TAPSTER X SAS Mastercard Betalingsring for 5000p

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av casperfaarlund, 07. mai 2025.

1. fly4fun

fly4fun Senior Medlem

Likes mottatt:
    377
    Bonuspoeng:
    63
    Ring dem!
    De er åpen maks et par timer men de er hyggelige da ;)

2. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,727
    Bonuspoeng:
    293
    Forsøkt med å slette appen, og installere på nytt? Restarte telefonen?

Flikk ikke lagt til nytt kort i Curve, bankid kom aldri frem (bankid fungerte for andre tjenester), restartet telefonen så fungerte det :rolleyes:

3. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg testet igjen i dag, om det kanskje hadde skjedd noe med koblingen til ringen.

Samme resultat, ingenting skjer når jeg trykker på "Accept terms"-knappen.

Men, så fikk jeg en epost, og ble distrahert. Etter en stund kikket jeg på telefonen igjen, og da hadde det skjedd noe! Man må visst vente i 5 minutter etter å ha trykker på "Accept", ikke være utålmodig og tro at det skal skje noe innen rimelig tid.. :rolleyes:

Så nå kan jeg sprade naken rundt på øya her, og likevel få kjøpt is i kiosken. :p

Wiolenze, btm, Teknolai and 1 other person like this.
  4. holmen

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp.
    Fikk til til slutt, se over. :)

jgroneng liker dette
  5. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,242
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde vært kulere om ringen hadde vært koblet til en app, slik som Curve, så kunne en heller legge på hvilket som helst kort i bakgrunnen i forhold til betaling :cool:..... Litt værre at det er knyttet til SAS mastercard, for hva skal en gjør hvis en av en eller annen grunn ikke trenger SAS MC lenger? Jeg det var den ringen :confused::oops:

6. holmen

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Og det er jo bare å legge inn Curve-kortet som betalingskort i ringen, så fungerer det som du ønsker. (Så lenge det av en eller annen grunn ikke fungerer, jeg har ikke testet det)

Jeg koblet akkurat mitt DNB-kort opp mot denne ringen, så det er ikke låst mot SAS MC.

WingmanWizard liker dette
  7. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har hatt Curve på ringen(e) fra dag en. Bytter mellom kort i appen på mobilen som vanlig.

At Curve støttes er nevnt flere ganger tidligere i tråden.

holmen liker dette
  8. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,464
    Bonuspoeng:
    183
    Det står til og med på Tapster sin side at de støtter Curve.

upload_2025-8-15_20-53-27.png

Rscott and holmen like this.
  9. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Artig opplevelse i dag. Bak kassen på Biltema stod en ung mann som hans jevnaldrende utvilsomt ville definert som hip (heter det det?) og på høyde med det siste.
    Han gjorde store øyne da jeg betalte med ringen og måtte vite hva det var, hvor jeg hadde fått tak i den osv. :)

Last edited: 23. sept 2025
    Wiolenze, Teknolai and Rscott like this.
  10. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Haha - tror jeg garantert har hatt nærmere hundre slike kommentarer. En 7-8 ansatte har bedt meg skrive ned websiden på en lapp til dem. Og en eldre dame i kassen i Hellas brukte sikkert 5 minutter på å finlese kassalappen etter jeg betalte. Hun var meeeget skeptisk for å si det sånn :p Og kanskje den beste var hun unge som himlet med øynene og ropte høyt "hva FAEN skjedde der egentlig??"

Med unntak av 5-6 minibankuttak har jeg faktisk ikke brukt vanlig kort en eneste gang siden jeg fikk ringen. Moro med litt oppmerksomhet så lenge det fortsatt har litt nyhetsverdi da.

Travellingalf, mrhaakon and RoadKing like this.
  11. holmen

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jepp. Det er stort sett reaksjonen som kommer når de ser at jeg betaler med ringen. Ganske gøy. :)

Teknolai and RoadKing like this.
  12. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Hvilken finger foretrekker folk å bruke den på? Og hvilken hånd? Nå som Amex er sagt opp kan dette bli en artig sak i (om ikke annet) noen måneder fremover, tenker jeg.

Får man betalt med en hanske på hånden?

13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg bruker den på fingeren som passer og er ledig :) (bomma litt på målet da jeg bestilte)
    Med hanske har jeg ikke prøvd.

14. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Ringen ble litt for stor til ringfingeren, passer ypperlig på langfinger da. Så den får sitte der. Tapster sin app klarte ikke å koble den til Curve kortet. Fidesmo sin app klarte det på første forsøk. Så nå trenger jeg bare en butikk for å prøve den ut. :D

15. mrhaakon

mrhaakon Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,679
    Bonuspoeng:
    93
    Bruker ringen som forlovelsesring. Så folk blir jo virkelig lang i maska når jeg betaler med den.
    Har jo hatt ringen nå i 2 år, og vært ganske mange steder i verden. Det er like stor overraskelse på folk at jeg betaler med ringen både her hjemme i Norge som i Utlandet.
    Har kommet i kontakt med mye morsomme folk på turer i utlandet når man har betalt med ringen.
    Så det er ganske så gøy :D

Travellingalf and RoadKing like this.
  16. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Skulle prøve ringen opp mot circle K medlemskap, men det gikk altså ikke. Ringen har sitt eget nummer som man ikke får vite
    "Tapster-ringenes unike tokeniserte kortnummer er konfidensielle av sikkerhetsgrunner og deles ikke med brukerne. Dette er for å beskytte mot svindel og misbruk."
    Uten å kunne mate inn nummeret får man visst ikke lagt det til i circle K extra medlemskapet...

17. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Rettelse, det går jo å legge til ringen på pumpa. Scanne ringen, oppgi pin til underliggende kort, så får man spørsmål om man ønsker å være medlem. Da er det bare å skrive in telefonnummer man har i circle K extra profilen. Så er det ordnet

jgroneng liker dette
  18. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    Dette er et ganske tullete svar. Om du har Android-telefon er det bare å lese ut kortnummer og forfallsdato med hvilken som helst NFC-leser-app som støtter å lese EMV.

indahla liker dette
  19. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Så for meg at det sikkert var mulig å lese ut på noe vis. Men nå ble behovet borte, intill videre

20. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,272
    Bonuspoeng:
    93
    For å legge den inn på 'eurobonus everyday' trenger man vel det?

Del denne siden