinavian Airlines skutt seg i foten.