TAPSTER X SAS Mastercard Betalingsring for 5000p

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av casperfaarlund, 07. mai 2025.

1. Xflipper

Xflipper Veteran

Likes mottatt:
    3,182
    Bonuspoeng:
    113

Feilet første forsøk selv. Men etter å ha sett at det finnes en korrekt måte å tappe på har det fungert feilfritt etter. Overraskende fornøyd med min

holmen liker dette
  2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Med litt guiding fra dyktige forum-medlemmer, så var jeg enda mer selvsikker da jeg skulle tæppe for å kjøpe is idag. Og denne gangen gikk det heldigvis bedre. Jenta bak disken i iskiosken skjønte ikke helt hva jeg gjorde, men så at det kom inn penger, så da ble hun visst fornøyd. :D

3. TravelManBiz

TravelManBiz Veteran

Likes mottatt:
    5,154
    Bonuspoeng:
    183
    Dere som har fått ringen, ble det noe tollkrav eller lignende på forsendelsen? Var jo noe diskusjon rundt dette. Tenkte å bestille en slik selv. Kunne de også linket den til Trumf medlemsnummeret mitt hadde det jo vært enda bedre:)

4. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke noe toll eller frakt, hverken på SAS-ringen eller de andre. Du får ikke registrert noe annet enn betalingskortet.

TravelManBiz liker dette
  5. FlyMCO

FlyMCO Senior Medlem

Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe toll.
    Jeg prøvde også å legge til SAS-MC på min profil hos REMA100,og så betale med ringen,men handel og REMA medlems avslag blir ikke registrert i REMA Appen med denne metoden.

6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,710
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok veldig mulig at ringen får sitt eget "kortnummer" og at sånne registreringer dermed ikke fungerer. Det samme er ihvertfall tilfelle med Apple/Google Pay på mobil/klokke

7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte å komme med den første litt negative omtalen av ringen. Jeg vet at den må være tykkere enn en "vanlig" ring siden den inneholder teknologi for å utføre betaling, men var allikevel skuffet over hvor tykk/chunky den er. Den er ikke langt unna andre smarte ringer som måler puls, søvn og treninger. Denne kan bare betale.

Beklager hårete fingre og rart bilde, men prøver å vise hvor mye større den er enn min veldig standard normale giftering som det var enkelt å venne seg til. Denne kommer litt for mye borti de andre fingrene når jeg har den innerst på en finger for seg selv.

PXL_20250805_082432781.jpg

Oppsett i app fungerte veldig enkelt med min Pixel 9 Pro XL, kunne velge hvilket kort man skulle sette opp med og var sånnsett ikke låst til SAS Mastercard. Jeg kommer nok ikke til å bruke ringen noe særlig annet enn når jeg eventuelt vet jeg skal ut ett sted der jeg vil ha med betalingsmulighet, men ikke lommebok. Går til daglig med en Garmin Fenix 8 som tåler vann (40m) nesten like bra og kan betales med den også.

SAS logoen er ganske synlig på bildet mitt, men i virkeligheten skal det veldig godt gjøres å få øye på. Du må lete etter den, og selv om du vet hvor den er ser du den nok ikke på 1 meters avstand.

Artig sak og billig til 5000 EB, men skulle gjerne vært litt enklere/slankere for min del.

biaop and Teknolai like this.
  8. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    35,094
    Bonuspoeng:
    293
    Enig i at den er litt klumpete. Jeg opplever dessuten at det er mange terminaler den ikke funker på. Så det er litt skuffende.

9. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,727
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som de har en Thin variant også:
    https://gotapster.com/collections/the-rings/products/ceramic-rings-thin

Preference liker dette
  10. holmen

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Eller så kan man se på en av de andre leverandørene som også lager wearables som kan brukes gjennom Fidesmo. FInnes masse der om man ikke vil ha en Tapster-ring.

https://fidesmo.com/consumer/wearables/

11. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Med litt innlagt snikskryt på bildet, synes jeg ikke den i sølv er chunky i det hele tatt. Har bare fått positive kommentarer så langt. Har brukt den på sikkert et hundretalls terminaler uten problemer. Bruker den til 99% av alle betalinger nå.

(Og den flamingoen ble ikke kjøpt i edru tilstand - kun meg og madammen på tur her :p)

Attached Files:

Last edited: 05. aug 2025
  12. holmen

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Etter å ha fått bistand på forumet til å hjelpe meg med hvordan tæppingen skulle gjøres, så har ringen fungert på alle mine forsøk. Folk synes det er gøy (og overraskende) når den betales med, og mange har kommentert at det var gøy med en blå ring (uten å vite at det er en betalingsring).

Jeg puttet den på bannefingeren (som min nevø kaller den), men må gå uten skoleringen min når jeg har den på. For ring på to fingre ved siden av hverandre, det ble kræsj. (Og kona syntes det var en dårlig ide å ta av gifteringen :p)

IMG_20250805_184547PXL_20250805_164528539.MP.jpg

NorFlight, Preference and Liza like this.
  13. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Hvem blir den første her på forumet som bruker tapster-ringen som giftering.

Preference and Jon_Noj like this.
  14. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    383
    Bonuspoeng:
    63
    Haha, må innrømme at jeg faktisk har tenkt tanken :D Hvis man først skal gå med en ring liksom. Men redd det ikke passerer WAF testen.

Nuvolari liker dette
  15. holmen

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Og da sluttet den å fungere.

Eller, det var jeg som gjorde det, uten å mene det.

Kona prøvde å legge til kort på sin nyankomne Tapster ring, men fikk det ikke til. Etter å ha koblet ringen mot appen, og lagt inn kortnummer som skal registrere, så kommer man til en side hvor det står "terms and conditions" for kortet. Nederst er det en knapp, hvor man skal trykke for å si at man godtar nevnte terms and conditions. Men, det skjedde absolutt ingenting når man trykker på den. Null og niks. Samme skjedde uansett hvilket kort hun prøver å legge inn.

Så tenkte jeg (dum som jeg var) at jeg skulle fjerne kortet fra min ring, og sjekke at det fungerte hos meg.

Jeg fikk fjernet kortet, men samme feil skjer når jeg prøver å legge til nytt kort. (Eller det samme kortet jeg hadde inne fra før av)

Har sendt henvendelse til Tapster, men har ikke fått noe svar.

Så nå jeg har med meg lommeboka, som en annen noldus. :p

16. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    5,017
    Bonuspoeng:
    183
    Huff - det må være grusomt :p

Men bare til info så skal det gå. Jeg avregistrerte kortet mitt fra SAS-ringen (som var for stor) og ga den til svogeren min. Fikk registrert konto og lagt til hans kort uten problemer.

Helt sikkert noe Tapster bør kunne ordne opp i. Jeg fikk svar hos dem på en annen henvendelse nesten med en gang. Kan tyde på at de har et eller annet pågående issue akkurat nå.

17. holmen

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt forferdelig! :p

Regner med at det er en Big hos Tapster, siden det gjaldt oss begge. Får vente på svar fra dem.

18. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,551
    Bonuspoeng:
    183
    I følge fagkunnskapen (min kone) så er mr Big ganske riktig helt forferdelig, så hvis det har sneket seg inn en slik hos Tapster anbefales det å øyeblikkelig knuse ringene slik at det ikke sprer seg. IMG_0145.jpeg

holmen liker dette
  19. holmen

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Både bug og skriveleif det altså. :D

kiev liker dette
  20. holmen

Likes mottatt:
    75,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er ikke imponert.

Har fortsatt ikke fått noe svar fra Tapster.

La inn henvendelse i et kontaktskjema på nettsiden i forrige uke.
    På mandag sendte jeg epost, da jeg aldri hørte noe. I går sendte jeg en ny epost, hvor jeg skrev at jeg var skuffet over supporten deres.

Og sånn går no dagan.

Del denne siden